Stavbári v Kriváni skončia v októbri

Priemyselný park v obci by sa onedlho mohol rozšíriť o ďalšie firmy.

Do priemyselného parku sa kamiónom odbočuje veľmi zle.Do priemyselného parku sa kamiónom odbočuje veľmi zle. (Zdroj: MILAN SUJA)

KRIVÁŇ. V regióne asi niet obce, kde by ste v súčasnosti stretli viac stavbárov, ako v Kriváni. Či už sem prichádzate od Zvolena, Lučenca alebo Hriňovej, musíte znížiť rýchlosť nielen preto, že ste v obci, ale najmä pre práce na ceste a v jej najbližšom okolí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K stavbárom na rýchlostnej ceste R2 pribudli pred niekoľkými dňami ďalší, ktorí robia na rozšírení štátnej cesty pri odbočke do priemyselného parku.

Úprava cesty sa tu žiadala už dávnejšie, s jej rozšírením sa rátalo už pri výstavbe prvej fabriky (dnešná Ojala). Fabrika vyrástla, začala svoju prevádzku, dokonca sa v nej zmenila výroba, no kamióny odbočujúce na cestu vedúcu k firme sa stále museli trápiť s nevyhovujúcou cestou a chýbajúcimi odbočovacími pruhmi.

SkryťVypnúť reklamu

„Mali zakázané ďalej stavať v priemyselnom parku,“ vysvetlil nutnosť cestnej investície starosta Imrich Paľko. Zákaz stále platí, až kým sa nevyrieši dopravné napojenie parku.

Aj druhú firmu v priemyselnom parku (Kops) kolaudovali iba s výnimkou, firma dokonca musela sama investovať do cesty okolo 20-tisíc eur len na zväčšenie odbočovacích oblúkov.

Peniaze vybavila obec

Investorom rozšírenia cesty je Slovenská správa ciest, financovanie je zabezpečené cez eurofondy. Pri tomto projekte sa obec ani nezaťaží finančnou spoluúčasťou. „Vybavovali sme síce peniaze, no keďže je to súčasť cesty I. triedy, bude to čiastočne majetkom Slovenskej správy ciest. Mosty a odbočky, teda majetok v hodnote 84-eur, bude patriť obci,“ vysvetlil starosta.

Najneskôr v auguste

Prvé práce na rozšírení sa začali ešte koncom minulého mesiaca. Pôvodný projekt museli prerobiť, pre mokré podložie boli nutné dodatočné drenáže.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa pôvodného plánu malo byť všetko hotové koncom júla, zmena si zrejme vyžiada posun ukončenia. „Predpokladám, že najneskôr do konca augusta by to stavbári mohli stihnúť,“ doplnil Paľko.

Firmy odchádzali

Počas výstavby je v úseku cesta zúžená na šesť metrov, ďalšie väčšie obmedzenie dopravy vraj stavbári ani neplánujú. Mosty pri odbočkách budú robiť počas víkendov, aby čo najmenej komplikovali život obyvateľom a firmám. (Cesta vedie k trom firmám: Ojala, Luka masív a Kops.)

„Možno dva – tri dni sa bude musieť chodiť do týchto firiem okľukou, no výraznejšie obmedzenie práce v týchto fabrikách nehrozí,“ prisľúbil starosta.

Priemyselný park v Kriváni by sa tak mohol rozšíriť o ďalšie firmy. Viacerých záujemcov z posledných rokov museli odmietnuť práve pre nedoriešenú odbočku. Starosta verí, že prídu ďalší, len čo sa práce na ceste ukončia. V súčasnosti je z dvadsaťhektárovej rozlohy parku zastavaná dobrá tretina, pre ďalšie firmy zostáva teda stále dosť miesta.

SkryťVypnúť reklamu

Križovatka

Podobnou investíciou je veľká križovatka štátnej cesty I/50 s cestou vedúcou do Hriňovej. Stavebné úpravy si vyžiadala výstavba rýchlostnej cesty, ktorá sa končí neďaleko križovatky. Aj tu sa čiastočne zhodnotí majetok obce. Miestne komunikácie Kriváňu stavbári odovzdajú do užívania po ukončení rekonštrukčných prác. Rovnako tak osvetlenie na križovatke, celkovo dvadsaťosem svietidiel.

Podľa starostu by malo byť hlavné teleso rýchlostnej cesty R2 skončené predčasne, zrejme ešte na konci októbra. Potom by sa malo robiť už len na zjazdoch či úprave okolia rýchlostnej cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 10 757
  2. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 8 175
  3. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 6 006
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 005
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 412
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 154
  7. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 1 935
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 860
  1. Anton Lisinovič: Skautík na výprave: Trnavská 100-vka 2025
  2. Martina Bittnerová: Z Frederiky sa stala Mína. A z Míny legenda III
  3. Soňa Fröhlichová: Grand Tour of Switzerland alias cestovanie po Švajčiarsku
  4. Patrik Benčík: Bude nová bytovka na Mukačevskej 7 v Prešove postavená skôr ako skončí vyšetrovanie tragédie?
  5. Martin Turčan: Chobot v hlave predsedu vlády
  6. Marian Letko: Z denníka chrapúňa. Moje zlodejiny a klamstvá odhalené. Do psej matere…
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Ako pracujú sudcovia, ktorí pojednávajú profilové kauzy čurillovcov?
  8. Martin Greguš: Kde je slovenský minister zahraničia? Mlčí, keď bijú našich...
  1. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 15 989
  2. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 14 625
  3. Monika Albertiová: Máme po puči 13 033
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 8 360
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 7 904
  6. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 806
  7. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 7 613
  8. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 5 743
  1. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
  2. Radko Mačuha: Za neonacizmus na Ukrajine môže Putin.
  3. Marcel Rebro: Trump a Putin na Aljaške: Rokovanie o Ukrajine bez Ukrajiny
  4. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  5. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  6. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  7. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  8. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu