Od júla nás čakajú zmeny v MHD

Mestská hromadná doprava najazdí vo Zvolene ročne viac než milión kilometrov.

ZVOLEN. Od júla sa musia cestujúci mestskou hromadnou dopravou pripraviť na zmeny.

„Väčšinou ide o opakujúce sa podnety od ľudí, ktoré berieme na vedomie,“ hovorí Dušan Gdovin z odboru dopravy na Mestskom úrade vo Zvolene.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týkajú sa prevažne zmeny času alebo nadväznosti na iné spoje.

„Mestu prišli požiadavky na zladenie odchodov a príchodov MHD s príchodmi a odchodmi rýchlikov. Ide však o zmeny v rozpätí približne 10 minút, takže by nemali nikomu skomplikovať príchod do práce,“ vysvetľuje Gdovin.

SkryťVypnúť reklamu

Ročne mestská hromadná doprava najazdí vo Zvolene viac než milión kilometrov. Je to jedna z najväčších položiek v mestskom rozpočte, ktorú nemožno škrtnúť. Mesto iba na MHD mesačne dopláca okolo 80-tisíc eur.

Doprava vo Zvolene je špecifická tým, že nie je centralizovaná a integrovaná ako v niektorých väčších mestách, ale funguje na princípe spájania sídlisk.

„Práve preto niektoré časy môžu pôsobiť prehustene; autobusy naraz vyrážajú z jedného miesta do viacerých cieľových zastávok. Naopak, okrajové časti ako napríklad Kráľová, nikdy nedokážu zabezpečiť desať spojov denne,“ ozrejmuje Gdovin.

Mesto má podľa neho pomerne dobré štatistiky, koľko ľudí ktorými spojmi cestuje. Výhodou MHD vo Zvolene je, že každý autobus dnes musí plniť charakter ekologickej dopravy a jazdiť na zemný plyn. To dokáže samospráve ušetriť nemalé financie.

SkryťVypnúť reklamu

„Množstvo Zvolenčanov pritom stále radšej využíva individuálnu dopravu. Zvolen je však svojou veľkosťou ideálny pre prepravovanie sa peši alebo na bicykli,“ mieni.

„Nie sme ešte Piešťany, kde má každá rodina niekoľko bicyklov,“ komentuje, „ale práve v cyklodoprave je budúcnosť dopravy v menších mestách a Zvolen pracuje na tom, aby táto budúcnosť prišla čo najskôr.“

Podobne ako Bystrica sa Zvolen zamýšľa, aké mesto v súvislosti s dopravou chceme. Vytvorenie cyklotrás je jednou z priorít mesta.

68.jpg

Takto vyzerajú naše ulice, keď sa 40 ľudí rozhodne ísť do práce autom, autobusom alebo bicyklom. Zdroj: MsÚ Zvolen

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 762
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 899
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 722
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 841
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 922
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 527
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 822
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu