O značku Regionálny produkt Podpoľania je neustály záujem

Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky.

DETVA. Tucet tradičných výrobcov z okresu Detva získalo na ďalšie dva roky možnosť používať na svojich výrobkoch značku Regionálny produkt Podpoľania. Ide o producentov, ktorí boli úspešní v prvom kole výzvy na prideľovanie značky, vyhlásenej pred dvomi rokmi Miestnou akčnou skupinou (MAS) Podpoľanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Certifikát sa udeľuje na dva roky, preto sme teraz opätovne vyzvali výrobcov na predĺženie," povedala TASR zástupkyňa OZ Podpoľanie Elena Jankovičová. Záujem o značku je pritom veľký. "Buď tí, čo už majú certifikát, chcú rozšíriť množstvo výrobkov, na ktoré značku chcú používať, alebo sú aj úplne noví producenti, ktorí značenie chcú. Takže mám pocit, že sa to veľmi dobre rozbehlo, konštatovala.

SkryťVypnúť reklamu

Značku tak môže aktuálne používať celkom 22 výrobcov. Naposledy na jar ju získali traja záujemcovia - majiteľ chalupy Tri lipy, ubytovania na súkromí v Bratkovici, ktorá je časťou Detvianskej Huty, a tiež dve reštaurácie, ktoré ponúkajú tradičné jedlá. Ide o reštauráciu Culinaire z Kriváňa a Salaš Detvan z Detvy.

Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, venujú sa tradičným remeslám a využívajú suroviny pochádzajúce priamo z regiónu.

Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb, a tým aj zvýšenie zamestnanosti v regióne. Súčasne ide aj o zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, ako aj rázu vidieckej krajiny a o podporu využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín. Výrobcovia získajú vďaka značke rôzne výhody, najmä však jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti nových foriem spolupráce.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 101 021
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 296
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 040
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 466
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 260
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 039
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 003
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 470
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu