VÚB Generali d.s.s dnes spravuje takmer miliardu eur, ktorú jej do rúk zverilo viac ako 200 tisíc klientov z celého Slovenska.
VÚB Generali d.s.s patrí medzi najväčšie správcovské spoločnosti na Slovensku. Čím je charakteristická práca v spoločnosti, ktorá nesie zodpovednosť za majetok mnohých sporiteľov?
Dôchodkové sporenie nie je krátkodobá záležitosť. Výsledky úsilia síce zaujímajú sporiteľov priebežne, spravidla na ročnej báze, ale v skutočnosti sa prejavia až o niekoľko rokov, pri odchode do dôchodku. Aj preto práca v DSS vyžaduje nielen taktické, ale predovšetkým strategické myslenie v dlhodobých súvislostiach a v horizonte desiatok rokov. Musíme preto disponovať schopnosťou predvídať, nie však z krištáľovej gule a nemôžeme si dovoliť robiť neuvážené chyby. Zjednodušene povedané, sme tí, ktorí pomáhajú ľuďom šetriť na dôchodky, čo si vyžaduje zodpovednosť a profesionálny prístup. Až vtedy, keď budú spokojní naši klienti, si môžeme s istotou povedať, že svoju prácu robíme dobre.
V júni tohto roka prijal parlament novelu zákona o druhom dôchodkovom pilieri. Ako ju vnímate z pohľadu vašej správcovskej spoločnosti?
Keďže v druhom pilieri sa dosiaľ len sporilo, bolo potrebné určiť finálnu formu vyplácania dôchodkov. Z hľadiska DSS to vnieslo do dôchodkového sporenia potrebnú stabilitu a s prijatou novelou sa stal druhý pilier komplexným. Až uvedením zákona do praxe sa však bude dať s istotou povedať, či sú pravidlá vyplácania dôchodkov naozaj dobre nastavené. To uvidíme po prvých dvoch – troch rokoch, pretože až v januári 2015 budú vyplácané prvé dôchodky z druhého piliera.
Dôchodkové fondy VÚB Generali obsadzujú vo výnosnosti rvé priečky na trhu. Aké sú hlavné priority vašej spoločnosti do nasledujúcich rokov?
Máme jedinú prioritu – byť silným a spoľahlivým partnerom v dôchodkovom sporení, čiže zabezpečovať našim klientom stabilné výnosy. Vývin za posledných desať rokov ukazuje, že sme zvolili správnu cestu. Každému typu klienta a vekovej kategórii ponúkame možnosť vybrať si taký dôchodkový fond alebo ich kombináciu, ktorá spĺňa jeho konkrétne požiadavky a očakávania.
Zároveň sporiteľom poskytujeme maximálny komfort pri využívaní služieb VÚB Generali, napríklad pri zmenách zmlúv, ktoré klienti požadujú a potrebujú (t.j. zmeny dôchodkových fondov, adresy, mena a pod.). Naše služby sú rýchle a dostupné prostredníctvom pobočiek našich akcionárov (VÚB a Generali), ale aj prostredníctvom webovej stránky alebo mailu.
Od vstupu prvých klientov do druhého piliera ubehlo už takmer 10 rokov. Sú dnes Slováci už dostatočne informovaní o možnostiach sporenia v druhom pilieri?
V súčasnosti sa ešte mnohí spoliehajú len na penzie zo Sociálnej poisťovne, no vidíme, že výška dôchodkov je spravidla nedostačujúca. Prognózy ukazujú na rýchle starnutie populácie a znižovanie počtu zamestnaných, čiže tých, ktorí dôchodky svojimi odvodmi financujú. V budúcnosti preto nebude možné zachovať súčasné podmienky odchodu do dôchodku a 1. pilier bude ešte solidárnejší ako je dnes. Rozdiely vo výške dôchodkov sa budú len zmenšovať a dôchodkový vek sa, naopak, bude zvyšovať.
Možnosťou, ako si do budúcnosti zabezpečiť slušný dôchodok, je len individuálne sporenie v 2. pilieri, ktoré občana vlastne nič nestojí, ale aj 3. pilier a iné typy sporenia resp. poistenia. Vo VÚB Generali sa preto snažíme zaistiť maximálnu informovanosť nielen prostredníctvom občasníka, ale aj webstránky, na ktorej záujemcovia o sporenie nájdu dostatočné množstvo údajov o možnostiach sporenia, či dôchodkových fondoch a ich výnosnosti. Takisto nás môžu prostredníctvom infolinky kontaktovať s akoukoľvek otázkou a my im radi pomôžeme.
V prípade, že sa rozhodnete vstúpiť do druhého piliera, môžete tak urobiť aj prostredníctvom online zmluvy na www.vubgenerali.sk.
Pri výbere pre vás najvhodnejšieho fondu vám radi poradia aj na infolinke VÚB Generali 0850 111 110.