DETVA. Medziročné zvýšenie tržieb o 14 % na 467.590 eur zaznamenal v prvom polroku 2014 výrobca energeticky úsporných drevených a drevohliníkových okien Makrowin Detva.
Za rastom tržieb stál predovšetkým zvýšený export do USA. "Práve na americkom trhu sa nám podarilo v porovnávanom období zvýšiť odbyt až o 46 %," informoval TASR riaditeľ firmy Dušan Majer.
Spoločnosť vyrába aj pre rakúsky trh, ale najvýznamnejší je pre ňu trh práve Spojených štátov. "Tržby nám medziročne najviac narástli práve z exportu do USA, ale o 9 % sa nám zvýšil aj odbyt na slovenskom trhu," priblížil riaditeľ.
Makrowin funguje od roku 1997. Najväčší podiel na produkcii majú drevohliníkové okná, ale špecializujú sa aj na veľké presklené drevohliníkové posuvné steny. Potenciál vidí firma v segmente pasívnych, nízkoenergetických a nulových domov, pre ktorý dodáva najviac.