Vodiči si na novej križovatke vo Zvolene vynucujú prednosť

Najprv sa cesty spájajú a krátko nato sa rozdelia. Vodičom sa križujú dráhy a často nevedia správne určiť prednosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Dušan: "Často jazdím vynovenou "Neresnickou" križovatkou vo Zvolene a je len otázkou času, kedy sa tam stane nehoda.

Od Detvy cez uvedenú križovatku idú dva pruhy v jednom smere a prechádzajú popod železničný most. Podľa návestí pred križovatkou a značiek priamo na ceste, ľavý pruh smeruje na Bratislavu, pravý do mesta Zvolen.

Z dôvodu prehustenej dopravy bola vybudovaná zo strany od Krupiny mimoúrovňová križovatka, ktorá ide ponad oba jazdné pruhy a oblúkom v zjazde sa pripája k uvedeným dvom pruhom. Pripájací pruh však nie je klasický pripájací, pretože pokračuje asi 80 metrov rovno a stáva sa z neho odbočovací do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

krizovatka.jpgA tu vzniká najviac problémov.

Vodič jazdiaci od Krupiny má pri zjazde značku Daj prednosť v jazde a pokračuje:

  1. do Zvolena, teda pripájací pruh neopustí a po 80 metroch automaticky ho to vyhodí do mesta,
  2. do Bratislavy, teda križuje stredný pruh a radí sa do ľavého.

Vodič jazdiaci od Detvy (Košíc) jazdí

  1. do mesta, teda ide v pravom jazdnom pruhu a vchádza do odbočovacieho, v ktorom sú už vozidlá od Krupiny a pokračuje do mesta,
  2. do Bratislavy, teda ide buď do ľavého pruhu, resp. ide v strednom a ten sa následne pripája do ľavého.

Problém vzniká pri vchádzaní vozidiel od Krupiny na Bratislavu a súčasnom vchádzaní vozidiel od Detvy do mesta.

Ako je to s prednosťou? Nielen vodiči odbočujúci do mesta, ale aj vodiči od Krupiny si vynucujú prednosť."

SkryťVypnúť reklamu

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Značka Daj prednosť v jazde platí len v križovatke

Prednosť v mieste, kde sa zjazd z cesty od Krupiny spája s cestou z Košíc, má vždy ten, kto pokračuje vo svojom jazdnom pruhu.

Dopravná značka Daj prednosť v jazde platí pre najbližšiu križovatku, a teda len po vzdialenejšiu hranicu najbližšej križovatky. Prakticky tam platí len po miesto, kde sa končí plná čiara medzi jazdnými pruhmi a začína sa prerušovaná.

Hranicou križovatky je kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky.

Miesto, kde smú autá prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého, sa nachádza mimo križovatky a značka Daj prednosť v jazde tam neplatí.

Prečítajte si tiež: Prednosť podľa značiek je na križovatke často zbytočná, ak sa pripojí ďalší pruh Čítajte 

Prednosti treba dávať podľa pravidiel jazdy v jazdných pruhoch

Za miestom, kde sa spája cesta z Košíc so zjazdom z Krupiny, sa dva pruhy spájajú s jedným a v spomínanom smere má tak cesta tri rovnocenné jazdné pruhy.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči sú tam tak povinní riadiť sa pravidlami prednosti pri prejazde z jedného pruhu do druhého. Nie je pritom dôležité, či je pravý pruh odbočovací alebo pripájací.

Ten, kto ide od Košíc a chce ísť vpravo do centra, musí dať prednosť vozidlám od Krupiny. A tí, ktorí idú od Krupiny a chcú prejsť do stredného pruhu a pokračovať v smere na rýchlostnú cestu R1, musia dať prednosť vozidlám v strednom pruhu idúcim od Košíc.

Dať prednosť v jazde znamená neprinútiť toho, kto má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Vodiči, ktorí si na spomínanom mieste vynucujú prednosť v jazde pri prejazde z jedného pruhu do druhého, riskujú až 300-eurovú pokutu a zákaz šoférovania až na dva roky.

Múdrejší ustúpi a ochráni sa pred nehodou

Mnohí vodiči nevedia, ako dávať správne prednosť v jazde. Nájdu sa dokonca takí, ktorí síce pravidlá poznajú, ale ignorujú ich a vynucujú si prednosť v rozpore s predpismi.

Ak na takýchto vodičov natrafíte, lepšie urobíte, ak sa vzdáte prednosti a takýchto vodičov pustíte. Možno budete cítiť nespravodlivosť, predídete tak ale dopravnej nehode, s ktorou by ste mali len zbytočné starosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 290
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 615
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 9 619
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 092
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 360
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 183
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 162
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 664
  1. Zdravotní Klauni: Všetci máme v sebe klauna. No nie každý ho dokáže objaviť
  2. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  3. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  4. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  5. Jaroslav Liptak: Win/Win vs. Win/Lose: Ako sme boli naučení súperiť namiesto spolupracovať
  6. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  7. Zuzana Kučminová: Nie sme generácia zlyhania
  8. Ľuboš Vodička: Prievaly, kostol za hradbami
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 454
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 163
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 18 946
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 7 964
  5. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 337
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 266
  7. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 265
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 710
  1. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  2. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  3. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  4. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  6. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  7. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  8. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Medveď hnedý. Ilustračné foto.

Mestá aj obce situáciu sledujú.


V diskusii rozoberieme, v ktorých krajinách západného Balkánu a Východného susedstva realizujú slovenské organizácie svoje projekty.


Veľké dodávky v priemere stoja necelých 12-tisíc eur a majú 11 rokov.


Zľava Viera Legerská, Anna Plassant Muríňová, Veronika Macsai a Marián Cehelník.

Rozvojová spolupráca a humanitárna pomoc Slovenska nielen zlepšuje životy zraniteľných komunít vo svete, ale učí Slovákov solidarite, globálnemu mysleniu a zodpovednosti za budúcnosť.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu