Piatok, 19. október, 2018 | Meniny má Kristián

Letisko Sliač začalo tendre na lety do Prahy a Viedne

Predpokladané náklady na prevádzku plánovaných pravidelných liniek sú 1,1 milióna eur ročne, letisko ich chce financovať z dotácie ministerstva dopravy.

SLIAČ. Letisko Sliač, a. s., má naďalej záujem o oživenie leteckého spojenia do Prahy a Viedne. Vyhlásilo verejné súťaže na poskytovanie pravidelných letov do českej a rakúskej metropoly počas dvanástich mesiacov v pracovných dňoch minimálne päťkrát týždenne. Letecký prepravca má pritom zabezpečiť priame pokračovanie do požadovaných cieľových destinácií a s vhodným typom lietadla pre regionálnu dopravu.

Ako sliačske letisko ďalej informovalo v podmienkach tendrov zverejnených vo Vestníku verejného obstarávania, predpokladané náklady na prevádzku každej z plánovaných liniek sú 1,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty ročne, letisko ich chce financovať z dotácie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Článok pokračuje pod video reklamou

Otváranie ponúk je plánované 21. septembra, o súťažné podklady je možné požiadať do 12. septembra. Rozhodovať bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe požadovanej výšky štátnej dotácie na prevádzkovanie linky v trvaní dvanástich mesiacov. Záujemcovia musia preukázať, že v posledných troch rokoch dosiahli celkový obrat minimálne 1,1 milióna eur, prípadne najmenej 366,66 tisíc eur ročne.

Dopravca má pre cestujúcich do Prahy a Viedne pritom zabezpečiť servis za štandardných podmienok obvyklých v pravidelnej medzinárodnej leteckej doprave. Ponúknuť má všetky štandardné a špeciálne služby ako na vlastných letoch, ako aj podporu cestujúcim formou telefonického centra s nepretržitou prevádzkou.

Obchodný riaditeľ Letiska Sliač Milan Ligoš informoval v júni agentúru SITA počas prípravy tendrov, že ich zmyslom je prispôsobiť podmienky tak, aby sa prihlásilo čo najviac záujemcov v rámci európskej leteckej dopravy. "Práve pre zložitú situáciu v leteckej doprave sa pokúšame hľadať priestor na realizáciu pravidelnej linky zo Sliača viacerými spôsobmi. Verejný tender je jednou z možností," dodal.

Európska legislatíva neumožňuje, aby letisko zvýhodňovalo niektorého prepravcu. Zmyslom subvencie pravidelnej linky podľa Ligoša je, že to musí byť legálne aj s podporou štátu. Odhadované ročné náklady na prevádzku liniek zo Sliača do Prahy a Viedne predstavujú sumu, ktorú podľa neho nebude mať letecký prepravca záujem znášať. "Je to maximálna výška, ktorú bude môcť letecký prepravca požadovať ako možné zdieľanie rizika. Dúfame, že súťaž vygeneruje lepšie a výhodnejšie podmienky," očakáva Ligoš.

Spoločnosť Letisko Sliač, a. s., je zapísaná v Obchodnom registri od začiatku roka 2005 a má základné imanie 1,177 milióna eur. Vybavuje lety vojenských lietadiel a v civilnej doprave chartrové a privátne lety. Akcionárom letiska je ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  5. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  6. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. Rozprávkové tankovanie
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 281
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 941
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 456
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 10 067
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 691
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 814
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
  9. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 6 110
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 970

Hlavné správy z MY Zvolen

Železničné priecestia v meste aj v okolí budú bez signalizácie

Železnice budú opravovať koľaj medzi Zvolenom a Sliačom.

Na vjazde do Zvolena bude kruhová križovatka

O prestavbu frekventovanej križovatky sa usilovalo mesto už v minulosti.

Dôraz mladíkov slávil vo Zvolene úspech (+ FOTO)

Škoda napínavej koncovky prvého setu, zápas by sa možno vyvíjal inak.

Zrúcaninu kláštora v Bzovíku postupne opravujú

Po pôvodnej románskej dostal kláštor gotickú podobu, neskôr sa z neho stala protiturecká pevnosť.

Na priechode pre chodcov zrazil ženu, voči verdiktu súdu sa odvolal

Vodičove odvolanie súd zamietol. Žena má doteraz následky.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Unikátne zábery: Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Európska komisia odobrila projekt výstavby D3 na Kysuciach

Dobrá správa prišla z Bruselu, peniaze sa ujdú aj diaľničnému úseku na Kysuciach.

Čaká nás daždivý víkend. Na horách môže snežiť

Počas nadchádzajúceho víkendu bude slnka minimum.

Vybrali SME

Už ste čítali?