DÚBRAVY. Cestu cez obec Dúbravy začali rekonštruovať, motoristi si vydýchnu. Jej stav bol totiž katastrofálny. Na viacerých miestach sa rozpadávala, mala tiež početné asfaltové výtlky, pozdĺžne a priečne praskliny, vodičov však asi najviac trápili pomerne hlboké, priečne deformácie v mieste prekopávok, ktoré dávali zabrať tlmičom áut.
Cestu rekonštruuje Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), práce sú súčasťou projektu rekonštrukcie ciest druhej a tretej triedy v správe kraja.
„Ide o projekt modernizácie a rekonštrukcie ciest so začiatkom za obcou Zolná. Pokračuje cez obce Očová, Hradná, Dúbravy, Detva-Kostolná a končí sa na ceste I/50 v Detve,“ povedal vedúci oddelenia cestnej infraštruktúry Úradu BBSK Peter Homola. „Rozpočet projektu je vo výške viac ako 3 milióny 136-tisíc eur. Z európskych fondov hradíme 85 percent nákladov, zo štátneho rozpočtu 10 percent, spolufinancovanie zo zdrojov BBSK je 5-percentné,“ dodal. Súčasťou projektu bola aj oprava mosta pod Zvolenským zámkom.
Cestu v Dúbravách opravujú celú, ide o úsek dlhý je 1558 metrov. „Niveleta navrhovanej vozovky je vedená tak, aby v najväčšej možnej miere rešpektovala niveletu pôvodnej vozovky a zároveň rešpektovala polohu chodníka pozdĺž komunikácie. Vo vzniknutom priestore medzi navrhovanou a pôvodnou niveletou vozovky sa budú klásť konštrukčné vrstvy vozovky; ložná a obrusná. V miestach, kde rozdiel medzi navrhovanou a pôvodnou niveletou nie je dostatočný pre položenie minimálnej normovej hrúbky príslušnej vrstvy, respektíve v miestach výtlkov, sieťových trhlín a podobne, sa pôvodná vozovka odfrézuje na požadovanú úroveň,“ vysvetlil Homola.
Sklony vozovky rešpektujú miestne pomery, teda kríženia s inými komunikáciami, polohu chodníka či klonenie pôvodnej vozovky. Úplné rešpektovanie normy by podľa Homolu znamenalo nutnosť prestavby celej komunikácie aj s podkladovými vrstvami.
Cestu momentálne frézujú. FOTO: ĽUBICA MOJŽIŠOVÁ