Autori žuvačiek pre psov získali v národnej súťaži druhé miesto

Svoj trh vidia v celej Európe. Podobné „žuvačky“ sa predávajú v Spojených štátoch, v strednej Európe to zatiaľ nikto nerobí.

Peter Mičuda ukazuje dielo, s ktorým získali druhé miesto.Peter Mičuda ukazuje dielo, s ktorým získali druhé miesto. (Zdroj: MILAN SUJA)

ZVOLEN. Chceli slovenský názov, no pod takým je to v zahraničí nepredajné. A tak sa zhodli na ChewChew. V angličtine to znamená žuť žuť. Lepší názov pre žuvačky si človek sotva vie predstaviť. Aj keď nie sú určené pre ľudí, ale pre psov. ChewChew nie sú žiadne gumené napodobeniny kostí – ide o stopercentný prírodný produkt – jelenie parožie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dvaja Zvolenčania Peter Mičuda a Ján Lihocký so žuvačkami pre psov uspeli v súťaži Podnikateľský nápad roka. Skončili na druhom mieste z 274 prihlásených projektov.

SkryťVypnúť reklamu

Krôčik od víťazstva

Za nápad vďačí Peter Mičuda náhode. „Mám priateľku Číňanku a ako podnikateľ som sa dostal do kontaktu aj s touto krajinou. Mal som tam dodať kreslá z jelenieho parožia. Kým som ich všetky nakúpil, skladoval som ich doma. Vtedy som si všimol, že pes od nich nechce vôbec odísť. Zohnal som si preto ešte jeden paroh a ten som psovi nechal. Keď som ho videl, ako ten paroh stále obžúva, napadlo mi, že to môže byť dobrý nápad,“ vysypal zo seba Peter Mičuda.

Popílený jelení paroh predávať ako žuvačky pre psov? Prečo nie, veď v paroží je vysoký obsah vápnika a prírodných minerálov. Keď vyhlásili súťaž pre mladých podnikateľov, Zvolenčania neváhali a hneď sa do nej zaregistrovali.

Najprv sa prebojovali medzi najlepších dvadsaťpäť a po osobných prezentáciách v Bratislave skončili na druhom mieste. Boli len krôčik od celkového víťazstva, za ktoré mohli získať reklamnú kampaň v hodnote 100-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Prebytok materiálu

Podnikateľský nápad, aj keď ocenený na verejnom fóre, je stále iba nápadom. Úspech je závislý od ďalších krokoch.

„Parožie vykupujeme od poľovníckych združení. Zbierať sa nesmie, podľa zákona je zbieranie parožia tiež pytliactvom a za to sú dva roky,“ vysvetlil.

Svoj trh vidia v celej Európe. Podobné „žuvačky“ sa predávajú v Spojených štátoch, v strednej Európe to zatiaľ nikto nerobí. „Uvidíme ako to pôjde,“ povzdychol si Peter Mičuda, ktorý má na starosti výrobnú časť a Ján Lihocký zasa obchod.

Na Slovensku je vraj doslova prebytok materiálu, pretože máme veľa vysokej zveri. Výkup sa síce robí, no takmer všetko sa vyváža do Čiech. Parožie sa využíva najmä v nábytkárskom priemysle.

Pred začatím vývozu do zahraničia si musia dať urobiť certifikáty. Laboratórne testy vyšli dobre, vo vzorkách im nenašli nič nepovolené.

SkryťVypnúť reklamu

Tvrdšie ako kosť

„Toto je už náš hotový výrobok,“ ukazuje kus jelenieho parožia mladý podnikateľ. Asi dvadsať centimetrov dlhý paroh má konopným povrázkom pripevnený malý lístok s informáciou o tom, pre akého psa je určený. S parožím nerobia nič zvláštne, iba ho popília a trochu opracujú.

ChewChew je pre psa hračkou na niekoľko mesiacov. Je oveľa tvrdšie ako normálna kosť, jeho výhodou tiež je, že sa vôbec netriešti. Napríklad pri kuracích kostiach hrozí, že sa psovi zapichne do hrdla a pes sa zadusí.

Veľmi záleží na výbere veľkosti. „Menší kus sme dali bulteriérovi, a ten to zožral za desať dní. To bola skutočne zlá voľba veľkosti, bulteriér má silný stisk a preto potrebuje tú najtvrdšiu kosť,“ vysvetlil Peter Mičuda.

Zo súťaže

Prevládali nápady z IT

Súťaž Podnikateľský nápad roka vyhrala dvojica mladých podnikateľov z Piešťan Daniel Minárik a Jozef Štefanka. Zvíťazili s projektom RBi. Druhú cenu si odniesli autori žuvačiek pre psov ChewChew Peter Mičuda a Ján Lihocký zo Zvolena. Na treťom mieste sa s projektom Biochar umiestnil Milan Brdársky z Revúcej.

Porota vyberala z takmer 300 prihlásených projektov. Ako povedal predseda odbornej poroty, prezident Združenia mladých podnikateľov Slovenska Ján Solík, vysoký záujem o súťaž hneď v jej prvom ročníku len potvrdzuje skutočnosť, že Slovensko je bohaté na invenčných a odvážnych ľudí.

Víťazný projekt RBi je aplikácia, zameraná na všetky segmenty maloobchodného prostredia. Spracováva veľké množstvo dát, ktoré toto prostredie ponúka, a prostredníctvom tisícov analýz a vyhodnotení pomáha klientom zvýšiť profitabilitu. Aplikácia je vďaka jednoduchosti prístupná širokému spektru užívateľov a je dostupná zo všetkých zariadení pripojených k internetu.

Štruktúra prihlásených súťažných projektov bola podľa Solíka veľmi rôznorodá. Až 32 percent ich bolo z oblasti IT, služby inšpirovali k novým nápadom 18 percent prihlásených. Najmenej, len percento, sa týkalo oblasti energetiky. Najviac prihlášok prišlo z Bratislavského kraja (23 percent), najmenej nápadov poslali trnavské podnikateľské nádeje (5 percent).

(tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 725
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 425
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 325
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 111
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 578
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 294
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 240
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 959
  1. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: 6x rozvod manželstva sui generis (svojho druhu)
  5. Ján Karas: Keď sa kloníme nízko: Mlčanie, ktoré súhlasí so zradou vlastného vedomia
  6. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode.
  8. Martin Turčan: Krajina padajúceho mosta, kde skapal pes
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 322
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 138
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 633
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 241
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 774
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 961
  7. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 952
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 534
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: 6x rozvod manželstva sui generis (svojho druhu)
  5. Ján Karas: Keď sa kloníme nízko: Mlčanie, ktoré súhlasí so zradou vlastného vedomia
  6. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode.
  8. Martin Turčan: Krajina padajúceho mosta, kde skapal pes
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 322
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 138
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 633
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 241
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 774
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 961
  7. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 952
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 534
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu