ZVOLEN. Napriek tomu, že Stredoslovenská vodárenská prevádzková spoločnosť neeviduje žiadne problémy spojené s nízkymi teplotami pri dodávke pitnej vody, pripúšťa, že majitelia nehnuteľností môžu mať problémy.
„Problémy môžu nastať vtedy, keď im zamrznú vodomery a vodovodné prípojky,“ konštatuje hovorkyňa spoločnosti Slavomíra Vogelová.
„Skúsenosti z minulých období ukazujú, že najčastejšie zamŕzajú vodomery v neobývaných rekreačných objektoch. Nepríjemne prekvapení tak môžu byť nie len majitelia rodinných a obytných domov, ale aj záhradkári a rekreanti, ktorí poškodený vodomer objavia často až v čase, keď už mrazy skončia,“ hovorí.
Za ochranu vodomeru zodpovedá podľa zákona spotrebiteľ a náklady na výmenu poškodeného vodomeru či sprevádzkovanie zamrznutej prípojky sa môžu vyšplhať až na niekoľko sto eur.
Vodomer nezmrzne, ak je šachta dostatočne priestranná. Mala by mať rozmery aspoň 90 krát 120 centimetrov a mala by byť zaizolovaná. Je dobré, keď spotrebiteľ vodu denne používa. Ak je vodomer umiestnený vo vonkajších priestoroch, je vhodné nad vodomer umiestniť kryciu vrstvu izolačného materiálu, napríklad polystyrénovú dosku alebo izolačnú vatu, či plastové vrece naplnené drveným polystyrénom.
Aj vodomer inštalovaný vo vnútri budovy by mal byť chránený pred nízkymi teplotami. „V mraze nie je dobré úplne vypínať kúrenie. Treba tiež uzavrieť prívod vody pred vodomerom a vyprázdniť potrubie za ním,“ dodáva Vogelová.