ZVOLEN. V tomto roku prejdú viaceré komunikácie v meste Zvolen rozsiahlou rekonštrukciou. Gro prác bude prebiehať v letných mesiacoch a počas nich sa budú musieť motoristi obrniť trpezlivosťou.
Rekonštrukcie sa po rokoch dočká most cez rieku Hron pri Hypernove, práce budú pokračovať aj na moste pod zámkom, začne sa výstavba nadúrovňovej križovatky na Lučeneckej ceste a kruhového objazdu na križovatke pri nadjazde pod zámkom.
Kraj si na opravy zoberie úver
Uplynulý týždeň zasadala dopravná komisia pri zastupiteľstve Banskobystrického samosprávneho kraja, ktorá odporučila poslancom schváliť úver vo výške 10 miliónov eur. „Úver by mal byť použitý na opravu ciest druhej a tretej triedy a niektorých vybraných mostov, medzi nimi aj mosta cez rieku Hron vo Zvolene,“ povedal predseda komisie a viceprimátor Zvolena Juraj Družbacký.
Hronský most je vo vlastníctve VÚC a už niekoľko rokov je v havarijnom stave. Na jeho opravu doteraz ale neboli peniaze. Podľa starších odhadov budú na rekonštrukciu potrebné približne dva milióny eur.
Oprava Hronského mosta
Na rekonštrukciu mosta má samosprávny kraj už aj právoplatné stavebné povolenie. Podľa slov Juraja Družbackého v súčasnosti prebieha verejná obchodná súťaž na zhotoviteľa stavby. „Súťaž by mala byť ukončená a zmluva podpísaná v krajom prípade do konca júna tohto roku. Rekonštrukcia sa má skončiť do konca roka,“ upresňuje termíny.
Pôvodný zámer začať s rekonštrukciou už v marci bude teda posunutý, no je výhodnejší aj z toho dôvodu, že začiatkom júna majú skončiť práce na výstavbe prvej etapy Europa Shopping Center, ktoré si vyžadujú prepravu materiálu cez hronský most.
Príjazdy do mesta uzavrú postupne
Na krátky čas bude uzatvorený aj most ponad trať pod zámkom, pretože je potrebné dorobiť nájazdy a potiahnuť nový koberec na vozovku. Rovnako sa začnú práce aj na križovatke pod zámkom a na križovatke do Neresnice, kde v súčasnosti riešia stavbári prekládku železničnej trate.
„Tento úsek chceli stavbári uzavrieť na tri týždne, snažíme sa dohodnúť na troch dňoch počas víkendu, teda mimo špičky. Všetky termíny stavieb treba skoordinovať tak, aby doprava do Zvolena nezostala odrezaná zo všetkých strán naraz,“ dodáva Družbacký.