DETVA. Keď sa povie Podpoľanie, človeku sa pred očami vynorí tanečnica v kroji, vyrezávaný kríž, bohaté výšivky... Každému asi niečo iné. Aby niečo spojilo rôzne predstavy, občianske združenie Podpoľanie rozbehlo diskusiu k návrhu motívu spoločného loga pre územie Podpoľania. Poslednú šancu na doručenie návrhu mali obyvatelia regiónu minulý utorok. Kancelária združenia evidovala pätnásť písomných návrhov.
„Prečo región potrebuje svoje logo? Napríklad aj preto, aby sme sa prezentovali jednotne ako destinácia cestovného ruchu s ponukou miestnych produktov a služieb,“ povedala Elena Jankovičová, predsedníčka občianskeho združenia. Región by sa, podľa nej, mal prezentovať v rôznych aktivitách pod jednou značkou. Pripravuje sa tiež osadenie jednotných informačných tabúľ v sedemnástich obciach regiónu. „Združenie cestovného ruchu pracuje na propagačných materiáloch, ktoré potrebujú spoločnú značku pre tento región, rovnako tak naše združenie pre projekt regionálneho značenia miestnych produktov,“ dodala.
Návrhy od ľudí v najbližších dňoch vyhodnotia a výstup zadajú grafikovi na spracovanie. Do konca februára by mal byť hotový grafický návrh. „Aj niečo tak zložité ako detviansky kroj sa dá znázorniť do jednoduchej podoby troch či štyroch ťahov,“ povedala predsedníčka združenia a doplnila: „Verím, že vyberieme logo, ktoré budeme môcť rovnako dobre používať na veľkom bilborde alebo na malom pere.“ Výber loga pre celé Podpoľanie je aktivitou Miestnej akčnej skupiny (MAS) Podpoľanie, no na to, aby táto práca nebola zbytočná, musia spoločné logo prijať za svoje aj všetky obce a ich obyvatelia.