Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

Kraj je podľa Maňku pripravený prevziať od štátu Letisko Sliač

Kým vlani v apríli predseda BBSK tvrdil, že samosprávy nie sú schopné financovať rozvoj letiska, v súčasnosti sa možnosti dotovať prevádzku letiska neobáva.

Letisko SliačLetisko Sliač (Zdroj: JÁN KROŠLÁK)

SLIAČ. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) je pripravený prevziať Letisko Sliač od štátu do svojho majetku a zabezpečiť jeho ďalší rozvoj. V reakcii na aktuálny návrh ministerstva dopravy previesť akcie malých letísk bezodplatne na kraje a mestá to pre agentúru SITA povedal predseda BBSK Vladimír Maňka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pokiaľ si štát úlohu rozvíjať letisko nechce zobrať na seba, radi sa toho ujmeme. V minulosti si to štát zobral na seba s tým, že sa bude snažiť rozvíjať aj civilnú leteckú dopravu. Súčasná vláda zrejme teraz posúdila, že to odovzdá regiónu, aby to rozvíjal. My sa tomu nebránime, už teraz rokujeme o zavedení pravidelných liniek z nášho regiónu," povedal Maňka.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že podľa jeho vízie by okrem osobnej leteckej dopravy mohla byť na Sliači aj nákladná doprava, ktorá by mohla priniesť ďalšiu zamestnanosť do regiónu.

Samosprávny kraj podľa Maňku počíta s možnosťou prevziať od štátu 100 percent akcií Letiska Sliač, ale aj s možnosťou, že ďalšími akcionármi by boli mestá Zvolen, Banská Bystrica a Sliač.

Toho, že prevádzku letiska bude musieť kraj dotovať, sa Maňka neobáva. "Keď nájdete dobrých partnerov a ukážete im, že tu aj oni majú z hľadiska rozvoja regiónu budúcnosť, tak sa to dá. A Európska únia určite podporuje aj takéto lokálne letiská," povedal Maňka.

Podľa návrhu zámerov fungovania malých letísk, ktorý ministerstvo dopravy predložilo do medzirezortného pripomienkového konania, by mal štát svoje podiely v letiskách v Poprade, Žiline a Sliači bezodplatne previesť opäť na samosprávne kraje a mestá, ktoré boli alebo sú ich akcionármi. "Malé letiská ako súčasť dopravnej infraštruktúry by mali slúžiť najmä potrebám regiónov, a preto patria pod správu regiónov. Ministerstvo odovzdá svoj vlastnícky podiel na malých letiskách bezodplatne regionálnym samosprávam s podmienkou, že minimálne 10 rokov zachovajú funkčnosť jednotlivých letísk," zdôvodnil rezort dopravy svoj návrh.

SkryťVypnúť reklamu

Ak regióny neprejavia dostatočný záujem o prevzatie letísk do svojej správy a súčasne sa nájde súkromný partner, ktorý by mal záujem letisko prevádzkovať a investovať do jeho infraštruktúry, do úvahy podľa ministerstva pripadá aj dlhodobý prenájom v podobe koncesie na prevádzku letiska za presne stanovených podmienok, prípadne predaj akcií.

V prípade Letiska Sliač je štát prostredníctvom ministerstva dopravy stopercentným akcionárom, keď vlani za symbolické sumy odkúpil podiely samospráv. Pred získaním akcií samospráv mal štát v Letisku Sliač 67,053-percentný podiel, zastúpený ministerstvom obrany, Banskobystrický samosprávny kraj mal 16,972 percenta akcií a Mesto Zvolen 15,975 percenta. Samosprávy tieto akcie získali predtým bezodplatne z Fondu národného majetku.

SkryťVypnúť reklamu

Keď vlani v apríli krajské zastupiteľstvo schválilo predaj svojho podielu ministerstvu dopravy za symbolické euro, Maňka sa vyjadril, že podľa neho nie sú samosprávy schopné zvládnuť financovanie rozvoja letiska.

Exminister dopravy Ľubomír Vážny zámer previesť akcie letísk späť na samosprávy kritizuje. Podľa neho regióny nemajú do roku 2016 šancu malé letiská financovať. "Materiál nedáva jasnú polohu budúcnosti malých letísk. Keď bude takto nekompetentne realizovaný v praxi, môže viesť až k zániku malých letísk, čo by znamenalo ďalšiu nenahraditeľnú stratu v doprave Slovenska."

Najčítanejšie na My Zvolen

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  2. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  3. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  4. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  5. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  6. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  7. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  8. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 558
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 025
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 693
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 577
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 566
  6. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 046
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 1 612
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 1 610

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 18 972
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 255
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 887
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 263
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 706
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 583
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 3 797
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 272
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Ochorenie zatváralo triedy.


TASR 10 h
Milan Koreň z Technickej univerzity využíva kolorizáciu historickej ortofotomapy Slovenska.

Využiť ju môže ktokoľvek.


TASR 12 h

Registrácia je grátis, v hre sú lukratívne ceny.


14 h
Rodina Valentovcov; vľavo Peťko, uprostred Gitka, v náručí otca sedí Helenka.

Tragický príbeh je obrazom totalitného režimu.


17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 18 972
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 255
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 887
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 263
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 706
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 583
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 3 797
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 272
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu