Bučina DDD zvýšila výrobu o dvadsaťpäť percent

Firma chce vo Zvolene sústrediť výrobu lepeného dreva.

(Zdroj: SITA)

ZVOLEN. Bučine DDD Zvolen, ktorá je dcérskou spoločnosťou nadnárodného drevárskeho koncernu Kronospan, sa v máji podarilo zvýšiť produktivitu vo výrobe lepeného dreva o 25 percent. Od apríla totiž vlastní pílu Less & Timber SK v Lehote pod Vtáčnikom. Kúpila ju, aby si zaistila pre výrobu dostatok vstupných materiálov, špeciálne hranolov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčší výrobca drevotrieskových dosák na Slovensku sa netají tým, že chce na Slovensku postupne získať aj všetky ostatné významnejšie prevádzky na produkciu lepeného dreva.

SkryťVypnúť reklamu

Dosiahli sebestačnosť

V Lehote pod Vtáčnikom vyrába zvolenský podnik rezivo, ktoré upravuje na hranoly pre svoju výrobu lepeného dreva vo Zvolene. Mokré odpady, pilinu a štiepku, vozí do závodu vo Zvolene, kde ich spracováva vo výrobe drevotrieskových dosák. Suché odpady, teda hobliny, spaľuje na píle a získané teplo používa na vykurovanie sušiarne a parenie hranolov.

Pre zvolenský podnik, ktorý sa okrem výroby drevotrieskových dosiek sústreďuje aj na výrobu lepeného dreva, spojenie s touto pílou značne uľahčil nákup hranolov. Kým doteraz si musel bukové hranolky na svoje lepené drevo kupovať len z cudzích píl, teraz sa v ich dodávkach stal sebestačný. Pokryje nimi 75 percent výroby lepeného dreva vo Zvolene a nakupuje už len hranoly z dubových a iných drevín.

SkryťVypnúť reklamu

Trojzmennosť

Bučina prevádzkuje pílu v súčasnosti na tri zmeny. „Predpokladaný ročný porez je na úrovni 38 000 metrov kubických bukových piliarskych výrezov, čo zodpovedá využitiu píly približne na 75 percent. Hlavným dodávateľom bukových piliarskych výrezov je štátny podnik Lesy SR,“ povedal konateľ Bučiny DDD Antonín Juříček. Píla v súčasnosti zamestnáva 82 ľudí.

„Hľadali sme riešenie na vysoké ceny dreva a tiež elektrickej energie. Spracovatelia slovenského dreva a domáci výrobcovia nábytku tento rok stratili približne dvadsaťpäť percent zákaziek, pretože výrobky zo slovenského dreva sa stali drahými,” ozrejmil Juríček.

„Aj vďaka kúpe tejto píly má Bučina DDD na Slovensku v súčasnosti najlepšie hotové lepené dosky a ako jediný výrobca tohto produktu dokáže generovať zisk. Naším dlhodobým cieľom je prevziať všetky výroby lepeného dreva na Slovensku a sústrediť ich vo Zvolene,” konštatoval.

SkryťVypnúť reklamu

Investície

Od prevzatia nadnárodnou skupinou Kronospan spoločnosť Bučina DDD vo Zvolene investovala viac ako 130 milónov eur. Okrem modernizácie výroby, zrekonštruovania výrobných hál a vybudovania novej biologickej čističky odpadových vôd firma zrekonštruovala aj administratívnu budovu. Vzniklo z nej moderné tréningové centrum pre nadnárodnú skupinu Kronospan.

V súčasnosti Bučina DDD zamestnáva 265 pracovníkov, čo je od jej vzniku v roku 2003 nárast o 80 pracovných miest. Za finančný rok 2010 spoločnosť dosiahla obrat 63 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 707
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 720
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 360
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 325
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 411
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 801
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 330
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 306
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 894
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 67 221
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 216
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 710
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 996
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 967
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 19 410
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 12 292
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 894
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 67 221
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 216
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 710
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 996
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 967
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 19 410
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 12 292
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu