Zvolenský dopravca nakúpi nové autobusy

Do mestskej hromadnej dopravy vo Zvolene by mali pribudnúť štyri a do Banskej Bystrice štrnásť plynových nízkopodlažných autobusov.

SAD Zvolen chce kúpiť nové autobusy.SAD Zvolen chce kúpiť nové autobusy. (Zdroj: JAROSLAVA SCHVARZBACHEROVÁ)

ZVOLEN. Osemnásť nízkopodlažných kĺbových mestských autobusov s pohonom na stlačený zemný plyn plánuje najneskôr do konca tohto roku kúpiť Slovenská autobusová doprava Zvolen.

Autobusy pre Banskú Bystricu

Štrnásť vozidiel by malo slúžiť v mestskej hromadnej doprave v Banskej Bystrici. Zvolenský dopravca vyhlásil podľa slov generálneho riaditeľa Antona Mazána tender už pred takmer dvomi rokmi. Výberové konanie napriek tomu stále nie je ukončené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nákup autobusov chce spoločnosť financovať z európskych prostriedkov v rámci Operačného programu Životné prostredie v časti zameranej na ochranu ovzdušia a minimalizáciu nepriaznivých vplyvov zmeny klímy. Na túto investíciu už má prisľúbených 5 miliónov 762-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Autobusy pre Zvolen

Ešte v tomto roku by mali do vozového parku SAD Zvolen pribudnúť aj ďalšie 4 nové nízkopodlažné autobusy na plyn, ktoré chce spoločnosť využiť pre skvalitnenie prepravy vo Zvolene. Tieto vozidlá zakúpi z vlastných prostriedkov. „Zatiaľ sme nerobili prieskum cien, ani výber dodávateľa, preto sa k ich cene vyjadriť neviem,“ povedal Mazán. S prihliadnutím na približne rovnaké ceny všetkých dodávateľov by mala SAD do autobusov investovať približne 1,5 milióna eur.

Obnova vozidiel začala pred dvomi rokmi

Obnovu vozového parku vo väčšom rozmere začala SAD Zvolen v roku 2009, kedy dala do prevádzky 75 autobusov Irisbus Crosseway za viac ako 12 miliónov eur. Tieto vozidlá nahradili len 20 percent z 350 autobusov prímestskej dopravy, ktoré jazdili v Banskobystrickom kraji. Z celkového počtu dodaných autobusov bolo 15 nízkopodlažných, ktoré SAD zaradila na linky najmä do zdravotníckych a sociálnych zariadení v kraji. Autobusy vybavené klimatizáciou jazdia na najzaťaženejších linkách, predovšetkým do sídla kraja, Banskej Bystrice a do ďalších okresných miest

SkryťVypnúť reklamu

Vo vozovom parku zvolenskej SAD je 580 vozidiel, ktoré najazdia ročne 30 miliónov kilometrov a prepravia vyše 43 miliónov cestujúcich. Spoločnosť zabezpečuje pravidelnú prímestskú autobusovú dopravu v deviatich okresoch Banskobystrického samosprávneho kraja, mestskú hromadnú dopravu v Banskej Bystrici, vo Zvolene, v Žiari nad Hronom a Brezne, prevádzkuje aj 15 diaľkových liniek v SR a tri medzinárodné linky do Českej republiky zabezpečuje s českými dopravcami na trasách Banská Bystrica - České Budějovice, Zvolen – Praha a Žiar nad Hronom - Trutnov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 127
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 145
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 235
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 526
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 134
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu