Výtlky stoja vodičov peniaze

Nehody pre poškodené cesty tvorili zo všetkých havárií v kraji vyše tri percentá, mnohé sa však vyšetrujú len ako škodové udalosti.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: JÁN KROŠLÁK)

ZVOLEN. Zlý stav vozoviek na cestách Banskobystrického kraja sa v nejednom prípade podpísal pod dopravnú nehodu. Vodiči sú zúfalí, poškodia si auto a okrem toho zaplatia aj pokutu.

Na nehody majú vplyv tri faktory

V Banskobystrickom kraji sa za posledné štyri mesiace stalo 499 dopravných nehôd, z nich bolo 17 spôsobených poškodením komunikácie, čo je 3,4 percenta zo všetkých nehôd. Ani pri jednej z nich sa nikto nezranil. Vznikli len materiálne škody odhadnuté na 1590 eur. Mnohé dopravné nehody zapríčinené poškodenými cestami však polícia eviduje len ako škodové udalosti a neobjasňuje ich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Krajská policajná hovorkyňa Mária Faltániová prizvukuje, že na vznik dopravnej nehody vplývajú tri faktory, a to cesta, človek a vozidlo, ktoré spolu úzko súvisia. „Najviac dopravných nehôd vzniká z dôvodu zlyhania ľudského faktora,“ konštatuje.

Všeobecné pravidlá

„Všeobecne platí, že vodič je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému,
dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke, poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam. Pritom rýchlosť jazdy má prispôsobiť stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Smie jazdiť len tak rýchlo, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad,“ objasňuje ustanovenie zákona o cestnej premávke policajná hovorkyňa, no dodáva, že havárie spôsobené zlým stavom ciest polícia posudzuje individuálne, podľa konkrétnych podmienok za akých sa stala. Ak je povrch cesty v súvislom úseku poškodený a nachádzajú sa tu viaceré výtlky, obvykle za vznik nehody zodpovedá vodič, lebo mal tomu prispôsobiť svoje správanie.

SkryťVypnúť reklamu

Kedy za nehodu zodpovedá správca cesty

„Ak je na bezchybnom povrchu vozovky ojedinelý výtlk, ktorý nie je označený a vodič ho nemôže predvídať, vtedy nesie zodpovednosť za závadu v zjazdnosti správca komunikácie,“ vysvetľuje Faltániová. Podľa zákona o pozemných komunikáciách je totiž povinnosťou vlastníkov a správcov udržiavať komunikácie v stave zodpovedajúcom účelu. Ak to nie je možné, vodičov musia na ich zlý stav upozorniť prenosnými dopravnými značkami a dopravnými zariadeniami.

Vlastník alebo správca cesty sa zodpovednosti za prípadné dopravné nehody ale môže jednoducho vyhnúť, ak vodičov upozorní na nebezpečenstvo dopravnou značkou. Ak tak aj neurobí, stačí ak preukáže, že závadu nebolo možné opraviť a ani na ňu upozorniť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 127
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 145
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 235
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 526
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 134
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu