OČOVÁ. Podnety a návrhy občanov na zlepšenie života v dedine, ktoré majú možnosť písať priamo na úvodnú webovú stránku obce, sú v Očovej v okrese Zvolen častým zdrojom informácií pre vedenie samosprávy o tom, čo treba súrne vyriešiť.
"Tento systém informovania obyvateľov obce a jej vedenia beží u nás úspešne už poldruha roka," povedal TASR starosta Očovej Juraj Kubiš. Návrh zriadiť takýto zdroj informácii prišiel od poslancov obce, ktorí chceli vedieť čo dedinčanov trápi, čomu sa treba venovať, čo prípadne zlepšiť.
Internet je totiž už aj na dedine dôležitým zdrojom informácií. V Očovej má k nemu prístup zhruba polovica z takmer 2600 obyvateľov. Navyše, občania sa podobne ako inde na Slovensku len v minimálnej miere zúčastňujú obecných zastupiteľstiev, kde majú možnosť svoje pripomienky adresovať priamo poslancom.
Podnetov občanov na stránke obce je každý mesiac niekoľko. Dedinčania chcú napríklad vyriešiť slabú, alebo aj príliš silnú počuteľnosť obecného rozhlasu, zakázať rozšírenie stavby pohostinstva, urobiť parkovisko pred škôlkou, ale sú tam aj poďakovania za to, že ich sťažnosť sa rýchlo vyriešila.
"Príspevky občanov pravidelne sledujeme a keď je tam podnet na niečo, čo vieme vyriešiť, snažíme sa to dať do poriadku," konštatoval starosta.