Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Po sviatkoch príde vhod očista a diéta

Väčšina ľudí sa cez sviatky prejedá. Na stoloch kraľujú údeniny, mastné majonézové šaláty, zákusky, čo sa odzrkadlí na hmotnosti. A tak kilá, ktoré sme nabrali, treba začať zhadzovať.

Zemiaková diéta

Zemiaky obsahujú ľahko stráviteľné bielkoviny a sú cenným zdrojom vitamínu C a vitamínov skupiny B. Zemiaková kúra pomáha nielen pri chudnutí, no pomáha telu zbavovať sa škodlivých splodín, ktoré vznikajú pri látkovej premene. Čistí a preliečuje organizmus.

Raňajky: Dva stredne veľké zemiaky uvarené v šupke a jedno jablko. Na pitie šálka bylinkového čaju z mäty alebo ľubovníka bodkovaného.

Obed: Päť uvarených zemiakov bez soli ochutených kvapkou slnečnicového oleja s nasekanou petržlenovou vňaťou, pažítkou, kôprom alebo strúčikom cesnaku. Na pitie pohár minerálky.

SkryťVypnúť reklamu

Večera: Jedna šálka zeleninového vývaru (mrkva, cibuľa, zeler, petržlen...) a dva uvarené suché zemiaky.

Pred spaním vypite šálku teplého bylinkového čaju. Počas dňa nezabúdajte dodržiavať pitný režim. Čistá voda alebo minerálka je najvhodnejšia.

 

Delená strava nie je len diéta

Základný princíp diéty spočíva vo vynechaní určitých kombinácií potravín. Diéta zakazuje kombinovanie potravín rastlinného a živočíšneho pôvodu, teda bielkovín a sacharidov.

Rozdelenie potravín: Potraviny podľa tohto princípu možno rozdeliť na 5 základných skupín. Do rastlinnej patria celozrnné pečivo a chlieb, strukoviny, ryža, zemiaky, múka, sója, bezvaječné cestoviny, vločky a med. Medzi živočíšne patria mlieko, nízkotučný syr a tvaroh, jogurty, vajcia a biele mäso. Do ostatných skupín patria zelenina, ovocie a neutrálne orechy, mandle, soľ, rôzne pochutiny a káva. Pri kombinovaní potravín potom platia jednoduché pravidlá. Nesmú sa kombinovať, teda jesť naraz potraviny z rastlinnej a živočíšnej skupiny, a potraviny živočíšnej skupiny sa nesmú kombinovať s ovocím, ale len so zeleninou. Potraviny rastlinnej skupiny možno buď kombinovať so zeleninou alebo s ovocím.

SkryťVypnúť reklamu

Čo s čím? Tiež neslobodno kombinovať zeleninu s ovocím, pričom potraviny neutrálnej skupiny možno jesť so všetkým. V rámci diéty sa neodporúča konzumovať alkohol, naopak treba piť dostatok minerálnej vody, sódy a čaju. Aj keď sa niekedy dočítate, že na množstvách skonzumovaných potravín nezáleží, ak sú správne skombinované, nie je to pravda. Pri žiadnej diéte, od ktorej očakávame redukciu hmotnosti, nemôžeme prijímať väčšie množstvo kalórií, než sme schopní vydať. Nezabúdajte, že ide o diétu, pri ktorej chcete schudnúť, preto nie je v žiadnej kategórii uvedený cukor, ktorému sa musíte vyhýbať.

Ako jesť pri delenej diéte? Bielkovinový deň môžete začať zeleninovú šťavou, po dvoch hodinách si dajte jogurt, na obed napríklad rybie mäso s dusenou zeleninou, opäť po dvoch hodinách mliečny výrobok, napríklad acidofilné mlieko a na večeru zapekanú zeleninu so syrom.
V sacharidový deň začnite pohárom ovocnej šťavy, o dve hodiny si dajte celozrnný rožok so zeleninou, na obed ryžu s dusenou zeleninou a čerstvým zeleninovým šalátom, poobede rožok s medom a na večeru napríklad cestovinu.

SkryťVypnúť reklamu

 

Odtučňujte s polievkou

Základný recept na odtučňovaciu polievku: Lečo bez oleja (alebo 1 až 2 konzervy zaváraných paradajok), 6 veľkých cibúľ, 1 vrecko cibuľovej polievky na dochutenie, 2 zelené papriky, 1 zeler, bujón, vegeta, mleté čierne korenie, soľ.

Zeleninu nakrájame na menšie kúsky, zalejeme vodou, pridáme práškovú polievku a dochutíme. Varíme prudko asi 10 minút, potom stíšime a varíme kým nezmäkne zelenina. Túto polievku môžeme jesť v akomkoľvek množstve a kedykoľvek. Nemá takmer žiadne kalórie a pomáha zvyšovať priebeh metabolizmu. Čím jej viac zjeme, tým viac schudneme. Pozor, ak ju konzumujeme niekoľko týždňov, môže nastať podvýživa!

1. deň: Môžeme jesť len polievku a akékoľvek ovocie okrem banánov. Odporúčame žlté a červené melóny, pretože majú najmenej kalórií. Piť sa môže iba voda, nesladený čaj a džús. Minerálku nepijeme.

2. deň: Môžeme jesť len polievku a surovú alebo varenú zeleninu. Odporúčame šalát alebo špenát. Na večeru si môžeme pripraviť 1 varený alebo pečený zemiak. Ovocie a strukoviny v tento deň nekonzumujeme.

3. deň: Môžeme jesť len polievku, ovocie a zeleninu. Nejeme zemiaky. Ak sme dodržiavali diétu, mali by sme schudnúť 2 až 3 kg.

4. deň: Môžeme jesť len polievku a banány. Pijeme polotučné mlieko. Banány sú vysokokalorické, obsahujú cukry a draslík. Mlieko obsahuje proteíny a vápnik. Tieto zložky telo potrebuje po prvých dňoch diéty.

5. deň: Môžeme jesť len polievku, hovädzie mäso a čerstvé paradajky. Vypiť treba 6 až 8 pohárov vody, aby sme z tela vyplavili kyselinu močovú.

6. deň: Polievku si dáme aspoň raz za deň. Konzumujeme hovädzinu a zeleninu okrem zemiakov.

7. deň: Môžeme jesť len polievku, ryžu - najlepšie tmavú a zeleninu. Piť môžeme nesladený džús.

Pri dodržiavaní tejto diéty by sme na 7. deň mali mať úbytok na hmotnosti 5 až 7 kg. Ak sme schudli viac ako 7 kg, treba prerušiť diétu aspoň na 2 dni. Počas diéty sa nesmú konzumovať vyprážané a na oleji dusené jedlá a chlieb. Namiesto hovädziny môžeme konzumovať varené, pečené alebo grilované kurča. Základná zeleninová polievka sa môže jesť bez obmedzenia. Piť by ste nemali sladené nápoje a alkohol, nápoje obsahujúce kysličník uhličitý, kávu len v obmedzených dávkach. Pite vodu, nesladené ovocné nápoje a nízkotučné mlieko. Diétu môžete opakovať ľubovoľne často. Nie je vhodná pre ľudí pred srdcovými operáciami.

(schv)

Najčítanejšie na My Zvolen

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 311
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 881
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 597
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 188
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 074
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 559
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 955

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  2. Richard Rychtarech: Berlin calling
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III)
  5. Juraj Ondruška: Vajnoráci vo svete spomínajú: Takto spomínajú na obec
  6. Milan Buno: 7 knižných tipov: Šokujúci príbeh dievčaťa, ktoré utekalo pred násilím a neslobodou
  7. Jozef Sitko: Vedieť odísť z verejnej funkcie je už fikcia
  8. Michael Achberger: Na poslednú chvíľu do plaviek: vyskúšajte tieto tipy!
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 315
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 7 733
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 476
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 244
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 547
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 031
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 894
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 101
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Trojičný stĺp je dominantou námestia v Kremnici.

Stanettiho diela sú vo viacerých mestách.


Jozef Sliacky 3 h
Zvolenčania sa v pokutovom území Hajnáčky dotrápili, ale napokon sa tešili z troch bodov.

Všetko podstatné od III. ligy po II. triedu na jednom mieste. Plus regionálna jedenástka kola a hviezda kola I. triedy.


41m
V nemocničnom laboratóriu.

Test určí hladinu pankreatickej elastázy.


3 h
MUDr. Viliam Štiefel

Prvé tri mesiace fungovania novej gynekologickej ambulancie v Detve, ktorej činnosť zastrešuje Nemocnica AGEL Zvolen ukázali, že to bol racionálny krok, ktorý privítali predovšetkým pacientky z Detvy a okolia.


11 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

KHL nie, vyjde NHL? Ani s AHL by vraj nestratil.


14 h

Prinášame tipy na výlety v Turci.


21. máj

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  2. Richard Rychtarech: Berlin calling
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III)
  5. Juraj Ondruška: Vajnoráci vo svete spomínajú: Takto spomínajú na obec
  6. Milan Buno: 7 knižných tipov: Šokujúci príbeh dievčaťa, ktoré utekalo pred násilím a neslobodou
  7. Jozef Sitko: Vedieť odísť z verejnej funkcie je už fikcia
  8. Michael Achberger: Na poslednú chvíľu do plaviek: vyskúšajte tieto tipy!
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 315
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 7 733
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 476
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 244
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 547
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 031
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 894
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 101
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu