29. aug 2007 o 18:45
Na Ostrej Lúke dominovali otec a syn
Počas predposledného augustového víkendu sa na trati Budča – Ostrá Lúka konali v poradí 6. preteky o majstra Slovenska automobilov do vrchu.
Stanislav ČERNÁK Externý prispievateľ
Pretekári každý deň sa absolvovali samostatný pretek zaratúvaný do hodnotenia „majstráku“. V jeden deň boli na programe tri „ostré“ jazdy, z ktorých sa sčítavali dva najrýchlejšie časy. V sobotňajšom preteku jednoznačne dominoval niekoľkonásobný majster Slovenska Jaroslav Krajči na formule Reynard F 3000. Druhú priečku obsadil jeho talentovaný syn Andrej Krajči, jazdiaci na formule Opel Lotus. Bronzovú priečku si vyjazdil Igor Drotár pretekajúci na Škode Octavii WRC, ktorý sa zároveň stal aj celkovým sobotňajším víťazom v kategórii plechových áut. Za zmienku stojí aj 6. priečka talentovaného Zvolenčana Petra Maliniaka, ktorý svojimi rukami ovládal Ford Sierra Cosworth.
O dramatické momenty na trati nebola núdza, o čom napokon svedčí aj nepríjemná nehoda Emila Janža (Ford Escort Cosworth 4x4), ktorý v poslednej zákrute vybehol z trate, narazil do pňa a jeho auto vyhodilo do priekopy. Našťastie, nič vážne, aj keď bol nepríjemne otrasený, sa tomuto jazdcovi nestalo. V nedeľňajšom preteku mal smolu Jaroslav Krajči, ktorý mal problémy so svojím Reynardom F 3000. Prvú priečku tak prenechal svojmu synovi. Na druhej pozícii sa umiestnil Igor Drotár a tretie miesto obsadil Marek Ďurovkin (Audi A4 ST). Okrem športového zápolenia mal tento pretek aj spoločenský význam. Preteky otváral poslanec NR SR Milan Urbáni a primátor Zvolena Miroslav Kusein. Medzi súťažiacimi sa ocitol aj veľký fanúšik motoristického športu, veľvyslanec Talianska na Slovensku Antonio Provenzano, ktorý sedel za volantom Seatu Leon. O čoraz väčšom záujme o tento šport svedčí aj fakt, že počas oboch dní sa pretekov denne zúčastnilo približne 3000 divákov. O zhodnotenie pretekov sme požiadali športového komisára Petra Mozolu. „Celé víkendové podujatie hodnotím veľmi pozitívne, ako po športovej, tak aj po spoločenskej stránke. Preteky boli zorganizované na profesionálnej úrovni. Napriek viacerým kolíziám pretekárov, ktoré však k tomuto športu patria, sa nevyskytol najmenší problém.“ Keďže preteky mali opäť raz zdarný priebeh po všetkých stránkach, Peter Mozola vyslovil aj jedno svoje tajné želanie. „Podujatie už má svoj kredit a preto by som bol rád, keby sa na tejto trati usporadúvali aj preteky európskeho významu. Druhým mojím želaním je, aby tieto preteky boli v budúcnosti vysielané v nejakej televízii. Organizátori síce musia ešte trošku popracovať na zdokonalení výhľadu divákov, no v tom nevidím žiadny problém. Ako športový komisár mám zbehané skoro všetky trate v Európe a žiadna z nich nemá podobné výhody. Vlastnosti tejto trate by sa mali využiť naplno.“ Na záver vám ponúkame jeden príklad, svedčiaci o kvalite podujatia. V kategórii historických vozidiel sa preteku zúčastnil rakúsky manželský pár Rennerovcov. Tí prisľúbili, že pretekov sa zúčastnia aj na budúci rok, navyše vraj na preteky so sebou privedú aj viacero známych, ktorí holdujú tomuto športu.