Pretože postihnutí obyvatelia nepochodili na zákazníckej linke, obrátili sa na náš týždenník. Vedúca odboru komunikácie Stredoslovenskej energetiky Radoslava Gbelská sa k nepríjemnej záležitosti vyjadrila: „Nemôžem poskytnúť jednoznačnú odpoveď, či sme za prerušovanie distribúcie elektriny zodpovední. Potrebovali by sme poznať minimálne dátum, v ideálnom prípade aj čas prerušenia.“ Podľa jej vyjadrenia, ak prerušenie distribúcie elektrickej energie nespôsobila porucha, môže ísť o plánované prerušenie z dôvodu prác na distribučnej sústave, alebo aj o cudzí zásah do sústavy. „V oblasti Zvolena sa v priebehu tohto roku robili plánované práce na distribučnej sústave, ktoré začali na jar a pokračujú až dodnes. Do toho vstúpili ešte dve kalamity. Všetky tieto okolnosti mohli mať vplyv na prerušenia elektrickej energie,“ dodáva R. Gbelská a odporúča obyvateľom Strakonickej ulice, aby sa so sťažnosťou obrátili na zákaznícke centrum. No na náhradu za poškodené elektrospotrebiče alebo pokazené potraviny môžu zabudnúť. „Na elektrických spotrebičoch len vo výnimočných prípadoch vznikne škoda, ktorá je zavinená prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Zároveň treba podotknúť, že všetky spotrebiče musia dokázať pracovať bez poškodenia v zmysle štátnej technickej normy,“ vysvetľuje Gbelská. Napriek tomu prisľúbila, že Stredoslovenská energetika bude monitorovať predpísané parametre a technický stav zariadení distribučnej sústavy.
Autor: schv