Pravidelnú leteckú linku na trase Praha – Sliač a späť finančne podporoval BBSK a menšími sumami mestá Zvolen a Banská Bystrica cez spoločnosť Tatra Air. Tá je momentálne v likvidácii. Do novej spoločnosti Hron Air mali záujem vstúpiť aj niektoré súkromné firmy. Predseda BBSK Milan Murgaš, ktorý pôvodne takýto model odobril, neskôr argumentoval, že BBSK nebude podporovať podnikanie súkromnej firmy.
Jeho rozhodnutie, ktoré spôsobilo zánik linky, zaskočilo aj poslanca Európskeho parlamentu a bývalého primátora Zvolena Vladimíra Maňku. O zániku linky sa dozvedel z rozhlasu. „Ešte v ten deň som požiadal predsedu BBSK Milana Murgaša, aby linku nenechal padnúť. Prisľúbil, že ak mestá Banská Bystrica a Zvolen budú mať záujem prispieť, aj samosprávny kraj je pripravený finančne pomôcť. Linku dovtedy dotovali Železiarne Podbrezová. Aj tie vyjadrili ochotu podieľať sa na spolufinancovaní linky. Znášať časť straty sú ochotné aj České aerolínie, ochotný pomôcť je aj primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor. Hovoril som s primátormi Zvolena a Sliača pánom Kuseinom a Koreňom, tiež boli ochotní situáciu riešiť. Pripravovalo sa stretnutie, na ktorom sa mali všetci kompetentní problémom zaoberať, no v hektickom závere roka sa stretnúť nestihli,“ vysvetľuje. Dodáva, že ak „nebudeme mať jasnú stratégiu, naši obyvatelia jedného dňa zistia, že sa nám svet a okolité regióny vzďaľujú. Tí, ktorí za to nesú zodpovednosť, pravdepodobne ani nepochopia, prečo zaostávame. Našťastie, vždy príde niekto, kto to tak nenechá. Len straty už nikto nenahradí," skonštatuje. „Cena a atraktívnosť regiónu leteckým spojením výrazne stúpa, a tým stúpa aj potenciál pre vytvorenie nových pracovných miest. Niekoľkokrát som sa v lietadle stretol s riaditeľom Continentalu Gerhardom Bauckem. Letel do Frankfurtu a vždy stihol za jeden deň všetko vybaviť. Keď sme pred štyrmi rokmi „lanárili“ vedenie Continentalu do Zvolena, letecká linka bola dôležitou súčasťou našej stratégie,“ podčiarkne.
Orientačne chýbalo zaplniť šesť miest v každom lietadle, aby linka nebola stratová. Podľa slov Vladimíra Šeda, v minulosti člena dozornej rady Tatra Air, BBSK vykrývalo ročne straty zhruba 7 miliónov korún. „Bývalé mestské zastupiteľstvo stálo veľa úsilia, aby sme linku obnoviliu, preto ma jej zánik mrzí. Tak ako dotuje BBSK autobusovú dopravu, môže aj leteckú. Aj vedenie Continentalu si vybralo náš región vďaka excelentnému dopravnému spojeniu. Zánik linky nie je dobrou vizitkou pre súčasné vedenie Zvolena a banskobystrickej župy," povie. Aj poslanec BBSK a NR SR Jozef Mikuš si myslí, že BBSK mohol podporiť linku určitou čiastkou rovnako ako autobusovú dopravu. „Problém vidím v nedostatočnej komunikácii medzi BBSK a mestami Zvolen a Banská Bystrica. Keby BBSK znova tieto mestá oslovil, určite by sa podarilo linku zachovať. A fakt, že do novej spoločnosti Hron Air chceli vstúpiť aj súkromné firmy, mohol len pomôcť, pre BBSK a mestá mohlo byť takéto riešenie lacnejšie. Primátor Zvolena Miroslav Kusein hovorí, "máme záujem na zachovaní linky. Verím, že sa ešte nejaké kroky v tomto smere urobia a že linka bude naďalej fungovať.“