Plánovaný vnútorný mestský dopravný okruh poznačí najbolestnejšie Bystrický rad a Hviezdoslavovu ulicu. Vedúci odboru územného plánovania na mestskom úrade Peter Kašša uviedol, že ak nemá byť vnútorný okruh kolízny, musí ísť v koridore Bystrického radu, nie poza železničnú trať.
Majitelia dotknutých nehnuteľností preto navrhli, aby rozšírenie cesty na Bystrickom rade neriešilo mesto asanáciou budov, ale uložením železničnej trate pod úroveň terénu, ako je metro, a vybudovaním cestnej komunikácie na streche tohto podjazdu. Takéto riešenie by podľa nich odstránilo križovanie ciest a železnice a nemuseli by sa búrať žiadne nehnuteľnosti. „Je to nereálne,“ vyjadril sa pracovník železnice Peter Kulich, „s prihliadnutím na súčasné sklony v traťovej koľaji to nie je technicky možné.“
Územný plán musí brať do úvahy aj možnosť, že v budúcnosti môže byť železničná trať v tomto úseku dvojkoľajová. Obyvatelia Hviezdoslavovej ulice a Bystrického radu namietajú, že železničná doprava je v útlme, aj vyťaženosť dnešnej trate je nízka.
„Musíme rešpektovať túto alternatívu, je súčasťou nadradenej územno-plánovacej dokumentácie, ktorou je územný plán vyššieho územného celku,“ vysvetlil vedúci odboru územného plánovania na mestskom úrade Peter Kašša. „Rokovanie s Generálnym riaditeľstvom ŽSR túto alternatívu potvrdilo. Ak by sa niekedy k zdvojkoľajneniu trate pristúpilo, pri zachovaní súčasného stavu lokality na to nebudú priestorové možnosti, musíme preto s touto alternatívou počítať už teraz,“ doplnil.