20. nov 2007 o 14:28
Banskobystrický kraj má svoje logo a slogan
Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) bude okrem svojho oficiálneho erbu používať aj logo a slogan, a to pri propagácii cestovného ruchu.
BANSKÁ BYSTRICA. Logo má tvar modro-červeného srdca, položeného tak, aby pripomínalo písmeno B, do ktorého vystupuje päť farebných pruhov - žltý, bledozelený, tmavozelený, modrý a červený. Slogan je: „Banskobystrický región - brána do srdca“. Autorom loga aj sloganu je živnostník Tomáš Pastorok z Banskej Bystrice, jeho návrh zvíťazil spomedzi 29 návrhov od 19 subjektov z celého Slovenska, prevažne z Banskobystrického kraja. Ako ďalej informoval Dušan Argaláš z odboru cestovného ruchu a kultúrneho dedičstva Úradu BBSK, logo a slogan nenahrádzajú erb, ale sú predurčené na použitie mimo úradného styku, na marketingové aktivity, na propagáciu a reprezentáciu regiónu doma i v zahraničí. „Budú sa používať na externú komunikáciu na propagačných a prezentačných materiáloch, na darčekových predmetoch, na ostatných tlačovinách, na webe a podobne. V ďalšej etape sa spracuje dizajn manuál BBSK, ktorý určí ďalšie špecifikácie všetkých foriem použitia loga a sloganu kraja,“ uviedol Argaláš. Odbor cestovného ruchu a kultúrneho dedičstva Úradu BBSK bol hlavným koordinátorom výberu a tvorby nového loga a sloganu, použil na to zdroje z rozpočtu BBSK. Ako BBSK uvádza v charakteristike svojho loga, farebnosť srdca v logu vychádza z farebnosti erbu BBSK. Vrchná, červená polovica symbolizuje bránu. Päť pruhov dúhy vstupujúcej do srdca predstavuje päť strategických oblastí rozvoja cestovného ruchu - mestský a kultúrny (červený), kúpeľný a zdravotný cestovný ruch (žltý), letná horská a vodná turistika, (tmavozelený) zimný cestovný ruch (modrý) a vidiecka turistika a agroturistika (bledozelený). Dúha v logu je symbolom šťastia a spokojnosti a zároveň môže predstavovať cestu.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou