Generálny riaditeľ Slovenskej televízie Radim Hreha je za zvýšenie koncesionárskych poplatkov. Navrhuje zvýšiť ich zo 100 na 150 korún mesačne. Odôvodňuje to tým, že televízia posledných pätnásť rokov išla na úkor svojich vnútorných rezerv, takmer úplne sa zastavila pôvodná tvorba, neinvestovalo sa do budovy a technické vybavenie zastaralo. STV však nemá v úmysle žiadať zvýšiť poplatky skôr, ako sa legislatívne zlepšia možnosti výberu poplatkov. „Nebolo by to korektné, lebo je dosť nepredstaviteľné zvyšovať poplatky tým, ktorí platia a na druhej strane ponechať bez povšimnutia súčasných neplatičov,“ povedal pre agentúru TASR. A čo hovoria na jeho návrh televízni diváci? „Nemyslím, že zvyšovanie koncesionárskych poplatkov je správna cesta,“ hovorí Jarmila Novacká. „Má sa digitalizovať televízny príjem a to nás tiež bude stáť peniaze. Ja mám tiež doma „digi“ a teraz budem musieť ešte viac platiť za televízor? Je tiež trochu nespravodlivé, že STV má na rozdiel od súkromných staníc naviac príjmy aj z koncesionárskych poplatkoch, no napriek tomu jej peniaze nestačia,“ dodáva. I keď dôchodcovia platia len polovičnú sumu z koncesionárskych poplatkov, aj doterajších päťdesiat korún sa Eduardovi Riečanskému zdá dosť. „Slovenská televízia by mala viacej šetriť a nie zvyšovať poplatky. Aj tak nevyrába vlastné programy, nenatáča vlastné filmy,“ konštatuje dôchodca. Podobné argumenty má aj Peter Štrbík: „Vraj potrebujú viac peňazí na to, aby mohli pokryť náklady spojené s prechodom na digitálne vysielanie. Tieto dôvody neobstoja. Majú príjem z reklamy a aj iné aktivity, z ktorých im plynú zisky, koncesionárske poplatky a to by im bohato malo stačiť. Programová štruktúra, ktorú táto televízia má, sa v poslednom období nejako radikálne nezlepšila. Tiež nerozumiem tomu, prečo verejnoprávna televízia nevie pokryť svoje náklady, keď súkromné televízie poplatky od divákov nevyberajú, robia aspoň svoje seriáliky, zábavné relácie a napriek tomu vykazujú zisky.“ Zvýšenie poplatkov sa nepáči ani Eve Lakatošovej a napriek tomu, že podľa nej do problematiky nevidí a zvýšenie neovplyvní, dodáva: „Budeme aj tak musieť platiť, lebo ako starí ľudia nemáme čo robiť a tak sedíme pred televízorom.“
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.
Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.