Termálna voda kúpeľov v Kováčovej a jej liečebné účinky priaznivo vplývajú aj na zdravie Zvolenčana Mikuláša Šimšíka, preto pravidelne navštevuje procedúry, ktoré ponúka súkromná firma Wellness. Aké však bolo prekvapenie tohto stáleho zákazníka, keď zistil, že s pokladničným blokom, ktorý dostal po zaplatení poplatku, nie je všetko v poriadku. Skrslo v ňom podozrenie, že lístok bol použitý viackrát. Ako to dôchodca zistil?
Do kúpeľov prišiel krátko pred jednou popoludní. Pri pokladni zaplatil 99 korún za dvadsať minút pobytu v bazéne s teplou vodou a pracovníčka na recepcii mu na zadnú stranu pokladničného lístka napísala čas, kedy má bazén opustiť, teda o 13,15 hodine. Keď dôchodca opúšťal kúpele, vrátil na recepcii krúžok s číslom návštevníka a hoci bežnou praxou je, že zákazníci tu nechávajú aj pokladničné lístky, aby pracovníčka mohla skontrolovať, či dodržali čas, na ktorý si procedúru zaplatili, tentokrát tak neurobil. „Išla si vonku zatelefonovať a tak som pokladničný lístok strčil do vrecka,“ hovorí pán Šimšík. Až keď si ho prezrel podrobnejšie, zistil, že čas vystavenia dokladu, ktorý je na ňom vytlačený, je 9,53. Rovnako na zadnej strane bola časť účtenky pretretá bielym opravným lakom a až na ňom bol napísaný čas odchodu 13,15 hod. Pozrel na pokladničný lístok smerom do svetla a zistil, že pôvodne tam bolo napísané 10,10. Vtedy pochopil, že pokladníčka účtenku vystavila inému zákazníkovi, ktorý ho po procedúre vrátil a tú istú dala aj jemu. Teda peniaze, takmer stovka, putovala nie do pokladne, ale do vrecka. Zostáva otázka, do koho vrecka sa takto „zarobené“ peniaze dostali.
Oslovili sme jedného z konateľov spoločnosti Wellness Juraja Baluchu, ktorý na margo tohto prípadu uviedol: „Musíme len s poľutovaním konštatovať, že zákazník sa pri zistení tejto
skutočnosti neobrátil priamo na nás, manažment kúpeľov. Toto pochybenie pracovníčky sme mohli riešiť priamo na mieste a konfrontovať ho so skutkovým stavom. Duplicitné použitie pokladničného bloku je v prvom rade stratová záležitosť pre majiteľov kúpeľov, ale kvality poskytovaných kúpeľných služieb, ktoré v prvom rade vníma zákazník, sa priamo netýka.“ Majitelia kúpeľov uvažovali aj so zavedením čipového systému, ktorý by kontroloval pobyt zákazníkov na jednotlivých procedúrach a určite by nedal priestor k podobným prípadom, aký sme opísali.
Keďže jeho zakúpenie a inštalácia nie sú lacnou záležitosťou a vedenie sa chcelo vyhnúť zvyšovaniu poplatkov, od zámeru odstúpilo. A čo bude nasledovať po odhalení Mikuláša Šimčíka? „Na základe dátumu na pokladničnom bloku zistíme, ktorý pracovník mal službu a vypočujeme si jeho postoj k danému problému. Vynasnažíme sa vykonať nápravu,“ dodáva Ján Balucha.
J. SCHVARZBACHEROVÁ