Šampanské strieľalo, stromy padali...

Na cestárov ľudia šomrú. Napadol sneh a nie je odhrnutý. Kto za to môže? No cestári! Je poľadovica, kolesá áut sa šmýkajú. Opäť sú na vine cestári. Zasnežené sme mali Vianoce i Silvester. „Za polhodinu napadlo na niektorých úsekoch desať až pätnásť centimetrov snehu,“ povedal nám vedúci strediska v Kriváni Ján Ľalík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

So starými autami...

„Najviac problémov sme mali v strediskách Senohrad, Kriváň a Krupina. Je tam vyššia nadmorská výška,“ povedal nám riaditeľ Regionálnej správy ciest vo Zvolene Ján Slúka. Niekedy zlyháva technika, niektoré autá majú za sebou tridsať rokov služby. Niekedy ich musia opravovať už po dvoch výjazdoch. „Vozový park je prestárly,“ priznal vedúci krivánskeho strediska Ján Ľalík. Najhoršie dni pre cestárov prišli pred koncom roka a pokračovali od prvých novoročných hodín. Oteplenie na Nový rok premenilo ujazdenú vrstvu na cestách opäť na mäkkú kašu. „Prácu navyše komplikovali popadané stromy,“ povedal Ján Ľalík. Na odstraňovaní spolupracovali hasiči, cestári a policajti, ktorí miesto museli zabezpečiť. Našťastie v prvých hodinách roku ešte veľa áut nejazdilo, takže sa netvorili veľké kolóny. Dvadsať stromov odstránili iba z cesty pred Detvianskou Hutou, ďalšie museli píliť v Hornom Tisovníku a na Vrchslatine.

SkryťVypnúť reklamu

Viac soli, viac výtlkov

Najúčinnejším ošetrovaním cesty v zime je podľa Jána Ľalíka sťahovanie snehu radlicami. Okrem toho cestu solia, ak je však povrch podchladený, účinok solenia sa znižuje. Navyše soľ spôsobuje výtlky na ceste, najmä na staršom a popraskanom povrchu. Krivánske stredisko sa stará o viac ako sto kilometrov ciest. Na ne minú za sezónu dva a pol tisíc ton posypového materiálu a tristo ton soli.

Bez píly by si neporadili

Chlapov v stredisku sme zastihli v prípravách na ďalší výjazd. Autá sa vrátili z nočného výjazdu, natankovali, doplnili materiál... Niektorí pripravovali motorové píly, bez nich by si neporadili. „Ideme na Vrchslatinu, opäť tam spadli na cestu stromy,“ dodal vodič Milan Ďurica. Dve autá a traja muži... Stromy okolo cesty patria buď cestárom, alebo Lesom SR. Padajú každý rok. Aj preto by cestári chceli tie najbližšie odstrániť, čo sa nezaobíde bez jednania s Lesmi SR.

SkryťVypnúť reklamu

Nad Hriňovou s reťazami

Vodiči sú netrpezliví, chcú mať cestu vyčistenú. „Naše autá idú pri pluhovaní štyridsiatkou po rovine a dvadsiatkou v stúpaní. Ak ošetruje dvadsať kilometrov, vráti sa najskôr za dve hodiny. Urobíme dva až tri výjazdy, málokedy viac,“ dodáva vedúci. Podľa neho kalamitnú situáciu zvládli, aj keď na hrane. Pozitívne je, že vodiči už väčšinou mali zimné pneumatiky, hoci ani tie všade nestačili. Nad Hriňovou cestári dopravnou značkou odporúčali snehové reťaze. Veľa vodičov však značku ignorovalo.

Milan SUJA

Cesta Zvolen - Vígľaš takmer neprejazdná...

Cestovať tridsiateho decembra cez Zvolen bolo nebezpečné. Z rádia hlásili uzavretie diaľnice pred Bratislavou, Zvolenčania však mali dojem, že onedlho uzatvoria aj niektoré cesty v meste a okolí. Smer na Lučenec bol v katastrofálnom stave. Jazdné pruhy miestami oddeľoval takmer polmetrový násyp snehu. Kolóna áut sa smerom ku Zvolenskej Slatine pohybovala dvadsať, maximálne tridsaťkilometrovou rýchlosťou. Pravdaže, ak nestála. Dôvod každý rýchlo zistil. Kamióny ostávali v stúpaní stáť. Bez reťazí sa nepohli. Tie zakladali vodiči aj vo Zvolenskej Slatine na nákladné i osobné autá. Podobná situácia bola vo Vígľaši, až za touto obcou vodiči konečne uvideli asfaltový povrch. Jeden z nich musel byť z tohto pohľadu veľmi očarený, pretože to s autom „zapichol“ do jarku mimo cesty. Ako nás informoval riaditeľ Regionálnej správy ciest vo Zvolene Ján Slúka, sú síce správcom cesty, no zabezpečuje ju Národná diaľničná spoločnosť. „My to nemôžeme operatívne riadiť,“ dodal Ján Slúka. Diaľničná spoločnosť mala tiež práce vyše hlavy -zrejme museli najprv zabezpečiť prioritnejšie cesty... Spýtali sme sa vo Zvolene, no odkázali nás na hovorcu v Bratislave. Nevyhovárali sa – majú také pravidlo. A z Bratislavy sme do skončenia uzávierky odpoveď nedostali.

SkryťVypnúť reklamu

(ms)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 261
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 291
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 260
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 872
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 882
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 627
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 620
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 505
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  3. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  4. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  5. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  6. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  7. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  8. Jakub Cipko: Ak nechcete Matoviča, treba začať robiť!
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 596
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 771
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 458
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 061
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 505
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 882
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 6 258
  8. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 137
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  3. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  4. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  5. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  6. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Ilustračné foto

Traja zamrznutí ešte nepovedali posledné slovo.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


Hugo Kováč bude hájiť zvolenské farby.

Vlani pomohol Nitre k zisku striebra.


TASR
Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  3. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  4. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  5. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  6. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  7. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  8. Jakub Cipko: Ak nechcete Matoviča, treba začať robiť!
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 596
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 771
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 458
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 061
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 505
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 882
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 6 258
  8. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 137
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  3. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  4. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  5. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  6. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu