Problémom na trati za Novou Baňou čelili dlhé roky. Meškanie vlakov má vyriešiť jej rekonštrukcia

Časom museli rýchlosť v tomto úseku znížiť.

Železničná stanica Nová Baňa.Železničná stanica Nová Baňa. (Zdroj: Reprofoto YouTube/Michal Feik)

NOVÁ BAŇA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aktuálne realizujú jednu z najvýznamnejších rekonštrukcií financovanú z Plánu obnovy a odolnosti SR.

Modernizácia trate medzi Novou Baňou a Hronským Beňadikom prinesie rýchlejšiu a bezpečnejšiu dopravu vďaka obnove koľají, nástupíšť, priecestí, mostov a zabezpečovacích zariadení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Železničný zvršok trate Hronský Beňadik – Nová Baňa je zo sedemdesiatych rokov minulého storočia, čo sa podpísalo aj na jeho opotrebovaní. Na trati sa počet vlakov postupne zvyšoval, čím dochádzalo aj k väčšiemu zaťaženiu.

SkryťVypnúť reklamu
Napísali sme tiež Požiar v bytovke mohla spôsobiť cigareta, muža v bezvedomí našli hasiči pomocou termokamery Čítajte 

To vyústilo do problému so zníženou rýchlosťou vlakov a sústavným meškaním, čím sa vlastne neskoré príchody stali rutinnou záležitosťou.

Zub času sa podpísal aj na použitých materiáloch, ktoré boli pri prvotnej výstavbe použité. Dnešným normám už nepostačovali a zároveň ich opotrebovanie bolo značné.

Skončiť by mali v lete

Železnice chcú súčasne docieliť zníženie nákladov na údržbu. Zároveň sa traťová rýchlosť má zvýšiť a uberie to na jazdnom čase.

V Hronskom Beňadiku pribudne moderné elektronické stavadlo, ktoré zefektívni riadenie dopravy. Viaceré časti už prešli úpravami a projekt by mal byť dokončený v polovici roka 2025.

Po úspešnom verejnom obstarávaní začali ŽSR s rekonštrukciou v máji minulého roka. Prostriedky na jej realizáciu boli vyčlenené vo výške viac ako 37 miliónov eur. Víťazom spomedzi predložených ponúk sa stala známa slovenská firma Strabag.

SkryťVypnúť reklamu

Práce podľa odboru komunikácie ŽSR pokračujú podľa plánov a tie, čo boli doposiaľ zrealizované, vyčíslili na vyše 1,9 milióna eur.

Načítavam video...

Vlaky zo Zvolena, cez Žarnovicu, smerom na južné Slovensko boli zatiaľ nahradené autobusovou dopravou. Po ukončení všetkých prác bude prejazd kritickým a čoraz nebezpečnejším úsekom minulosťou. Cestujúcich by malo po opätovnom spustení dopravy potešiť bezpečnejšie a rýchlejšie cestovanie.

Úsek sa nachádza v náročnom teréne

„Celý úsek železničnej trate, na ktorom prebieha rekonštrukcia, je z hľadiska smerových pomerov a jej situovania veľmi náročný. Železničná trať v tomto úseku vedie údolím rieky Hron v násype, miestami v tesnej blízkosti jeho toku alebo na úpätí horského masívu v odreze a z ľavej strany sa zase táto trať nachádza v tesnej blízkosti cesty I/67,“ priblížila pre MY Zvolen hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.

SkryťVypnúť reklamu
dávame do pozornosti Príbeh cukrára a jeho krumplí zapadol prachom. Oprášil ho Kremničan, ktorý o pečení nevedel vôbec nič Čítajte 

Práce sa sústredia na lepšom podloží a odvodnení, čím sa eliminujú časté obmedzenia rýchlosti. Podľa jej slov náročná poloha trate časom spôsobila problémy s odvodnením, čo viedlo k vzniku blatistých úsekov s nevyhovujúcimi parametrami geometrickej polohy koľaje. Preto bolo v tomto úseku v minulosti potrebné obmedziť traťovú rýchlosť.

Na miestach obnovy už boli vybudované základy trakčného vedenia a odstránené koľajové polia spolu s koľajovým lôžkom.

V železničnej stanici Hronský Beňadik boli demontované všetky koľaje, pričom zostali len výhybky na mimoriadne situácie. Zároveň tu boli osadené nové osvetľovacie veže.

Načítavam video...

V železničnej stanici Nová Baňa sa rozoberajú a triedia staré koľajové polia, pričom nepoužiteľné materiály sa odvážajú do kovošrotu.

Pokračujú aj práce na rekonštrukcii priepustov, demontáži starých prvkov zabezpečovacieho zariadenia v Hronskom Beňadiku a Tekovskej Breznici, úpravách optických a metalických káblových vedení ŽSR a budovaní nových odvodňovacích žľabov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB7K4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 242
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 935
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 431
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 334
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 007
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 103
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 588
  8. Ísť do kúpeľov je IN 3 899
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  2. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  3. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  4. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  5. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  6. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  7. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 058
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 982
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 894
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 067
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 379
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 239
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 894
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 639
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  2. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  3. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  4. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  5. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  6. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  7. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 058
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 982
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 894
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 067
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 379
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 239
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 894
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 639
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu