Problémom na trati za Novou Baňou čelili dlhé roky. Meškanie vlakov má vyriešiť jej rekonštrukcia

Časom museli rýchlosť v tomto úseku znížiť.

Železničná stanica Nová Baňa.Železničná stanica Nová Baňa. (Zdroj: Reprofoto YouTube/Michal Feik)

NOVÁ BAŇA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aktuálne realizujú jednu z najvýznamnejších rekonštrukcií financovanú z Plánu obnovy a odolnosti SR.

Modernizácia trate medzi Novou Baňou a Hronským Beňadikom prinesie rýchlejšiu a bezpečnejšiu dopravu vďaka obnove koľají, nástupíšť, priecestí, mostov a zabezpečovacích zariadení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Železničný zvršok trate Hronský Beňadik – Nová Baňa je zo sedemdesiatych rokov minulého storočia, čo sa podpísalo aj na jeho opotrebovaní. Na trati sa počet vlakov postupne zvyšoval, čím dochádzalo aj k väčšiemu zaťaženiu.

SkryťVypnúť reklamu
Napísali sme tiež Požiar v bytovke mohla spôsobiť cigareta, muža v bezvedomí našli hasiči pomocou termokamery Čítajte 

To vyústilo do problému so zníženou rýchlosťou vlakov a sústavným meškaním, čím sa vlastne neskoré príchody stali rutinnou záležitosťou.

Zub času sa podpísal aj na použitých materiáloch, ktoré boli pri prvotnej výstavbe použité. Dnešným normám už nepostačovali a zároveň ich opotrebovanie bolo značné.

Skončiť by mali v lete

Železnice chcú súčasne docieliť zníženie nákladov na údržbu. Zároveň sa traťová rýchlosť má zvýšiť a uberie to na jazdnom čase.

V Hronskom Beňadiku pribudne moderné elektronické stavadlo, ktoré zefektívni riadenie dopravy. Viaceré časti už prešli úpravami a projekt by mal byť dokončený v polovici roka 2025.

Po úspešnom verejnom obstarávaní začali ŽSR s rekonštrukciou v máji minulého roka. Prostriedky na jej realizáciu boli vyčlenené vo výške viac ako 37 miliónov eur. Víťazom spomedzi predložených ponúk sa stala známa slovenská firma Strabag.

SkryťVypnúť reklamu

Práce podľa odboru komunikácie ŽSR pokračujú podľa plánov a tie, čo boli doposiaľ zrealizované, vyčíslili na vyše 1,9 milióna eur.

Vlaky zo Zvolena, cez Žarnovicu, smerom na južné Slovensko boli zatiaľ nahradené autobusovou dopravou. Po ukončení všetkých prác bude prejazd kritickým a čoraz nebezpečnejším úsekom minulosťou. Cestujúcich by malo po opätovnom spustení dopravy potešiť bezpečnejšie a rýchlejšie cestovanie.

Úsek sa nachádza v náročnom teréne

„Celý úsek železničnej trate, na ktorom prebieha rekonštrukcia, je z hľadiska smerových pomerov a jej situovania veľmi náročný. Železničná trať v tomto úseku vedie údolím rieky Hron v násype, miestami v tesnej blízkosti jeho toku alebo na úpätí horského masívu v odreze a z ľavej strany sa zase táto trať nachádza v tesnej blízkosti cesty I/67,“ priblížila pre MY Zvolen hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.

SkryťVypnúť reklamu
dávame do pozornosti Príbeh cukrára a jeho krumplí zapadol prachom. Oprášil ho Kremničan, ktorý o pečení nevedel vôbec nič Čítajte 

Práce sa sústredia na lepšom podloží a odvodnení, čím sa eliminujú časté obmedzenia rýchlosti. Podľa jej slov náročná poloha trate časom spôsobila problémy s odvodnením, čo viedlo k vzniku blatistých úsekov s nevyhovujúcimi parametrami geometrickej polohy koľaje. Preto bolo v tomto úseku v minulosti potrebné obmedziť traťovú rýchlosť.

Na miestach obnovy už boli vybudované základy trakčného vedenia a odstránené koľajové polia spolu s koľajovým lôžkom.

V železničnej stanici Hronský Beňadik boli demontované všetky koľaje, pričom zostali len výhybky na mimoriadne situácie. Zároveň tu boli osadené nové osvetľovacie veže.

V železničnej stanici Nová Baňa sa rozoberajú a triedia staré koľajové polia, pričom nepoužiteľné materiály sa odvážajú do kovošrotu.

Pokračujú aj práce na rekonštrukcii priepustov, demontáži starých prvkov zabezpečovacieho zariadenia v Hronskom Beňadiku a Tekovskej Breznici, úpravách optických a metalických káblových vedení ŽSR a budovaní nových odvodňovacích žľabov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom GB7K4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 467
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 210
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 697
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 533
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 170
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 080
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 012
  1. Július Alexy: Volebné výlety
  2. Jakub Cipko: Je lepšie zomrieť ako byť sám sebou?
  3. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  4. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  5. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  6. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  7. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  8. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 100 141
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 059
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 14 601
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 392
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 321
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 622
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 028
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 159
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Neodborná oprava pamiatok škodí ich podstate – deformuje históriu a ničí materiál.

Dobrý úmysel nestačí – amatérske zásahy škodia materiálu a deformujú históriu.


Zo zápasu Stožok - Krupina.

Výsledky, tabuľky a komentáre.


Vľavo hrdí rodičia Sauerovci s Máriom a vpravo s Leom.

Rodičia mali slabosť na lyžovanie a atletiku.


3

Počas letných prázdnin pravidelne klesá počet cestujúcich v regionálnych vlakoch. ZSSK preto predložila Ministerstvu dopravy SR návrh na dočasné prispôsobenie grafikonu, ktoré by sa týkalo 39 regionálnych liniek.


  1. Július Alexy: Volebné výlety
  2. Jakub Cipko: Je lepšie zomrieť ako byť sám sebou?
  3. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  4. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  5. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  6. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  7. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  8. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 100 141
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 059
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 14 601
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 392
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 321
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 622
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 028
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 159
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu