Komentár by sa mal opierať o fakty a analýzy. Okrem osobných aj o vecné a odborné.
Komentáru, ktorý uverejnili regionálne noviny MY Zvolen na svojom webe 25. júna a v novinách 2. júla pod názvom „Na Zvolenčanov sa nemyslelo, regulácia parkovania je jeden veľký omyl“, tieto atribúty chýbajú. Okrem emócií a kritiky, ktorá vyplýva iba z osobného názoru redaktora a nijakým spôsobom nereflektuje realitu.

Je zjavné, že autor podrobil kritike predovšetkým fakt, že Zvolenčania žijúci aktuálne na inej adrese v meste majú nateraz k dispozícii iba abonentskú kartu alebo formu komerčného parkovného. Mesto aj na týchto Zvolenčanov myslí a situáciu určite bude riešiť, keď zavedie reguláciu aj na ostatných sídliskách. Dnes sa to dá riešiť zmenou trvalého pobytu.
Je veľká pravdepodobnosť, že v súčasnej situácii by mnohí situáciu zneužívali nahlasovaním falošných nájmov u niekoho známeho v zóne s regulovaným parkovaním.
Tento fakt však stačil autorovi na to, aby za „nepri-pravený a nedôsledný“ označil kompletný systém regulácie. Bez najmenšej snahy o objektívny pohľad.
Vzhľadom na krátkosť účinnosti regulovaného parkovania v meste Zvolen nie je možné objektívne hodnotiť jej prínosy, no podľa doterajšej spätnej väzby veľký počet obyvateľov hodnotí jej zavedenie pozitívne.
Sídlisko Západ bývalo zaplnené autami už podvečer, dnes sú ňom desiatky voľných miest aj v noci. Veľa Zvolenčanov posiela na mestský úrad ďakovné maily, dokonca nám to prídu povedať aj osobne, pretože po mnohých rokoch konečne zaparkujú, keď prídu z práce večer domov.
Vo všetkých mestách, kde reguláciu parkovania zavádzali, formovali jej podobu postupne – podľa potrieb systém dolaďovali tak, aby fungoval optimálne.
Každá lokalita má svoje nuansy, predpovedať situáciu na sto percent nie je možné a len realita ukáže, kde treba ešte niečo riešiť a kde nie. A žiadna samo-správa nedokáže vytvoriť takú dokonalú reguláciu, pri ktorej budú všetci spokojní, vždy bude niekto, komu vyhovovať nebude.
Regulácia, ktorú sme zaviedli vo Zvolene so zámerom chrániť predovšetkým rezidentov, sa ukázala ako správna, pretože tých je v meste väčšina a mnohí si ju pochvaľujú.
Petíciu mesto nezmietlo zo stola, ako píše autor komentára. V článku zdôraznil iba požiadavky petičného výboru, mnohé nerealizovateľné, ale ani v jednom prípade nepriniesol argumenty a vysvetlenia samosprávy.

Zavedenie regulácie parkovania nie je o vybudovaní parkovacích miest pre všetky vozidlá, ale o organizovaní dopravy, uľahčení parkovania a zhodnotení verejného priestoru.
Budovanie nových parkovacích miest, ktoré požadujú niektorí ľudia v petícii, v takej hustej bytovej zástavbe, aká je na Západe, by malo za následok zníženie už aj tak nedostatočných plôch zelene. Navyše nikdy nenastane situácia, že všetky vozidlá budú v jednom a v tom istom čase parkovať v danej zóne, napríklad pre rozdielne pracovné časy, dovolenky, návštevy či služobné cesty.
Vytváranie takého počtu parkovacích miest, ako je vydaných kariet, je preto neefektívne, nehospodárne a s negatívnym dopadom na životné prostredie.
Žiadne mesto na Slovensku takou cestou, ako požadujú autori petície, nejde. Mnohí obyvatelia sídliska pritom odmietajú nové parkovacie miesta na úkor zelene.
To, že záchytné parkoviská nemajú pri sídliskách zmysel, sme vysvetlili už v aprílovom vydaní našich mestských novín. Navyše skúsenosti z mnohých miest preukázali, že po zavedení regulácie parkovania zámer budovania záchytných parkovísk sa ukázal ako zbytočný.
Benefitom sídliska Západ sú v severnej časti verejné parkoviská obchodných centier s relatívne dobrou dostupnosťou. Ide o približne 1800 parkovacích miest, ktoré sú voľné a nevyužité hlavne v nočných hodinách, keď je sídlisko najviac zaťažené statickou dopravou. Napriek tomu mesto pripravuje na sídlisku nové parkovacie miesta, vzniknúť by mali do dvoch rokov.
Záchytné parkoviská pripravuje v centrálnej mestskej zóne v Hlbinách pod zámkom aj na streche autobusovej stanice.
Zámerom regulácie nie je naplnenie mestskej kasy, ako naznačuje autor komentára, prioritou je zlepšenie situácie s parkovaním, ktorá sa už stáva neúnosná. Príjem z parkovania pôjde celý na ďalšie zlepšenie parkovacej politiky, tento postup je zakotvený vo všeobecne záväznom nariadení mesta.
Nie je tiež jasné, z akých analýz vychádza redaktor pri konštatovaní, že „kto má čo i len malú šancu, hľadá možnosti, ako spod Pustého hradu odísť“.
Migrácia je prirodzená, niektorí odchádzajú, iní prichádzajú. Neevidujeme žiadny odliv obyvateľov z dôvodu zavedenej regulácie parkovania. Ani masovejší, ani nepatrný.