ZVOLEN. Martin Matuška je pretekaniu oddaný telom aj dušou. Odkedy vstúpil na slovenskú motoristickú scénu pretekov automobilov do vrchu, tak sa neustále snaží robiť všetko na stodesať percent.
„Všetci, ktorí sa v tomto športe pohybujeme na Slovensku, to berieme naozaj vážne,“ tvrdí Zvolenčan, ktorý sa oktánovému diablovi upísal z presvedčenia.

„Milujem tento svet plný „nadšených bláznov“. Boríme a snažíme sa posúvať hranice svoje aj nášho športu. Každý súťažný víkend spoločne snívame o desatinkách sekúnd, ktoré by sme ešte mohli pokoriť, a veríme, že to budeme práve my, ktorí sa postavíme na stupne víťazov. Nech si vraví kto chce a čo chce, je to o vášni. Bez nej by bol náš život smutne poloprázdny.“
Zásadná zmena monopostu
Ak sa obzrieme za práve skončenou slovenskou sezónou pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV), tak je až neuveriteľné, ako silno turbulentná bola pre Martina Matušku. Zásadná zmena monopostu, technický kolaps uprostred sezóny a vydarený záver, korunovaný najlepším výsledkom doterajšej kariéry.
Zvolenčan veru potreboval pevné nervy a fúrik šťastia, aby toto všetko ustál. „Po vlaňajšom siedmom mieste v absolútnom poradí MSR som vedel, že som dosiahol výkonnostné maximum a ak sa chcem posunúť ďalej, tak musím zmeniť techniku,“ vysvetľuje Matuška.
„Vďaka monopostu Intech FŠ som sa posunul o level vyššie a veľmi som si na tú formulu zvykol. Obľúbil som si ju. Aj preto bolo lúčenie ťažšie. Naskytla sa však možnosť získať výkonnejší Tomis 99-04 a bolo potrebné konať. Samozrejme, s novou formulou prišli aj nové problémy. Musel som ju uspôsobiť na svoje rozmery a zvyknúť si na nový štýl jazdy. Nikdy som však nezapochyboval, že to bolo správne rozhodnutie.“
S novou technikou bolo logické pomýšľať aj na posun v absolútnom poradí MSR. „Veril som, že po úvodných víkendoch sa spolu rýchlo zžijeme a pravidelné umiestňovanie v prvej desiatke môže posunúť aj moje sezónne maximum,“ neskrýval nikdy presvedčenie Martin Matuška.
Hodnotenie jednotlivých pretekov
Úvodné preteky na Slovakia Ringu však ukázali, že všetko potrebuje svoj čas. „Prvý súťažný deň sezóny sa ukázal ako hľadanie brzdných bodov, iná práca s pneumatikami na novom monoposte a jednoducho povedané – zoznamovanie sa. V druhom súťažnom dni som skončil v absolútnom poradí na štvrtom mieste, čo bol pekný základ pre sezónu, no viezol som si domov veľa domácich úloh. Čakali nás však preteky na domácej Ostrej Lúke a veril som, že tam na výsledky z ringu nadviažeme.“