OSTRÁ LÚKA. Motoristický šport sa teší v našom regióne veľkej obľube, dokázal to znova aj uplynulý víkend, počas ktorého sa na ostrolúckom kopci uskutočnili tradičné preteky automobilov do vrchu, kde sa predstavilo približne 60 jazdcov v seriáli medzinárodných majstrovstiev Slovenska a majstrovstiev Slovenska.
Podujatie bolo niekoľko desaťročí spájané so septembrovými termínmi, po druhýkrát (od prevzatia nového organizačného výboru) sa uskutočnilo v úvode sezóny, na jar. Vlani sa kvôli protipandemickým obmedzeniam pretekalo bez divákov. Tentokrát to bolo už inak.
Oba súťažné dni prilákali na ostrolúcky kopec kopu fanúšikov, organizátori sa rozhodli nevyberať vstupné, aby prilákali čo najviac ľudí, a to sa im aj podarilo. A veru, bolo sa na čo pozerať. Majstri volantu nielen zo Slovenska predvádzali svoje umenie v boji s časom na tomto obľúbenom kopci viacerých pretekárov.
Na radosť mnohých sa pri Zvolene predstavili aj domáci jazdci – Martin Matuška prvýkrát predviedol na domácom kopci svoju novú formulu Tomis, nechýbali ani bratia Beníkovci z MTB Racing Teamu, kto chýbal, bol ich tretí jazdec Vojtečh Illéš, ktorý sa na Ostrej Lúke pretekov zúčastniť nemohol kvôli zraneniu. Na Ostrej Lúke sa predstavil aj Jaro Dubóczi zo Žiaru nad Hronom či Michael Brucháč z Detvy.
Ďalej sa okrem iného dočítate AJ TOTO:
- Kto robil spoločnosť medzi najlepšími Martinovi Juhásovi
- Aké hodnotu má nový osobný rekord Martina Matušku
- Aká nepríjemná "tradícia" sprevádza Matušku na jeho monopostoch
- Ako sa cítil Matuška na domácich pretekoch a čo hovoril na atmosféru
- Ktorí dvaja hokejisti HKM Zvolen ho boli podporiť
- Ako sa darilo bratom Beníkovcom z MTB Racing Teamu
- Na domácom kopci Tomáš Beník vždy strácal, tentokrát mu to išlo lepšie a zdolal aj brata, čo je za tým
- Aké chyby urobil Marcel Beník
Problémom tejto trate však je už niekoľko rokov kvalita trate. V niektorých zákrutách sa vozovka zosúvala, dier na ceste bolo tiež neúrekom. Dobrou správou je, že aspoň tie najkritickejšie miesta sa organizátori rozhodli zaplátať. Stalo sa tak doslova v hodine dvanástej, pretože cesta sa plátala skutočne len pár dní pred pretekmi. Nebolo to úplne ideálne, ale keď neprší, aspoň kvapká.
Najrýchlejší Juhás
A jazdci s fanúšikmi boli radi, že počas oboch súťažných dní nekvapkalo. S traťou dlhou 2 650 metrov sa počas oboch dní najlepšie zžil azda najväčší favorit Martin Juhás na monoposte Lola B02/50 so súčtom časov 2:33.521.