ŽOS Zvolen zmodernizovala dva vlaky, jazdia pri Prahe

Rukopis na rušni má aj Štefan Klein, autor prvého lietajúceho auta.

Vlaky už jazdia z pražského Masarykovho nádraží do Čakovíc a späť. Vlaky už jazdia z pražského Masarykovho nádraží do Čakovíc a späť. (Zdroj: ŽOS Zvolen)

PRAHA/ZVOLEN. Dve zmodernizované motorizované vlakové jednotky odovzdala slovenská spoločnosť ŽOS Zvolen českej spoločnosti KŽC Doprava. Vlaky, ktoré pomenovali Klárka a Kristýnka, už niekoľko dní jazdia v ostrej premávke na mestskej linke S34 z pražského Masarykovho nádraží do Čakovíc a späť.

Autorom dizajnového riešenia kabíny a stanovišťa rušňovodiča je Štefan Klein z oddelenia Transport designu na bratislavskej VŠVU. Je známy aj ako autor projektu Aeromobil - prvé lietajúce auto.

"V ŽOS Zvolen sme opravovali viaceré vozidlá KŽC Doprava. S opravami, revíziami a modernizáciami koľajových vozidiel máme bohaté skúsenosti. Naše vozidlá jazdia v mnohých krajinách, ako sú Azerbajdžan, Ukrajina, Rakúsko, Poľsko, Taliansko a, samozrejme, Česká republika, kde máme viacero významných obchodných partnerov," povedal generálny riaditeľ ŽOS Zvolen Peter Rešetár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Do výberového konania sme oslovili niekoľko európskych železničných výrobcov. Pomer cena versus výkon vyšiel jednoznačne v prospech ŽOS Zvolen. Obe vozidlá spolu stáli 3 milióny eur," uviedol generálny riaditeľ KŽC Doprava Bohumil Augusta. Spoločnosť nové vozidlá vlastní a prevádzkuje v rámci pražskej integrovanej dopravy.

Moderné vlakové jednotky z dielní ŽOS Zvolen nahradili viac ako 30-ročné vozy radu 810. Do ostrej prevádzky ich spustili po takmer mesačnej skúšobnej prevádzke.

Klárka a Kristýnka sú vybavené klimatizáciou a WIFI pripojením. Pri výrobe sa myslelo aj na hendikepovaných. Interiér je označený aj v Braillovom písme a motorové jednotky sú vybavené bezbariérovými WC bunkami s uzavretým odpadovým systémom. Jeden z nástupných priestorov je nízkopodlažný s výklopnou rampou a možnosťou bezbariérového nástupu.

SkryťVypnúť reklamu

Bezpečnosť vlaku sleduje vonkajší aj vnútorný kamerový okruh. Vozidlo je tiež vybavené automatickým akusticko-optickým informačným systémom pre cestujúcich, ktorý ich informuje prostredníctvom hlásení aj na optických paneloch o priebehu cesty.

ŽOS Zvolen už 25 rokov opravuje motorové i elektrické rušne a vlakové jednotky. V súčasnosti zamestnáva približne 440 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 754
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 188
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 282
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 7 332
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 921
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 022
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 206
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 077
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 427
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 952
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 407
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 193
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 513
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 103
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 707
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 427
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 952
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 407
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 193
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 513
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 103
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 707
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu