Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Banskobystrickému kraju hrozí krízový stav v doprave, tvrdí župa

Zvolenský dopravca trvá na tom, že zmluva je platná.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Petit Press)

BANSKÁ BYSTRICA. Vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) odmieta plniť od januára 2019 zmluvy s dopravcami zabezpečujúcimi prímestskú autobusovú dopravu v kraji.

„Nie je mysliteľné, aby sme pokračovali v plnení zmlúv, ktoré boli predĺžené neplatnými dodatkami,“ uviedol na dnešnej tlačovej besede predseda BBSK Ján Lunter s tým, že pre vedenie kraja je dôležité zákonným spôsobom zabezpečiť dopravu a vyhnúť sa plateniu miliónových pokút.

Keďže dopravcovia SAD Zvolen a SAD Lučenec odmietajú rokovania o nových zmluvách, hrozí podľa vedenia kraju krízový stav v doprave.

SkryťVypnúť reklamu



„V čase tiesne sme sa rozhodli robiť okamžite zákonné opatrenia, ktorým je okamžite začať verejné obstarávanie na zabezpečenie služieb vo verejnej doprave,“ uviedol Lunter s tým, že zároveň chcú uzavrieť krátkodobé dvojročné zmluvy na obdobie do skončenia obstarávania.

Oslovili iných prepravcov

Na riešenia vzniknutej situácie ustanovilo vedenie odborný tím, ktorý má túto situáciu riešiť. Koordinátor tohto tímu a zároveň poradca župana Ondrej Lunter uviedol, že zainteresované spoločnosti SAD Zvolen a SAD Lučenec nie sú ochotné o vzniknutej situácii rokovať.

„Keďže tieto spoločnosti neboli ochotné rokovať o dvojročných zmluvách, oslovili sme iných prepravcov zo Slovenska aj mimo SR,“ dodal koordinátor s tým, že dvere na BBSK sú stále otvorené aj pre súčasných prepravcov.

Ako tvrdí vedenie kraja, dopravcom vo verejnej doprave pôsobiacim v BBSK, ktorými sú spoločnosti SAD Zvolen a SAD Lučenec, sa končí na konci roka 2018 platnosť zmlúv.

SkryťVypnúť reklamu

Predĺženie platnosti zmlúv s oboma dopravcami v dodatkoch o päť rokov, ktoré podpísalo bývalé vedenie BBSK, je podľa právnej analýzy vedenia kraja v príkrom rozpore so zákonom, predovšetkým s nariadením Európskeho parlamentu o službách vo verejnom záujme v železničnej a cestnej osobnej doprave.

„V čase, keď boli uzavreté dodatky, nedošlo k žiadnym významným investíciám, ktoré by oprávňovali k predĺženiu zmluvy a preto toto nemôže byť platné a dohodnuté,“ povedal advokát a partner advokátskej kancelárie Taylor Wessing Radovan Pala, ktorý v tejto veci zastupuje BBSK.

Polóny: Tvrdenie o neplatnosti je nezmysel

Ako pre agentúru SITA uviedol predseda predstavenstva SAD Zvolen Adrián Polóny, dodatok a zmluva je podľa neho platná a tvrdenie o neplatnosti je nezmysel.

SkryťVypnúť reklamu

„Právna argumentácia vedenia BBSK o neplatnosti dodatku neobstojí a asi hľadajú nejakými obštrukčnými krokmi s udeľovaním licencie v prebiehajúcom správnom konaní únikovú cestu,“ povedal Polóny s tým, že stále sa dá debatovať o vzniknutej situácii.

„Naša právna kancelária napísala niekoľkostranový list predsedovi BBSK, kde bolo všetko vysvetlené, ale nebolo k tomu zaujaté stanovisko ani len telefonicky,“ doplnil predseda predstavenstva s tým, že krízová situácia nie je a SAD Zvolen bude jazdiť aj po prvom januári. „Ak tvrdia, že je dodatok neplatný, tak by ho mali napadnúť, lebo inak bude platný, kým to nerozhodne súd,“ doplnil Polóny.

Riaditeľ Úradu BBSK Matúš Hollý zároveň informoval o neplnení zmluvných povinností zo strany SAD Zvolen a SAD Lučenec.

„Úrad BBSK mal mať podľa v súčasnosti platných zmlúv s dopravcami už viac než rok zriadený online prístup k tarifnému systému odbavenia cestujúcich, aby sme dokázali skontrolovať skutkový stav tržieb dopravcov. Rovnako mal byť zriadený online prístup k GPS systému autobusov, aby sme dokázali skontrolovať skutkový stav odjazdených kilometrov,“ konštatoval riaditeľ s tým, že tento stav pretrváva napriek výzvam adresovaným uvedeným spoločnostiam.

Najčítanejšie na My Zvolen

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 515
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 947
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 280
  4. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 437
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 382
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 450
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 525
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Ľubomír Maretta: Riadenie
  4. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  5. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  6. Viera Spišáková: Trapas technický
  7. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  8. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 74 756
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 633
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 140
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 616
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 135
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 515
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 250
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 006
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Križovatka pod zámkom v 80. rokoch 20. storočia.

Križovatka možno bude kruhová.


TASR 10 h
Na Ulici D. Štúra.

Ulica patrila k najpoškodenejším.


TASR 10 h
Nové autobusy MHD.

Do ulíc ich nasadia postupne.


5. aug
Radoslav Kuric na javisku zvolenského divadla.

Svoju budúcnosť si vytvárame práve teraz, hovorí Rado Kuric.


5. aug

Blogy SME

  1. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Ľubomír Maretta: Riadenie
  4. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  5. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  6. Viera Spišáková: Trapas technický
  7. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  8. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 74 756
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 633
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 140
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 616
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 135
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 515
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 250
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 006
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu