Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana

Čiliak si ide splniť sen. Spoločne s Ambrúzom si vyskúša legendárnu trať v Trente

V talianskom Trente je trať dlhá 17,3 km, priemerné stúpanie 8,8% a celkové prevýšenie je 1350 metrov.

Miro Čiliak.(Zdroj: Jozef Pisch)

V tomto roku sa tento sen stane skutočnosťou aj pre dvojicu slovenských reprezentantov v pretekoch automobilov do vrchu, Petra Ambrúza a Mira Čiliaka.

Možno si teraz niektorí z vás, ktorí nie sú celkom v obraze hovoria „prečo by práve Talianske Trento to mal byť snom každého kopciara“. Odpoveď je veľmi jednoduchá. Predstavte si pretekársku trať, ktorej dĺžka je 17,3 kilometra, priemerné stúpanie 8,8% a celkové prevýšenie 1350 metrov.

Prečítajte si tiež: Zvolenčan Čiliak v Slovinsku úspešný, potvrdil vedenie v kategórii 5

Medzi štartom a cieľom sa nachádza nespočetné množstvo rôzne ťažkých zákrut, od jednoduchých, až po poriadne zavreté vracáky. Ak pripočítame 246 prihlásených jazdcov, ale aj históriu kopca, ktorú začal písať už v roku 1925, určite uznáte, že pretekať na takomto kopci je doslova za odmenu.

Článok pokračuje pod video reklamou

A presne takúto odmenu za dobre vykonanú prácu si dopriala aj dvojica slovenských reprezentantov, združených pod Slovak National Hill Climb Teamom, Peter Ambrúz a Miro Čiliak. Zatiaľ čo prvý menovaný spoločne s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX bude na pretekoch 68°Trento Bondone 2018 bojovať o body v rámci seriálu FIA International Hill Climb Cup 2018, Čiliak zaboduje s formulou Metalex MTX 1-06 zase do seriálu FIA Historik Hill Climb Championship 2018.

„Musím povedať, že absolvovať preteky Trento Bondone bol vždy náš veľký sen. Aj môj, aj Mirov. A tak sme si teraz povedali, že to dáme a jedného pekného dňa sme sa obaja prihlásili. Budeme v štartovom poli jediní Slováci a snáď aj jediní, ktorí ešte tieto preteky neabsolvovali. Trať je tak strašne dlhá a je na nej tak veľké množstvo zákrut, že si ju nemá možnosť zapamätať asi nikto a to sa mi na tom práve páči. V rámci pretekov sú pre všetkých takmer dvestopäťdesiat prihlásených pripravené dve tréningové jazdy a v nedeľu (1.7.2018) jedna súťažná jazda. Ja dúfam, že sa nám spoločne s Mirom podarí tieto preteky zvládnuť bez problémov. Aby sme vôbec na nich mohli štartovať, tak za to patrí veľká vďaka partnerom Slovak National Hill Climb Teamu, ale aj našim rodinám, ktoré to s nami určite nemajú ľahké,“ povedal pred odjazdom do Talianska Peter Ambrúz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 316
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 842
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 726
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 375
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 363
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 923
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 448
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 173
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 724
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Téma: Motorizmus


Hlavné správy z MY Zvolen

Diskusné fórum: Príspevky našich čitateľov

Populista? Prečo sa angažuje poslanec Košík za zničenie sliačskych minerálnych prameňov?

AD: Obchvat chcú blokovať, no o vlastné kúpele sa nestarajú.

Na zabudnutej trati Zvolen – Šahy vás prevezie Hontiansky expres

V dvoch vlakoch bude zaradený špeciálny párty vozeň so živou hudbou.

Brankárska posila: Do Zvolena prichádza Kanaďan, ktorý chytal aj za New York Rangers

Zvolenčania sa budú aj v nasledujúcej sezóne spoliehať na služby kanadského brankára.

Polícia pátra po Martinčanovi, ktorý okradol Banskobystričana

Ukradol peniaze, elektroniku aj platobnú kartu, ktorú neoprávnene používal dva dni. Jeden z výberov uskutočnil aj vo Zvolene.

Detva chce ísť do play-off. Tréner Turek bude mať k dispozícii aj ruské hviezdy

Hokejisti Detvy by sa v sezóne 2018/2019 radi prebojovali do play-off Tipsport ligy a pomôcť k naplneniu tohto cieľa by mal okrem hráčsky posíl aj tréner Josef Turek.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Exposlanec Smeru Jánoš podľa krajského súdu manželku netýral

Exposlanec Národnej rady SR a bývalý okresný šéf Smeru-SD v Prievidzi Vladimír J. sa nedopustil trestného činu týrania blízkej a zverenej osoby.

Vybrali SME

Už ste čítali?