Pellegrini dnes povedal termín na prvú súťaž na obchvat Krupiny

Premiér zároveň tvrdo skritizoval mesto Sliač.

Cesta I/66 v Krupine, ktorú má nahradiť R3, je preťažená a úzka. Cesta I/66 v Krupine, ktorú má nahradiť R3, je preťažená a úzka. (Zdroj: Ján Krošlák)

ZVOLEN. Do 30. júna bude vypísaná súťaž na projektovú dokumentáciu obchvatu mesta Krupina. Deklaroval to dnes premiér Peter Pellegrini v Banskej Bystrici na konferencii Iniciatívy stredné Slovensko, ktorá vlani v závere novembra vyústila do blokád ciest vo viacerých mestách. Dodnes však podľa iniciatívy nepriniesli žiadne významné posuny ani konkrétne riešenia.

Rovnako do konca júna má ministerstvo dopravy preskúmať možnosti, či by sa približne osemkilometrový úsek medzi Banskou a Bystricou a Slovenskou Ľupčou nedal vybudovať dodatkom k zmluve so spoločnosťou, ktorá v rámci PPP projektu postavila diaľnicu z Nitry až do Banskej Bystrice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Mohlo by to byť dobré a rýchle riešenie,“ dodal Pellegrini.

Niektorým samosprávam však adresoval premiér tvrdé slová, ako príklad uviedol Sliač. „Musíme prestať tolerovať správanie niektorých samospráv. Ak hovoríme, že budovanie R2 je kľúčové pre napojenie južného Slovenska s východným, nemôžeme tolerovať, že mesto Sliač donekonečna spochybňuje navrhované trasovanie,“ povedal.

„Vláda jasne trvá na severnom obchvate, urobíme všetko pre to, aby ľudia konečne diaľnicu mali. Táto cesta je kľúčová pre niekoľko miliónov ľudí a bude urobená tak, aby neohrozila vodné zdroje a pramene a aby zapadla do celého kontextu aj s protihlukovými opatreniami,“ podotkol premiér.

Iniciatíva chce svojou činnosťou dosiahnuť dobudovanie diaľnice D1 v úsek Turany – Hubová a Hubová – Ivachnová, vybudovanie severojužného prepojenia Trstená – Dolný Kubín – Ružomberok – Banská Bystrica – Zvolen – Krupina – Šahy a zároveň súvisiace spojenia Banská Bystrica – Brezno – Telgárt, Zvolen – Lučenec – Tornaľa.

SkryťVypnúť reklamu

„Realita je taká, že ak sa procesy nezrýchlia, obyvatelia stredného Slovenska na trase severojužného prepojenia sa ešte dlho nebudú môcť tešiť z modernej dopravnej infraštruktúry,“ okomentoval primátor Banskej Bystrice Ján Nosko.

Iniciatívu založili vlani v máji viacerí zástupcovia miesta a obcí v kraji, okrem Banskej Bystrice k nim patrí aj Zvolen a Krupina. Neskôr sa k nim pridali Dudince.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 361
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 064
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 303
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 220
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 812
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 796
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 126
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 368
  1. Matúš Radusovsky: Nie je med ako med: v rozmanitosti sa skrýva jeho sila
  2. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  3. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde
  4. Ernest Klotton: Mocenské ambície a každodenné manévre politika
  5. Vladimír Bojničan: Môj vzor I. Miklóš nám už asi semilnie. A spolu s ním aj naša schopnosť vidieť, čo je vlastne zač ten dnešný populizmus
  6. Martin Kresák: Degrowth po slovensky: súdruh Kamenický opäť úraduje
  7. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIII.
  8. Tomáš Kuvik: Najväčší Slovák v nás
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 30 945
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 054
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 572
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 536
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 6 268
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 139
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 080
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 817
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu