Pre dvojkoľajku medzi Bystricou a Zvolenom hľadajú riešenia

V hre je čiastočné aj úplné zdvojkoľajnenie, dopravný koridor považuje za kľúčový aj samosprávny kraj.

Dočkáme sa medzi Bystricou a Zvolenom druhej koľaje? Dočkáme sa medzi Bystricou a Zvolenom druhej koľaje? (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Frekventované železničné spojenie medzi Banskou Bystricou a Zvolenom by sa výrazne skvalitnilo a zrýchlilo vybudovaním druhej koľaje. Hoci o tejto možnosti sa hovorí už niekoľko rokov, finančná aj technická náročnosť zatiaľ vybudovanie dvojkoľajky oddialila. Referent špecialista Železníc Slovenskej republiky Dávid Bozsaky však potvrdil, že sú otvorení opatreniam pre zlepšenie parametrov na tomto traťovom úseku.

„Štúdia modernizácie južného železničného koridoru spracovaná Železnicami Slovenskej republiky v roku 2015, pre zlepšenie parametrov na traťovom úseku Zvolen – Banská Bystrica uvažuje so zdvojkoľajnením medzistaničného úseku Sliač kúpele – Vlkanová,“ informoval s tým, že tento mesiac im Železničná spoločnosť Slovensko predložila materiál, v ktorom pre zabezpečenie 20 minútového intervalu v čase rannej a popoludňajšej dopravnej špičky a pre zabezpečenie 30 minútového intervalu v čase dopoludňajšieho a večerného dopravného spojenia navrhuje dva varianty: Prvým je zdvojkoľajnenie celého traťového úseku Zvolen – Banská Bystrica, druhým čiastočné zdvojkoľajnenie úseku Sliač kúpele – Vlkanová – Radvaň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Železnice Slovenskej republiky sa budú predmetným návrhom zaoberať a sú otvorené opatreniam pre zlepšenie parametrov na traťovom úseku Zvolen – Banská Bystrica,“ doplnil.

Kraj bude rokovať s dopravcami

Banskobystrický samosprávny kraj síce nie je vlastníkom ani správcom železničnej infraštruktúry vo svojom regióne, napriek tomu traťový úsek medzi mestami Banská Bystrica a Zvolen považujú za kľúčový z hľadiska kapacitnej osobnej prepravy.

„S týmto koridorom počítame aj v našich vlastných strategických dokumentoch pre využitie železničnej dopravy ako nástroja pre udržateľnú mobilitu. Nakoľko máme jasné plány v rozvoji verejnej dopravy, uvedomujeme si, že jednokoľajná trať v značnej časti tohto úseku tieto zámery blokuje,“ povedal hovorca Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja Matej Bučko.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho tento pretrvávajúci stav blokuje prepravcov v tom, aby mohli na dráhe nastaviť také intervaly, ktoré by boli pre cestujúcu verejnosť atraktívne a odbremenili by cestnú infraštruktúru od výrazného počtu vozidiel v bežnej premávke.

„Naším cieľom je v súlade s plnením vlastných vízií v oblasti verejnej dopravy intenzívne rokovať s oboma spoločnosťami prevádzkujúcimi dopravu na dráhe,“ doplnil Bučko s tým, že chcú rokovať so Železnicami SR ako vlastníkom a správcom infraštruktúry, ako aj s národným dopravcom - Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. o dobudovaní druhej koľaje na celom úseku a nastavení atraktívnej ponuky spojov osobnej železničnej dopravy v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 43 123
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 892
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 430
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 141
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 877
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 826
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 750
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 693
  1. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  2. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  3. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  4. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  5. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  6. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  7. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  8. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 101 646
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 476
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 063
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 801
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 061
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 700
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 035
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  2. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  3. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  4. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  5. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  6. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  7. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  8. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 101 646
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 476
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 063
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 801
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 061
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 700
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 035
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu