Nedeľa, 18. november, 2018 | Meniny má Eugen

Pre dvojkoľajku medzi Bystricou a Zvolenom hľadajú riešenia

V hre je čiastočné aj úplné zdvojkoľajnenie, dopravný koridor považuje za kľúčový aj samosprávny kraj.

Dočkáme sa medzi Bystricou a Zvolenom druhej koľaje? (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Frekventované železničné spojenie medzi Banskou Bystricou a Zvolenom by sa výrazne skvalitnilo a zrýchlilo vybudovaním druhej koľaje. Hoci o tejto možnosti sa hovorí už niekoľko rokov, finančná aj technická náročnosť zatiaľ vybudovanie dvojkoľajky oddialila. Referent špecialista Železníc Slovenskej republiky Dávid Bozsaky však potvrdil, že sú otvorení opatreniam pre zlepšenie parametrov na tomto traťovom úseku.

„Štúdia modernizácie južného železničného koridoru spracovaná Železnicami Slovenskej republiky v roku 2015, pre zlepšenie parametrov na traťovom úseku Zvolen – Banská Bystrica uvažuje so zdvojkoľajnením medzistaničného úseku Sliač kúpele – Vlkanová,“ informoval s tým, že tento mesiac im Železničná spoločnosť Slovensko predložila materiál, v ktorom pre zabezpečenie 20 minútového intervalu v čase rannej a popoludňajšej dopravnej špičky a pre zabezpečenie 30 minútového intervalu v čase dopoludňajšieho a večerného dopravného spojenia navrhuje dva varianty: Prvým je zdvojkoľajnenie celého traťového úseku Zvolen – Banská Bystrica, druhým čiastočné zdvojkoľajnenie úseku Sliač kúpele – Vlkanová – Radvaň.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Železnice Slovenskej republiky sa budú predmetným návrhom zaoberať a sú otvorené opatreniam pre zlepšenie parametrov na traťovom úseku Zvolen – Banská Bystrica,“ doplnil.

Kraj bude rokovať s dopravcami

Banskobystrický samosprávny kraj síce nie je vlastníkom ani správcom železničnej infraštruktúry vo svojom regióne, napriek tomu traťový úsek medzi mestami Banská Bystrica a Zvolen považujú za kľúčový z hľadiska kapacitnej osobnej prepravy.

„S týmto koridorom počítame aj v našich vlastných strategických dokumentoch pre využitie železničnej dopravy ako nástroja pre udržateľnú mobilitu. Nakoľko máme jasné plány v rozvoji verejnej dopravy, uvedomujeme si, že jednokoľajná trať v značnej časti tohto úseku tieto zámery blokuje,“ povedal hovorca Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja Matej Bučko.

Podľa neho tento pretrvávajúci stav blokuje prepravcov v tom, aby mohli na dráhe nastaviť také intervaly, ktoré by boli pre cestujúcu verejnosť atraktívne a odbremenili by cestnú infraštruktúru od výrazného počtu vozidiel v bežnej premávke.

„Naším cieľom je v súlade s plnením vlastných vízií v oblasti verejnej dopravy intenzívne rokovať s oboma spoločnosťami prevádzkujúcimi dopravu na dráhe,“ doplnil Bučko s tým, že chcú rokovať so Železnicami SR ako vlastníkom a správcom infraštruktúry, ako aj s národným dopravcom - Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. o dobudovaní druhej koľaje na celom úseku a nastavení atraktívnej ponuky spojov osobnej železničnej dopravy v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 470
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 535
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 20 177
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 9 993
  5. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 8 963
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 8 252
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 4 584
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 718
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 655
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 492

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trenčín), Doprava (Zvolen), Doprava (Trnava)

Hlavné správy z MY Zvolen

Diamond Cartel: Trap je hudba našej generácie

Regionálna skupina si servítku pred ústa nedáva.

Detva prišla o výhru v Nitre v poslednej minúte, napokon bol z toho jeden bod

V záverečnej minúte vyrovnal Blackwater, v úvode predĺženia rozhodol o výhre Nitry Slovák.

Súboj prvého s posledným: HKM rozhodol o výhre už v prvej tretine

Hosťujúci Zvolen si bez problémov poradil so žilinskými vlkmi na ich ľade.

Noc divadiel v DJGT bude československá

Divadelníci sa s divákmi stretnú pri sviečkach.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V dohrávanom zápase šok na štadióne v Prievidzi

Veľké prekvapenie sa zrodilo v zápase medzi Prievidzou a Hlohovcom.

Kauza Mariatchi sa ďalej naťahuje, pojednávanie znova odročili

Nepojednávalo sa z vážneho dôvodu, oznámila ho zastupujúca sudkyňa.

Do nemocnice sa dostal vodič s policajným doprovodom

Vodič z Mikušoviec prekročil na diaľnici rýchlosť. Na reakciu polície určite dlho nezabudne.

Krásy Slovenska pokrstili Slovensko z neba. Pozrite si unikátne zábery

Autorom je banskobystrický pilot, fotograf a vydavateľ Milan Paprčka.

Vybrali SME

Už ste čítali?