Utorok, 18. september, 2018 | Meniny má Eugénia

Pre dvojkoľajku medzi Bystricou a Zvolenom hľadajú riešenia

V hre je čiastočné aj úplné zdvojkoľajnenie, dopravný koridor považuje za kľúčový aj samosprávny kraj.

Dočkáme sa medzi Bystricou a Zvolenom druhej koľaje? (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Frekventované železničné spojenie medzi Banskou Bystricou a Zvolenom by sa výrazne skvalitnilo a zrýchlilo vybudovaním druhej koľaje. Hoci o tejto možnosti sa hovorí už niekoľko rokov, finančná aj technická náročnosť zatiaľ vybudovanie dvojkoľajky oddialila. Referent špecialista Železníc Slovenskej republiky Dávid Bozsaky však potvrdil, že sú otvorení opatreniam pre zlepšenie parametrov na tomto traťovom úseku.

„Štúdia modernizácie južného železničného koridoru spracovaná Železnicami Slovenskej republiky v roku 2015, pre zlepšenie parametrov na traťovom úseku Zvolen – Banská Bystrica uvažuje so zdvojkoľajnením medzistaničného úseku Sliač kúpele – Vlkanová,“ informoval s tým, že tento mesiac im Železničná spoločnosť Slovensko predložila materiál, v ktorom pre zabezpečenie 20 minútového intervalu v čase rannej a popoludňajšej dopravnej špičky a pre zabezpečenie 30 minútového intervalu v čase dopoludňajšieho a večerného dopravného spojenia navrhuje dva varianty: Prvým je zdvojkoľajnenie celého traťového úseku Zvolen – Banská Bystrica, druhým čiastočné zdvojkoľajnenie úseku Sliač kúpele – Vlkanová – Radvaň.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Železnice Slovenskej republiky sa budú predmetným návrhom zaoberať a sú otvorené opatreniam pre zlepšenie parametrov na traťovom úseku Zvolen – Banská Bystrica,“ doplnil.

Kraj bude rokovať s dopravcami

Banskobystrický samosprávny kraj síce nie je vlastníkom ani správcom železničnej infraštruktúry vo svojom regióne, napriek tomu traťový úsek medzi mestami Banská Bystrica a Zvolen považujú za kľúčový z hľadiska kapacitnej osobnej prepravy.

„S týmto koridorom počítame aj v našich vlastných strategických dokumentoch pre využitie železničnej dopravy ako nástroja pre udržateľnú mobilitu. Nakoľko máme jasné plány v rozvoji verejnej dopravy, uvedomujeme si, že jednokoľajná trať v značnej časti tohto úseku tieto zámery blokuje,“ povedal hovorca Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja Matej Bučko.

Podľa neho tento pretrvávajúci stav blokuje prepravcov v tom, aby mohli na dráhe nastaviť také intervaly, ktoré by boli pre cestujúcu verejnosť atraktívne a odbremenili by cestnú infraštruktúru od výrazného počtu vozidiel v bežnej premávke.

„Naším cieľom je v súlade s plnením vlastných vízií v oblasti verejnej dopravy intenzívne rokovať s oboma spoločnosťami prevádzkujúcimi dopravu na dráhe,“ doplnil Bučko s tým, že chcú rokovať so Železnicami SR ako vlastníkom a správcom infraštruktúry, ako aj s národným dopravcom - Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. o dobudovaní druhej koľaje na celom úseku a nastavení atraktívnej ponuky spojov osobnej železničnej dopravy v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  2. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  3. Najužitočnejšia appka
  4. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  6. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  7. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  8. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  9. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 777
  2. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 437
  3. Najužitočnejšia appka 10 711
  4. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 9 971
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 8 617
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 306
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 5 746
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 3 853
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 663
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 634

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Zvolen

Pocta pre I. ZŠ, navštívi ju olympijský víťaz Matej Tóth

Pre zvolenskú základnú školu to bude výnimočný okamih.

Tip na víkend: Dudinské vinobranie

Vinobranie je predovšetkým oslavou práce tamojších vinárov. Celé sa to bude diať za sprievodu hudby.

Skvelý darček poteší každého

Jednou z najrozšírenejších tradícií v akejkoľvek kultúre alebo v akomkoľvek kúte sveta je obdarovávanie sa navzájom pri rôznych príležitostiach respektíve z rôznych príčin.

Dve úmrtia chatárov pripisujú nezjazdnej ceste, sanitka sa za pacientmi nedostala

Chatári čakajú na prístupovú cestu štyridsať rokov. Márne.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Huby by sa nemali odrezávať. Sušiť ich treba na site či záclone, radí odborníčka

Stalo sa vám niekedy, že sa vám pokazili huby v mrazničke alebo splesniveli sušené hríby? Odborníčka okrem toho, ako správne huby zbierať, vysvetlila aj to, ako ich správne spracovať. Vyskúšali ste už hubový prášok?

V Čadci sa zrazil vlak s autom, železničná doprava bola doobeda ochromená

Železničná doprava medzi Čadcou a Žilinou je momentálne ochromená.

Po nehode na kruhovom objazde skončilo auto na streche

Dve ženy boli po kolízii jednorazovo ošetrené. Na autách vznikla niekoľkotisícová škoda.

Vybrali SME

Už ste čítali?