Na trať Zvolen – Šahy sa možno vrátia osobné vlaky

Ministerstvo dopravy analyzuje možnosti obnovenia prevádzky.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Ján Krošlák)

ZVOLEN. Oživenie osobnej vlakovej dopravy na trati Zvolen – Šahy, ktorú zrušili v roku 2003, nie je zrejme úplne bez šance. Dnes po nej prešiel mimoriadny vlak.

„Kedy a či vôbec, ukáže analýza, nechcem robiť unáhlené rozhodnutia,“ povedal minister dopravy Árpád Érsek, ktorý dnes týmto vlakom cestoval, aby posúdil možnosti obnovenia prevádzky.

Zároveň pripustil, že spojazdnenie trate by malo viaceré prínosy. „Ľudí chceme vrátiť do vlakov, keďže sa snažíme o ekologickú dopravu a o to, aby cesty neboli také zaťažené,“ okomentoval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Druhým aspektom je rozvoj cestovného ruchu pozdĺž trate a tretím prepojenie trate z Maďarska smerom na Poľsko,“ doplnil.

Ak by sa na trať medzi Zvolenom a Šahami vrátili osobné vlaky, mohol by to byť podľa Érseka impulz pre Maďarsko, dopravu na asi šiestich kilometroch trate maďarské železnice takisto zrušili.

Možno v lete 2019

Po absolvovaní 74-kilometrov dlhej trate vyhlásil, aby železničiari urobili potrebné kroky na obnovenie osobnej dopravy na trati.

Súčasná maximálna traťová rýchlosť nepresahuje 70 kilometrov za hodinu. Obnovenie osobnej dopravy si podľa ministra vyžaduje dodatočné investície technického aj bezpečnostného charakteru. Ide najmä o stav železničných budov v okolí trate, tiež kvalitu a bezpečnosť nástupíšť či rýchlostné parametre trate.

SkryťVypnúť reklamu

„Opatrenia si vyžadujú vypísanie tendrov a súťaží, a to istý čas trvá. „Ak pôjde všetko dobre a tlak primátorov a starostov bude taký veľký ako teraz, môžeme vlaky na budúci rok v lete spustiť,“ povedal minister pre TASR.

Investície si podľa generálneho riaditeľa Železníc SR Martina Erdössyho vyžiadajú približne 4,6 milióna eur.

Európska rarita

„Určite by vlak ľudia využili,“ povedal starosta Podzámčoku Martin Babiak. „Keď som pred 20 rokmi vlakom jazdil, bol stále taký plný, že som si nemal kde sadnúť, nerozumiem preto argumentu, že neboli vlaky využité. Od nás prakticky všetci chodili vlakom,“ dodal.

Prečítajte si tiež: Po monumentálnom moste chodia len dva vlaky denne Čítajte 

„Dobrá Niva má celkom dobre vyriešené autobusové spojenie, ale pohodlie vlaku je väčšie,“ okomentoval starosta obce Martin Krúdy. Niektoré dediny však po zrušení vlakov zostali podľa neho odrezané od sveta. Napríklad do Bzovskej Lehôtky či Dvorník autobusy cez víkendy nejazdia a cez pracovné dni len zopár.

SkryťVypnúť reklamu

Krúdy tiež pripomenul, že trať je európskou raritou. „V Európe sa nachádzajú len dve takéto trate, kde všetky železničné stanice v tom čase, teda v 30. rokoch minulého storočia, postavili v jednotnom architektonickom štýle."

Po trati naďalej jazdia nákladné vlaky, železnice ju preto udržiavajú. Ľudia po obnovení osobných vlakov volajú, pred tromi rokmi spísali aj petíciu a v súčasnosti pokračujú v ďalšej. Navyše tí, ktorí by mohli cestovať vlakom zadarmo, sa cítia ukrivdení.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 119
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 792
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 923
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 223
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 057
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 048
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 030
  1. Tomas Hlavaty: Slovensko. Krajina budúcnosti.
  2. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  3. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  4. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  5. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  8. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 795
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 891
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 619
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 183
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 679
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 655
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 162
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 947
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomas Hlavaty: Slovensko. Krajina budúcnosti.
  2. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  3. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  4. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  5. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  8. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 795
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 891
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 619
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 183
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 679
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 655
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 162
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 947
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu