Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Jediný pretekársky špeciál svojho druhu v Európe. Beníkovci majú za sebou úspešnú polovicu sezóny

Motoristická rodina Beníkovcov zo Sliača sa zúčastňuje pretekov automobilov do vrchu už druhý rok. V aktuálnom ročníku nechýbali ešte ani raz na stupňoch víťazov.

Motoristická rodina Beníkovcov so svojimi pretekárskymi vozidlami. Zľava Tomáš Beník, Marcel Beník st., Marcel Beník ml.Motoristická rodina Beníkovcov so svojimi pretekárskymi vozidlami. Zľava Tomáš Beník, Marcel Beník st., Marcel Beník ml. (Zdroj: Stanislav Černák)

Vo Zvolene a jeho okolí bolo vždy veľa fanúšikov motoristického športu. Mesto pod Pustým hradom začína mať aj čoraz viac motoristických pretekárov, ktorí sa sústredia na preteky automobilov do vrchu. Už to nie sú len Matuškovci alebo skúsený matador Miroslav Čiliak. V minulej sezóne vznikol nový klub MTB Racing Team, za ktorým stojí rodina Beníkovcov zo Sliača. V aktuálnej sezóne, ktorá je momentálne vo svojej polovici, v jeho farbách jazdia traja pretekári.

Tomáš Beník na vozidle Lancia Beta Coupé, ktoré je jediným svojho druhu v Európe, jazdí v triede historikov seriál majstrovstiev Slovenska, majstrovstvá Európy a Zónu strednej Európy. Marcel Beník, Tomášov brat, sa na aute Lancia Delta Martini zapája do Národného pohára jazdy pravidelnosti, spoločne s tretím členom tímu – Lukášom Gallikom (Lancia Delta HF Turbo). Celému tímu šéfuje Marcel Beník starší, o logistiku sa stará mamina Zuzana Beníková. „Máme aj strážcu depa, našu čivavu,“ doplnil so smiechom Tomáš Beník.

Skryť Vypnúť reklamu

Tomáš Beník

Práve Tomáš Beník je najskúsenejším jazdcom z tejto tro-jice. Už vlani jazdil pohár pravidelnosti na aute, ktoré v tejto sezóne patrí jeho bratovi Marcelovi. Aktuálna sezóna je pre Tomáša úspešná. V každých pretekoch sa vo svojej kategórii historických vozidiel C 3 umiestnil na stupňoch víťazov. V priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev Európy je Tomáš aktuálne na vynikajúcom piatom mieste. Tomáš jazdí na krásnej Lancii Beta Coupé, ktorá je ako pretekársky špeciál jediná v Európe. Vždy počas každých pretekov sa pri jeho vozidle zastavuje množstvo fanúšikov a pýta sa, či sa pri ich aute môžu odfotiť. „Lanciu Beta Coupé sme zohnali cez nášho kamaráta od zberateľa, ktorý potreboval uvoľniť nejaké priestory. Bola celá rozobratá, takže sme si ju porobili komplet sami. V októbri sme ju začali dávať dokopy a vo februári sme už začali vybavovať, aby sa mohla zúčastniť na prvých pretekoch v rakúskom Rechbergu,“ povedal šéf tímu Marcel Beník starší. Okrem majstrovstiev Európy Tomáš Beník preteká aj v seriáli Zóny st
rednej Európy a majstrovstiev Slovenska. „V seriáli majstrovstiev Slovenska ašpirujeme na titul slovenského majstra. V kategórii sú momentálne štyria,“ doplnil Beník starší.

Skryť Vypnúť reklamu

Najbližšie čakajú Tomáša preteky na Dobšinskom kopci, kde sa ide nielen slovenský šampionát, ale aj ME a Zóna strednej Európy. Na pretekárov v seriáli M SR čaká okrem Dobšinej ešte Jankov Vŕšok, Ostrá Lúka a Čierny Balog. Tomáš Beník uvažuje ešte o pretekoch v seriáli ME v Chorvátsku a Slovinsku. „Uvidíme, ako na tom budeme, či sa na pretekoch zúčastníme. Aspoň jedno podujatie by sme chceli absolvovať,“ doplnil Beník starší.

Marcel Beník

Nováčikom na kopcoch je Marcel Beník mladší, ktorí zdedil Lanciu Delta po svojom bratovi. Spoločne s tímovým kolegom Lukášom Gallikom jazdia pohár pravidelnosti. Obaja sa v každých pretekoch striedajú na prvom mieste. „Jazda pravidelnosti sa jazdí 9 rokov, preborník v nej je Ľudevít Matuška. Tu jazdci nejdú na najrýchlejší čas, ale jazdia na rozdiel časov. V druhej jazde sa musia čo najviac priblížiť časom k tej prvej a podľa tohto rozdielu sa určuje víťaz,“ vysvetlil šéf tímu MTB.

Skryť Vypnúť reklamu

Marcelovi sa nevyhli ani technické problémy. „Mali sme aj problémy v poľskom Zaluzie, zadreli sme motor. Marcel ale ešte stihol dôjsť do cieľa a vyjazdil si tam tri prvenstvá. V poľskom majstráku dve, v zóne strednej Európy jedno. Motor sme potom doma spravili za tri dni a šli sme do Čiech na preteky do Šternberku,“ prezradil šéf tímu.

Bez sponzorov

Motoristický šport je veľmi náročný na financie. MTB Racing Team sú momentálne bez jediného sponzora. „Na väčšine pretekov na Slovensku je štartovné 180 eur, pre pravidelnosť 130 eur. Jeden výjazd na jedny preteky vychádza pre náš tím približne na 1200 eur. Všetko to ťaháme sami, nemáme žiadneho sponzora. Fungujeme iba z toho, čo si zarobíme. Naše autá sme dávali dokopy vlastne z ničoho,“ netajil Marcel Beník starší. Aj napriek finančnej náročnosti sa zúčastňujú v tejto sezóne na každých pretekoch. „Jazdíme všetky preteky. Z každých sa zatiaľ donieslo nejaké ocenenie a čo je najdôležitejšie, chalanov to baví,“ podotkol hrdý otec.

Najobľúbenejšie trate

Aj keď sa obaja jazdci Beníkovci pohybujú v seriáli pretekov automobilov do vrchu len krátko, obaja majú už svoje obľúbené trate. „V podstate je to ťažko povedať, ktorá trať je naj-obľúbenejšia. Každá je v niečom iná. Na Slovensku asi Jankov Vŕšok, aj po organizačnej stránke, je tam veľmi dobre postarané aj o jazdcov. A zo zahraničných je to Rechberg v Rakúsku, je to nádherná trať, je tam vynikajúca organizácia a skvelá atmosféra,“ povedal Tomáš. „Pre mňa je asi najkrajšou traťou Štenberk, ešte som tam nejazdil, ale z pohľadu mechanika v depe ma očarila práve táto trať,“ doplnil Marcel.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 483
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 219
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 289
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 9 814
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 277
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 952
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 582
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 358
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 198
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 066
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Motorizmus

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Kováčová (v žltom) počas jesennej časti sezóny 2020/2021.

Hráči najlepšieho tímu z regiónu sa pripravujú individuálne, museli zrušiť prípravný zápas s Petržalkou.

5 h
Detva uspela vo Zvolene po nájazdoch

Podpoľanci vyhrali v tejto sezóne nad Zvolenom už tretíkrát.

19 h
Odberné miesto na covid.

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

22 h
Ilustračné foto.

Pred dvoma týždňami evidovali približne o 20 pozitívnych zamestnancov viac.

23 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

26. jan

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

22 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

22 h

Naše obce a mestá sa testovania zhostili na jednotku, hoci na prípravu mali len pár dní.

26. jan

Už ste čítali?