Zvolenský región dostane 21 nových vlakových súprav

Moderné súpravy s pohonom štyroch náprav nahradia tridsaťročné vlaky.

Dieselmotorová súprava radu 861 z predchádzajúceho projektu EÚ.Dieselmotorová súprava radu 861 z predchádzajúceho projektu EÚ. (Zdroj: ZSSK)

ZVOLEN. Železničná spoločnosť Slovensko uzatvorila zmluvu so ŽOS Vrútky, ktoré jej dodajú 21 dieselových motorových jednotiek.

Väčšina dnešných miestnych vozňov a rušňov bola vyrobená ešte v osemdesiatych rokoch, sú neklimatizované a toalety v nich fungujú takzvaným „prepadom“. Nové moderné súpravy budú klimatizované, vybavené Wi-Fi pripojením a elektrickými zásuvkami. Oproti dnešným sú aj komfortnejšie, výkonnejšie a rýchlejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé pribudnú na zvolenské trate v roku 2018. Sedem súprav bude mať sedadlovú kapacitu 160 cestujúcich, štrnásť 110 cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

„Zvolenskú“ vlakovú dopravu v rámci Banskobystrického kraja využíva ročne viac ako 3,3 milióna cestujúcich.

Najvyťaženejší je traťový úsek Zvolen - Banská Bystrica, ktorý spája najvýznamnejšie centrá regiónu, a Zvolen – Fiľakovo.

„Viac ako šesť mesiacov sme zvažovali všetky možné kroky, riziká a možnosti. Nechceli sme, aby bol víťaz a dodávky súprav, ktoré pripravovalo ešte minulé vedenie spoločnosti, kýmkoľvek spochybnené,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti.

„Pre zvolenskú regionálnu dopravu, ktorej sa posledných sedem rokov modernizácia vlakovej dopravy vyhýbala, je podpis zmluvy skvelá správa,“ dodáva.

Nákup uhradí spoločnosť z eurofondov a zo štátneho rozpočtu.

Výhodou oproti dnes prevádzkovaným vlakom je podľa Hlubockého zvýšený výkon, ktorý umožňuje pohon viacerých náprav. „Nové súpravy majú pohon štyroch náprav, dnešné vlaky v regióne poháňa len jedna náprava,“ vysvetľuje.

To umožní lepší rozbeh súprav do kopca, ale aj ich brzdenie. Vlaky tak budú môcť jazdiť najvyššou rýchlosťou, ktorá je na väčšine tratí v regióne 100 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Nové vlaky sú v porovnaní so súčasnými aj ekologickejšie. Okrem nafty sa do nich pridáva aditívum AdBlue, ktoré pomáha rozložiť pri spaľovaní väčšinu škodlivých látok, kým dnešné súpravy ich vypúšťajú do ovzdušia bez ďalšej úpravy.

„Táto investícia je súčasťou novej stratégie obnovy vozového parku Železničnej spoločnosti Slovensko a ďalších plánovaných investícií. Ucelenú stratégiu predstavíme v najbližších dňoch,“ hovorí Patrik Horný, podpredseda predstavenstva zodpovedný za ekonomiku a inovácie.

Vlaky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 863
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 035
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 453
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 236
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 275
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 119
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 098
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 488
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 334
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 803
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 942
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 833
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 698
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 439
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 328
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 334
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 803
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 942
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 833
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 698
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 439
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 328
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu