Sekierčania diskutovali s vedením mesta o rýchlostnej ceste R2 (FOTO)

Najviac vášní vyvolal návrh, ktorý by mal viesť popod jestvujúcu Lučeneckú cestu.

Stretnutie v školskej jedálni.Stretnutie v školskej jedálni. (Zdroj: Milan Suja)

ZVOLEN. Bolo už dávno po vyučovaní, keď sa vo štvrtok popoludní jedáleň v ZŠ na Ulici Janka Alexyho vo Zvolene opäť zaplnila. Na stoličky sa tentoraz neposadili žiaci, ale nespokojní Sekierčania. Témou diskusie, ktorú pripravilo vedenie mesta, bolo trasovanie obchvatu Zvolena. Niektoré navrhované riešenia by do života tohto sídliska významne zasiahli. Aj preto bola diskusia miestami až búrlivá. „Ľudia i vedenie mesta sa zhodli, že najlepší by bol severný variant,“ informoval hovorca mesta Martin Svatuška.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obchvat by im pomohol. Ale aký?

Sekierčania roky upozorňujú na zlé dopravné spojenie s mestom. Obrovská intenzita dopravy na Lučeneckej ceste, ktorou denne prejde takmer 40-tisíc áut, ich už takmer odrezala od mesta. Nečudo, že predstavitelia mesta Zvolen zvolili diskusiu na tomto sídlisku.

„Pri otázke obchvatu veľmi citlivo zvažujeme práve otázku ľudí žijúcich na Sekieri. Obchvat mesta by v prvom rade pomohol im, preto sme prišli diskutovať sem a opýtať sa ľudí na ich názor. Diskusia bola miestami emotívna, no veľmi otvorená. Ľudia hovorili o svojich obavách, no prišli aj s konštruktívnymi návrhmi, čo si veľmi cením. Presne to je postup, akým napokon môžeme docieliť najlepšie riešenie pre mesto a jeho obyvateľov,“ povedala primátorka mesta Lenka Balkovičová.

SkryťVypnúť reklamu

Obavy z hluku aj výfukových plynov

Práve pohľady odborníkov, ale aj širšej verejnosti by mali byť zapracované do pripomienok mesta k jednotlivým variantom a následne predostreté projektantom ako návrhy na zlepšenie. Najviac vášní vyvolal návrh, ktorý by mal viesť popod jestvujúcu Lučeneckú cestu. Mnohí z diskutujúcich prejavili obavy z hluku či výfukových plynov.

„Je potrebné si uvedomiť, že sme stále v procese skúmania jednotlivých variantov. Až následne dôjde k ich širokému odbornému posudzovaniu, k slovu sa bezpochyby dostanú aj odborníci na životné prostredie. Dnes verejnosti vlastne len predstavujeme jednotlivé trasy a pýtame sa ľudí na názor, ktorý by sme vedeli premietnuť do pripomienok mesta. Môže sa stať aj to, že pri posudzovaní dopadov na životné prostredia napokon neprejde žiaden z variantov,“ vysvetlil hlavný architekt mesta Peter Kašša. Na stretnutí Sekierčanom detailne predstavil všetky možnosti trasovania – variant vedúci popod Lučeneckú cestu, popod sídlisko Sekier, aj variant ktorý tunelmi z juhu obchádza celé mesto. Zmienil sa aj o severných variantoch, ktoré nateraz vyzerajú byť zastavené pre obavy zo straty minerálnych vôd, nakoľko mesto ich ešte stále nepovažuje za definitívne zamietnuté.

SkryťVypnúť reklamu

Jednoznačne severná trasa

„Najideálnejším riešením by bolo, keby sme rýchlostnú cestu opäť „vytiahli“ na sever a trasovali ju medzi Zvolenom a Sliačom ako bola kedysi plánovaná,“ skonštatovala primátorka Zvolena. Mesto komunikuje tak s Inšpektorátom kúpeľov a žriediel, ako aj s Národnou diaľničnou spoločnosťou či samotnými projektantmi a snaží sa hľadať riešenia. Je to náročné vzhľadom na zamietavé stanoviská z minulosti. „Za sever sa budeme zasadzovať aj naďalej. Pretože to je riešenie, ktoré by Zvolenu a jeho obyvateľom pomohlo najviac. Zároveň pripomienkujeme aj zvyšné trasy, lebo sme povinní hľadať všetky dostupné možnosti riešenia situácie,“ doplnila Balkovičová v diskusii s obyvateľmi sídliska, ktorá trvala až do neskorých večerných hodín.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 85 834
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 577
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 302
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 388
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 224
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 438
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu