Odštartovali petíciu proti obchvatu Zvolena cez mesto (+ foto)

Petičný výbor chce dosiahnuť úpravu severného obchvatu, ktorý odmieta ministerstvo zdravotníctva.

Za necelú hodinu podpísalo petíciu okolo 200 ľudí, budúci týždeň ju organizátori sťahujú na námestie.Za necelú hodinu podpísalo petíciu okolo 200 ľudí, budúci týždeň ju organizátori sťahujú na námestie. (Zdroj: Ján Krošlák)

ZVOLEN. Vo Zvolene-Môťovej odštartovali petíciu, ktorou obyvatelia bojujú proti výstavbe rýchlostnej cesty R2 cez Zvolen a chcú ňou dosiahnuť návrat k severnej trase, vedúcej mimo mesta. Za hodinu ju podpísali zhruba dve stovky ľudí, prevažne z Môťovej, ktorých sa dva južné prieťahy týkajú najviac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Petičný výbor plánuje v zbieraní podpisov pokračovať.

„Je to nezmysel ťahať mestom ďalšie kamióny a ničiť tak ovzdušie, je to strašné, pokojne to môže ísť severom, v tom priestore je to ideálne,“ komentoval jeden z obyvateľov Vladimír Fáber.  

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň naznačil, že odmietnutie severného obchvatu súvisí aj so súkromnými záujmami investora, ktorý údajne plánuje svoje aktivity v sliačskych kúpeľoch rozširovať práve v blízkosti potenciálnej trasy severného obchvatu. "Za všetkým je politika," dodal.

"Tu už je aj tak dosť veľká premávka, potom by bola ešte väčšia,“ povedal ďalší účastník verejného zhromaždenia Michal Valuška. „Severný obchvat, to sú lúky, nemusia sa tam žiadne domy búrať,“ dodal.

Na stretnutí zaznel aj názor, že posudok pre ministerstvo zdravotníctva v súvislosti so severnou trasou a možným ohrozením minerálnych prameňov robila sliačska firma. „No mohli dať iné stanovisko? Veď by ich domáci ukameňovali,“ podotkol starší pán, meno nechcel zverejniť.

SkryťVypnúť reklamu

Petičný výbor očakáva, že sa vláda zamyslí, prehodnotí svoje rozhodnutie a opakovane sa vráti k severnému variantu.

„Zadá zmluvu na projekt takého severného obchvatu, ktorý bude mimo mesta Sliač, mimo mesta Zvolen, nebude poškodená ani Borová hora a pôjde aj mimo prvého pásma ochrany kúpeľov Sliač. Je tam dostatok priestoru, som presvedčený, že stačí len chcieť,“ povedal predseda petičného výboru, mestský poslanec Peter Košík.

Inšpektorát žriediel, ktorý opakovane k severnému obchvatu aj po miernych úpravách vyjadril zamietavé stanovisko, nevidí podľa Košíka problém v nahradení hĺbkových 15-metrových pilierov za 4-metrové, razantne však odmieta tunel. 

„Ak odmietajú tunel a štvorprúdová cesta by tam nespĺňala charakter rýchlostnej cesty, postavme rýchlostnú komunikáciu prvej triedy, kde sa z maximálnej 130 zníži na 90-tku. Tým, že všetko pôjde nad zemou, bude to ešte lacnejší variant, a nebude to takáto rýchlostná cesta kvôli ekológii prvá ani v zahraničí, ani na Slovensku.“

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom petičného výboru, ktorý úvodnou verejnou akciou nekončí, je zozbierať viac ako 2-tisíc podpisov. Bolo to by o 300 podpisov viac, ako nazbierali proti R2 v meste Sliač.

„Mesto nepotrebuje robiť petície, aby si dokázalo vydobyť v rámci celého procesu čo najviac pre svojich obyvateľov,“ mieni viceprimátor Jaroslav Stehlík.

„Petícia je vždy proti niečomu. My nechceme byť proti ničomu, chceme byť za. Mesto potrebuje nutne a čo najskôr prepojenie, pretože situácia na Lučeneckej ceste je neudržateľná a čím dlhšie bude tento proces trvať, tým horšie to bude aj pre samotných Zvolenčanov,“ podotýka.

Varianty, dodáva, predstavili mestu len pred dvoma týždňami. „A už robíme petíciu bez toho, aby sme ich dôkladne preskúmali,“ komentuje.

Napriek tomu, že ani jeden variant nepovažuje za najvhodnejší pre mesto, ich návrhy stále nepovažuje za uzavreté.

„Je to proces, počas ktorého budeme hľadať najvhodnejšie riešenie pre mesto. Možno sa ukáže, že variant, ktorý ešte nie je nakreslený, je pre mesto najvýhodnejší. Budeme sa snažiť, keď už sme dotknutí touto cestou a historicky patríme medzi križovatky ciest, aby sme z toho procesu docielili pre mesto čo najviac.“

 

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 024
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 457
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 983
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 540
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 467
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 972
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 436
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Kabáč otočil duel dvoma gólmi.


TASR
Konateľ spoločnosti Tanawa Anton Ulbricht.

Toto je príbeh značky Tatranská minerálka.


  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu