Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Prehustenú dopravu pred nemocnicou komplikuje križovanie piatich ciest aj železničné priecestie

Neexistujúci priechod pre chodcov pred zvolenskou nemocnicou je roky nevyriešenou záležitosťou.

Priechod pre chodcov je asi šesť metrov pred železničným priecestím v smere od centra mesta, pred križovatkou ďalší. Priechod pre chodcov je asi šesť metrov pred železničným priecestím v smere od centra mesta, pred križovatkou ďalší. (Zdroj: Ľubica Mojžišová)

ZVOLEN. Úzke a zároveň dopravne vyťažené cesty, železničné priecestie, neexistujúci priechod pre chodcov. Na nebezpečnú dopravnú situáciu pred zvolenskou nemocnicou upozornil mestský poslanec Matej Snopko. 

Na mestskom úrade podal v tejto súvislosti žiadosť o urýchlené sprehľadnenie situácie a najmä o viditeľné vyznačenie priechodu pre chodcov. 

Križovatka piatich ciest

„Pred hlavným vchodom do nemocnice sa križuje päť ciest s veľmi hustou premávkou. Prejsť cez cestu je v dopravnej špičke životu nebezpečné. Správcom komunikácie je mesto. Verím, že mesto zrealizuje čo najrýchlejšiu nápravu,“ podotkol. 

Skryť Vypnúť reklamu

Problematické sú podľa neho tiež železničné rampy. „Keď stojí vlak v blízkej stanici, ponáhľajúca sa a život zachraňujúca sanitka musí na priecestí čakať.

Tento problém budeme musieť rozobrať s odborníkmi a spoločne sa pokúsime nájsť riešenie,“ dodal Snopko. 

Neexistujúci priechod pre chodcov pred zvolenskou nemocnicou je roky nevyriešenou záležitosťou. Celý problém, ako pripomenul hovorca mesta Martin Svatuška, nadväzuje na infraštruktúru a zástavbu v týchto miestach, ktorá je tu vybudovaná snáď 80 rokov.  

Zmeniť dnes celý stav k úplnej spokojnosti obyvateľov, dodal, preto pravdepodobne ani nie je úplne možné.  

„Systémovým riešením by bolo odľahčenie dopravy vybudovaním viaduktu ponad železničnú trať, ktorý by spájal ulice Lihoveckého a Ferjenčíkovu. 

Skryť Vypnúť reklamu

Takýto spôsob je zadefinovaný aj v územnom pláne, ako ho schválili poslanci mestského zastupiteľstva ešte v roku 2010. Ide však o obrovskú finančnú investíciu, čo je dôvod, prečo sa k realizácii dodnes nepristúpilo,“ povedal. 

Mesto si však podľa neho uvedomuje problematickosť celej dopravnej situácie pri nemocnici najmä pre chodcov, preto skúma všetky možné riešenia, aby im vyšlo v ústrety. 

Čo hovoria dopravné predpisy

 „Pán poslanec Snopko sa pravdepodobne na mesto obracia z dôvodu, že väčšina komunikácií v danom mieste je mestských. Treba však zároveň povedať, že mesto nemôže svojvoľne ‚namaľovať‘ priechod tam, kde sa mu páči,“ vysvetlil Svatuška. 

Najideálnejšie by asi bolo, keby priechod vznikol v priestore krátko pred železničným priecestím (z pohľadu od nemocnice). Táto otázka je predmetom častých diskusií, napríklad už v roku 2013 sa ňou podľa slov hovorcu mesta zaoberala aj dopravná komisia mestského zastupiteľstva, v ktorej je aj odborník z radov dopravnej polície. 

Skryť Vypnúť reklamu

Komisia síce konštatovala, že priechod v danom mieste má opodstatnenie, jeho vyznačenie však musí rešpektovať platnú legislatívu v dopravnej oblasti. 

„Tu narážame na prakticky neriešiteľný problém. Z hľadiska bezpečnosti a plynulosti premávky totiž nie je možné, aby priechod pre chodcov bol vytvorený menej ako 15 metrov od železničného priecestia. Krátky úsek Ulice A. Bernoláka (od priecestia po odbočku k nemocnici), žiaľ, tieto parametre nespĺňa, preto dopravný inšpektorát vyznačenie priechodu v tomto mieste jednoducho nepovolí,“ objasnil Svatuška. 

Možnosť sa črtá za zákrutou

V podobnom duchu sa nieslo aj rokovanie dopravnej komisie minulý týždeň. „Členovia komisie odporúčajú používať priechod na Ulici V. P. Tótha blízko železničného priecestia. Ten bol vytvorený len nedávno práve kvôli zlepšeniu dostupnosti nemocnice zo strany chodcov,“ pripomenul hovorca mesta. 

Zlepšiť stav by podľa komisie teoreticky mohol ešte jeden priechod, umiestnený na Bernolákovej ulici, avšak až za zákrutou vedúcou k nemocnici, čo je priestor pod tamojším klubom dôchodcov, a následne cez cestu vedúcu k nemocnici.

Komisia sa zhodla, že túto alternatívu nechá preskúmať.  

„V prípade, že to bude reálne, mesto ihneď pristúpi k vybudovaniu priechodu. Vzhľadom na legislatívne podmienky je to v danej situácii jediná možnosť, ako by bolo možné pomôcť chodcom,“ povedal Svatuška. 

Či by tento priechod pomohol, je otázne, keďže niektorí chodci si spravidla cestu skracujú a v tomto prípade by sa z jedného priechodu na druhý museli pár krokov vracať, ak by šli do nemocnice v smere od centra. 

Cestu si krátia aj vodiči

 „Celý problém je veľmi komplikovaný, keďže ide o zhluk viacerých ciest umiestnených na veľmi malom priestore, situáciu ešte viac komplikuje železničné priecestie.

Pred desaťročiami naprojektované dopravné riešenie evidentne nepočítalo s takým masívnym rozvojom osobnej motorovej dopravy,“ mieni Svatuška. 

„Mesto tak opäť zdedilo problém z minulosti, ktorý je dnes nútené riešiť. Situáciu pritom ešte viac komplikuje množstvo vodičov, ktorí pri ceste v smere Banská Bystrica – Detva často používajú na prejazd práve tento priestor, aby si skrátili cestu,“ dodal.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 514
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 315
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 249
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 8 892
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 293
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 964
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 598
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 361
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 196
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Kováčová (v žltom) počas jesennej časti sezóny 2020/2021.

Hráči najlepšieho tímu z regiónu sa pripravujú individuálne, museli zrušiť prípravný zápas s Petržalkou.

5 h
Detva uspela vo Zvolene po nájazdoch

Podpoľanci vyhrali v tejto sezóne nad Zvolenom už tretíkrát.

18 h
Odberné miesto na covid.

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

21 h
Ilustračné foto.

Pred dvoma týždňami evidovali približne o 20 pozitívnych zamestnancov viac.

23 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

26. jan

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

21 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

22 h

Naše obce a mestá sa testovania zhostili na jednotku, hoci na prípravu mali len pár dní.

26. jan

Už ste čítali?