ZVOLEN. Nemocnica Zvolen, člen skupiny AGEL, v týchto dňoch dokončila rekonštrukciu prízemia chirurgického pavilónu. Po polročnej modernizácii a investícii za viac ako 150-tisíc eur je k dispozícii pre pacientov okrem príjemného modernejšieho vstupu aj recepcia, nový vyvolávací systém pacientov či navigačný systém.
Najväčšiu investíciu však predstavuje digitálny RTG prístroj, čím sa kompletne zdigitalizovala celá zvolenská nemocnica.
Aj z druhej strany republiky
„Nový prístroj so sebou prináša množstvo výhod pre pacientov a rovnako pre lekárov. Tiež má vplyv na životné prostredie,“ povedala primárka RDG oddelenia Valentína Rusenková.
Čas potrebný na vyšetrenie pacienta sa výrazne skráti, zároveň sa zníži radiačná záťaž pacienta. Ten dostane napálené CD so svojou snímkou, ktorá je zároveň nahratá do takzvaného Pascu, čo je archívna platforma pre nemocnicu, takže lekár na inom oddelení nepotrebuje, aby pacient fyzicky nosil v rámci nemocnice CD.
„V prípade potreby môže byť snímka nahratá aj na t3c centrum, čo je rádiologické komunikačné centrum, určené na bezpečný digitálny prenos obrazovej dokumentácie pacientov. To znamená, že lekár z druhej strany republiky si môže snímku prezrieť on-line,“ vysvetlila primárka.
Snímka, dodala, je zhotovená vo vysokej kvalite, dá sa s ňou ľahko manévrovať, zvýrazniť kontrast, jas, inverziu, priame meranie, subtrakciu (odčítanie) je možné zväčšovať, respektíve zmenšovať obraz. Prakticky sa tým vylučuje nutnosť opakovania zhotovenej snímky z dôvodu nízkej kvality.
Traumatológiu presťahovali
Po príchode na prízemie chirurgického pavilónu si najskôr všimnete moderný vstup so všetkými potrebnými vyšetrovacími a diagnostickými pracoviskami pre pacientov, ktorí potrebujú chirurgickú prvú pomoc.
Traumatologickú ambulanciu z poschodia presťahovali do nových priestorov na prízemí, aby pacienti nemuseli chodiť po schodoch.
Vo všetkých ambulanciách na prízemí vymenili podlahovú krytinu, kachličky, zariadenie. Vynovili priestory čakárne aj sociálne zariadenia pre pacientov.
„Keďže toto pracovisko zaostávalo, čo sa týka vybavenia a prostredia, za inými, už zrekonštruovanými, rozhodli sme pristúpiť k jeho renovácii, ktorá už bola nevyhnutná,“ okomentoval riaditeľ nemocnice Jozef Botka.
Pripomenul, že v uplynulom roku presťahovali chirurgickú pohotovosť do priestrannejšej ambulancie s novým vybavením v ambulancii aj v čakárni.
Poradové lístky
Novinkou je aj systém poradových lístkov. Pacient si pri vstupe vytiahne poradový lístok podľa toho, kam potrebuje ísť. Nad ambulanciami sú displeje, ktoré ukazujú číslo práve ošetrovaného pacienta. Pri zmene čísla displej vydá krátky zvuk, aby upozornil čakajúcich na zmenu.
Pacienti sú menej nervózni, pretože vidia aktuálny stav a tiež koľko pacientov je pred nimi. Eliminuje sa tým možnosť predbiehania sa, život ohrozujúce stavy a záchranky však majú, pochopiteľne, prednosť.
Systém ponúka bohaté štatistiky, ako napríklad čas čakania pacienta či čas jeho obsluhy. „Vďaka štatistikám budeme môcť relevantne porovnať čas čakania pacienta na vyšetrenie u nás a v iných zdravotníckych zariadeniach, pričom porovnávať sa chceme predovšetkým so zahraničnými zariadeniami,“ povedal riaditeľ.
„Tento systém stál viac ako 7-tisíc eur a predpokladáme, že sa nám aj s jeho pomocou podarí zefektívniť manažment pacienta. Vyvolávací systém by sme chceli zaobstarať aj na polikliniku, kde je takmer 40 ambulancií,“ prezradil ďalšie plány.
Novinkou je aj recepcia
Ďalšou potrebnou súčasťou manažmentu pacientov, ktorá doteraz chýbala v chirurgickom pavilóne, je recepcia, kde ich zdravotná sestrička bude navigovať a objednávať na presné termíny vyšetrení – v prípade, ak bude potrebné ďalšie riešenie zdravotného stavu pacienta.
„V budove sa nachádza chirurgické, gynekologicko-pôrodnícke oddelenie, oddelenie anestéziológie a intenzívnej medicíny a tiež ďalšie vyšetrovacie zložky ako CT, RTG a sono pracovisko, preto sme pre našich pacientov vytvorili podmienky pre lepšiu orientáciu,“ objasnil Botka.
„K tomuto kroku sme pristúpili z dôvodu, že mnohí pacienti sú po vstupe do chirurgického pavilónu zmätení, blúdia a nevedia nájsť správnu ordináciu. Naším cieľom je, aby pacienti mali kontaktnú osobu, ktorá sa im bude vedieť venovať, usmerniť, čím by sa mali pacienti cítiť istejšie, pretože budú vedieť, že sa majú na koho obrátiť,“ dodal.
