Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Obchvat Zvolena stojí, čaká na vyjadrenie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Za mna jednoznacne ten novy mestsky variant. Chvilu bude sice uzavera ale z dlhodobeho hladiska to vidim rozvoj a podobu mesta ako najlepsiu moznost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja myslím, že

ako zvolenčania tak sliačania vedú žabomyšiu vojnu a zbytočne naťahujú čas. Oni problém nemajú, rýchlostnú cestu predsa majú a na ostatných sa vykašlať, že? Argumenty sliačanov že jedným zlým vrtom sa im stratí voda sú pre malé deti. A pre vrtoch sliačanov štát nevyhodí miliardu eur na tunel. Mal by to rigorózne rouhodnúť štát, severný obchvat ZV je jediné logické riešenie. Hlavne nech už s tým pohnú, netreba čakať kým sa jedna B háda s druhou B a my ostatní sme rukojemníci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako povedal Haščák, demokracia je naovno systém. Všetci, ktorých sa to týka, môžu vstúpiť do procesu, podávať námietky, nesúhlasiť. Nedá sa vyhovieť všetkým. Pritom ten región strach týmto konkurencieschopnosť, takže o akom rozvoji to Sliač hovorí?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*stráca
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hačšák

a každý, kto ťažko znáša, že nie JEHO názor musí panovať, by mal asi najradšej tyraniu - tyran rozhodne, a všetky ostatné záujmy sa neberú vôbec do úvahy.
Mali by sa trochu pozrieť do Švajčiarska, ako to tam funguje: zohľadniť všetky záujmy v alpských podmienkach, úzke doliny, potreby železníc, dialnic, prírodné cennosti, a najmä kde je 26 kantonov a veľké množstvo spoločenstiev a súkromných vlastníkov - to dá poriadnu fušku dohodnúť sa vo všetkom. A predsa to tam musí demokraticky fungovať. A žiadne také, že niekto, kto je momentálne pri moci, povie "to je verejný / štátny záujem", to by rýchlo skončil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na Slovensku máme inú formu vládnutia a inú mentalitu. Ale môžeme to poňať rovnako, akoby Sliač a Zvolen boli švajčiarskej mestá a obyvatelia Sliača sa rozhodli, že nechcú aby cez ich mesto išla diaľnica. Takže majú možnosť vstúpiť do procesu ako v tom Švajčiarsku. Samozrejme má to svoju daň, a to oddialovanie výstavby dôležitej diaľnice pre región. Štát v tom samozrejme nie je nevinne, môže zmeniť stavebný zákon, zmeniť v tomto prípade dĺžku lehôt, rozhýbať a zefektívniť nekonečné spory atď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Obyvatelia Sliača

by sa radi rozhodli, aby trasa diaľnice nešla obďaleč ich mesta, a zdôrazňujú OBROVSKÉ dopady na Sliač (o.i. problémy možného budúceho rozvoja) - ale aby išla priamo intravilánom Zvolena (tam asi nebudú žiadne dopady ...).
Hmmm, tiež spôsob pohľadu na situáciu: JA žiadne problémy nechcem, a tvoje problémy ma nezaujímajú.

:-(((
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mňa irituje

že sliačanom je fuk o koľko drahšie budú iné varianty ako severný buď tunel alebo možno estakády, hlavné sú ich polomŕtve kúpele v konkurze a nejaká ich dedinská križovatka. Znovu opakujem, oni dialnicu majú a stavím sa že zo Sliača ide smerom na Košice tak 5 percent áut, ostatné sú rovno na dialnici či už na BB alebo smerom na západné Slovensko. Takže oni majú na svoje žabomyšie vojny čas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len ťa poopravím, že nejde len o nejaké polomŕtve kúpele Sliač, ale aj o Národné rehabilitačné centrum v Kováčovej, ktoré je na špičkovej úrovni a ktoré je týmto tiež ohrozené.

A že to ohrozenie je reálne, svedčí aj príklad z Bešeňovej.
"Pripomenul, že k podobnej katastrofe došlo pred rokmi v Bešeňovej: „Vrty spôsobili vyschnutie geotermálneho liečivého jazierka v Bešeňovej a stratu neoceniteľného prírodného dedičstva, ktoré stáročia slúžilo ľuďom.“"
https://www.etrend.sk/ekonomik...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ohrozená je tvoja hlava. Prejazd Zvolena je akoby za trest. Podzemné vody tam neohrozuje obchvat ale kontaminované letisko Sliač ako pozostatok bratskej pomoci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vrt ktorý

zmení niečo na podzemných vodách sa dá znovu zapchať a bodka. Nehovoriac o tom, že pri stavbe dialnic sa nevŕta. maximálne sa zarazia piloty. Sú to hlúpe výhovorky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Diaľnica Zvolen západ - Zvolen východ má viesť cez ochranné pásmo II. stupňa a v tesnej blízkosti ochranného pásma I. stupňa prírodných a liečivých minerálnych vôd. V ochrannom pásme II. stupňa chce NDS urobiť zárez do pohoria v hĺbke 17 metrov.“
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No a čo?

Zárez nie je vrt.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako pani primátorka spojí tieto mestské časti ? Nuž ja som veru žiadny konkrétny plán nepočul. Ako som už niekoľko krát písal, obchvat zárezom je nepriechdoný a basta. Na druhej strane tu máme Lučeneckú cestu ktorá je už roky v izolácií práve preto že tadiaľ bude viesť obchvat.
Aj keby mala vzniknúť nová mestská štvrť stále je to lacnejšie ako kopať tunely. Čo získa mesto ? Práve nové premostenie a vybudovanie komuniácií spojí mestské časti ktoré sú dnes nerealizovateľné.
Navyše sa spojí zámok s centrom mesta. To za to stojí. Cesta bude bybudovaná pod zemou alebo v hlbokom záreze len už treba iečo robiť. Referendum nie je zlý nápad len nech sa už koná. Pokiaľ to Sliač odmietne aspoň budeme vedieť že tadiaľto cesta nepôjde a basta. Môžeme riešiť ďalšie možnosti.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?