elektrické sú len rýchliky na trase BA-BB. Osobné tahá obyčajne Okuliarnik, resp sú to motorové súpravy staršieho typu , rýchliky ZV-ZA (príp. Ostrava) sú tiež d-e Okuliarniky.
no ako kukam to bude pohodlne jak .... (aj na fotke je vidno) ze dvaja normalny ludia vedla seba sediaci sa tam hold nezmestia - ak jeden nebude napoli sediet v ulicke .
Tak je to zamer. Seriozne, bez ironie. Z bezpecnostnych dovodov musi byt zarucena v urcitom objeme doprava po zeleznici aj pri dlhodobom vypadku/zniceni el.napajania. Naviac pred niekolkymi rokmi vyriesili volakde v Kanade problem z nemoznostou kurenia pevnym palivom (neviem ci si ho koli extremnej zime neminuli skor ako zima skoncila) a zaroven im tam el. siet skolabovala, nuz tam dosla diesel elektricka lokomotiva, ktoru odparkovali a napojili ju na miestny rozvod elektriky, aby miestny mohli kurit, prezili a aby im nepotrhalo vodovody,... To sa hodi aj u nas (napajanie nemocnic v pripade ze by bolo treba...). Naviac ti co boli na vojencine vedia rozpravat pribehy o ulozenkach. Zakonzervovanych autach ktore mali najazdenie iva desiatky kilometrov, ale ked ich bolo treba pouzit, tak bol vecne problem. Z ineho sudka, len pre zaujmavost. Viete o tom ze v sucastnosti vyrabane osobne auta maju v specifikacii pre vyrobu uvedene ze auto je designovane na cca. 8000 hodin prevadzky, alebo 6 mesiacov nepretrziteho statia? Potom je auto za hranicou planovanej zivotnosti.
Prečo by na vlakoch, kde cestuje menej ľudí, nemohol cestovné lístky predávať strojvodca? Ved ten má menej práce a zodpovednosti ako šofér autobusu. Tým by sa aj ušetrilo na plate sprievodcu a strojvodca by mohol dostať príplatok za prácu navyše.