Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Populista? Prečo sa angažuje poslanec Košík za zničenie sliačskych minerálnych prameňov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Udič nic v zlom ja na Vašom mieste by som bol ticho a tíško suchal nohami pod stolom a spytoval si svedomie kde ste svojim riadením kúpele dostali. Ti pacienti ktorým v minulosti kúpele prinavratili zdravie ti uz dávno nežijú a ti ktorí ešte žijú by Vás najradšej hnali dole turanskym aby ste sa uz nevrátili jedine ak v montérkach aby ste aspoň tu opadanú omietku dali do poriadku.
Autor tohto príspevku je rodený sliacan a zakaždým ked prejde po kúpeľoch tak mu zviera srdce ako niekto mohol takto zdevastovať kúpele a ešte vypisovať take dristy ze z toho hlava boli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to presne tak ako to nemalo byť. Diskusia o obchvate sa stala diskusiou o všetkom možnom. Raz o kúpeľoch neskôr o konkrétnych osobách, riaditeľoch dokonca budovách... (čo tie majú spoločné s ochvatom ?).
Mali by mse sa vrátiť na začiatok a začať viesť diskusiu vecne. Som Zvolenčan a myslím si o tom nasledovné:
Ako opodstatnený variant sa javila možnosť stavby tunela, ústiaceho nie v Sliači (ako sa mylne prezentovalo) ale hneď za Zvolenom (škoda že po aktualizácií stránky NDS sa mapa ktorá prehľadne zobrazovala variant ústenia tunela už nie je k dispozícií).
OK. Toto neprešlo a tak sa objavil variant ktorý akože rieši situáciu. Ale nerieši. Zo všetkých dostupných riešení je práve projekt zárezom asi ten najhorší, a prečo ?
Samozrejme minerálne vody a celá tá omáčka...ale nemenej dôležitý argument je prepojenie Sliača a Zvolena krásnou prírodou a lesíkom, ktorý dozaista zanikne pokiaľ sa stavba bude realizovať.
Za týchto okolností sa ako najlepší variant javí ten ktorý sa nikdy neuskutoční, stavba cez južné pohoria čiastočne vedené tunelom niekde pod pustým hradom.
Takže sme si to pekne analyzovali a čo nám ostáva ?
Nuž aj keď sa to viacerým nebude páčiť je to práve stavba cez Zvolen. Nezúfajte mestu by to paradoxne mohlo pomôcť. Sekier a Môťová je už aj dnes odrezaná od zvyšku mesta hlavne centra. Neexistujú mosty ani lávky ktoré by to mohli riešiť. zároveň bude potrebné skôr či neskôr riešiť napojenie pre Krupinu a cestu do Maďarska.
Mali by sme využiť tento kompromis a podmieniť ho investíciami do infraštruktúry mesta (obchvat zámku a tým pádom rozšírenie pešej zóny, cesta môže byť vedená čiastočne pod povrchom dostatočne odhlučnená, výstavba nových mostov a prepojenie tejto časti mesta s centrom a východnou časťou mesta, stvba peších a cyklo lávok cez Slatinu resp. preloženie korita podľa potrieb).
Už je každému jasné že aktuálne chystaný variant je ten najhorší lebo existuje alternatíva ale musíme o nej diskutovať a domôcť sa adekvátnej protihodnoty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To hadam ako Zvolencan nemyslite vazne, alebo nebyvate v Motovej, na Sekieri... Urcite 99.9% obyvatelov spominanych casti mesta nesuhlasi s vystavbou "obchvatu" cez Lucenecku cestu. Ci uz pod zemou alebo estakadou ponad sucasnu cestu. V podstate by tym aj stratil vyznam slova "obchvat" kedze by to slo cez mesto. Skuste zit a dychat v tychto mestskych castiach, znecistenych exhalatmi z Buciny a Teplarenskej sp. Skuste to povedat do oci obyvatelovi Zahonku, ze 100m od ich domu bude ustit tunel stvorprudovej cesty. Kazde znizenie emisii, hluku ma pre nas vyznam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Netvrdím že je to najlepšie riešenie ale z tých ktoré sú k dispozícií jediné reálne. Rýchlosť bude znížená tak ako je to bežné inde vo svete. Napr. pred Mníchovom aj za mesto je tak zvaná ochranná zóna. V tejto zóne nie je možné jazdiť viac než 80 Km/h. Môže sa zlepšiť dostupnosť pre obyvateľov Môťovej, Sekiera a Záhonku. Rozumiete ? Tým že pošleme obchvat okolo nevyriešime hlučnosť a prašnosť na už aj tak hlučnej a prašnej Lučeneckej ceste. Práve naopak investíciami do infraštruktúry vzniknú bariéry a sídliská nie sú v bezprostrednej vzdialenosti obchvatu. Na druhej strane pošleme cestu niekam kde vôbec nemala nikdy byť, narušíme prírodné bohatstvo, zhoršíme dostupnosť a prípadný rozvoj turistického ruchu, zamoríme doteraz čisté územia obrovskou stavbou. Zároveň sa neurobí nič pre všetky spomínaný mestské časti Zvolena, naopak budú čakať pokiaľ sa nájdu peniaze na to aby sa ľudia s deťmi z centra mohli bezpečne dostať na príklad na priehradu a pritom ich nezabilo auto. Viem že to znie paradoxne ale môže to byť výhoda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

emisie a hluk na Lučeneckej ceste

pri 80km/hod pri zaradenej 5. rýchlosti, záreze a vybudovaných protihlukových stenách by boli určite nižšie, než súčasné pri 50km/hod a zaradenej 3. rýchlosti na povrchovej ceste...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Košík býva na Lipovci a kúpil starý dom v Môťovej, tak tlačí obchvat severom. Osobný záujem, nič iné.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?