Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlaky zadarmo zobrali Detve železničnú stanicu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako

je to možné, že klesol počet platiacich cestujúcich, veď doktor fico prednedávnom oznámil národu srdcervúcu správu v ktorej uviedol, že v dôsledku využívania vlakov zadarmo stúpol počet platiacich cestujúcich. V Detve asi fica nepochopili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tam by sa mal tento smejd FICO postarať, aby vo vlakoch 1. trieda bola na úrovni a 2.trieda nebola ako stajňa pre dobytok, ale namiesto, aby niečo urobili poriadne radšej dávajú lístky zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je ta nostalgia za socikom:

stat sa o nas stara....a je to taka lacna reklama -nemas co do ust ale vlaky zadarmo ano...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Regiojet

... za to všetko môže ten súkromník Jančura, pretože sa rozhodol do Detvy nenasadiť ani jeden spoj. A tým pádom je prevádzka železničnej stanice zbytočná a nerentabilna. Keďže sa u nás u Železiarskej spoločnosti Slovensko cestuje zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako moze regiojet konkurovat vlakom zadarmo ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Platený vstup do čakárne

Keď je taký dopyt po vstupe do čakárne, môžu zaň účtovať vstupné, aby sa aspoň pokryli náklady na prevádzku. Cestujúci s lístkom prvej triedy za nižšiu cenu ostatní za štandardnú. V prípade zlého pocasia/vyššej teploty všetci za príplatok :-o Vlaky môžu byť zadarmo, nikto nehovoril že aj čakáreň by mala byť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hovoris logicky, lenze vacsina naroda nemysli logicky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem koľko ľudí cestuje vlakom z Detvy a či bol predaj lístkov aj v čase keď neboli „zadarmo“ rentabilný ,ale ak bol tak železnica by to mala riešiť jednoducho . Totiž aby bolo jasné z hľadiska prepravcu , železníc, lístky zadarmo nie sú zadarmo pretože im ich štát dotuje ,inak povedané cestujúci nezaplatí ale zaplatí štát ,z našich daní, teda výhovorka že nezarobili na predaji lístkov v stanici Detva neplatí. Je to len hlúpa výhovorka tých čo ešte neprišli na to že socializmus skončil a ich rentabilitu by si mali zabezpečiť tým aby ľudia vlakmi cestovali ako ľudia v 21. storočí a nie tak ako to bolo pred 50 a viac rokmi ,ako dobytok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V prvom rade si treba ujasniť, že vlaky nie sú zadarmo. Je to marketingový ťah hraničiaci s klamlivou reklamou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Či by to aj nemalo byt zakázané aby nejaký F.I.CO alebo Blaha takto verejne klamali ľudí. Pretože zadarmo to určite nie je. Na všetky tieto marketingové hlúposti sa poskladajú slušný pracujúci občania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Spájanie hrušiek s jablkami

Je zaujímavé, že tí istí novinári radi hovoria o plytvaní peňazí daňových poplatníkov zo strany železničných podnikov na Slovensku a radi používajú eufemizmus ("miklošizmus") o prezamestnanosti a ekonomickej neefektívnosti a teraz zrazu hľadajú "vinníkov" za to, že sa zúčastnené strany na základe ekonomickej reality rozhodli trochu inak.

Bezplatné cestovné pre vybrané skupiny obyvateľstva priniesli samozrejme nižšie vybraté tržby a teda aj províziu pre zmluvných predajcov (i keď reálny počet vydaných evidenčných cestovných lístkov narástol). Toto malo samozrejme negatívny vplyv na zmluvných predajcov ZSSK, cestou ktorých ZSSK v minulosti optimalizovali náklady predaja (samozrejme aj počet zamestnancov). Títo predajcovia obvykle riešia okrem predaja cestovných lístkov aj súvisiace služby napr. otvorenie čakární, ich "dozor", niekedy aj ich upratovanie, doplnkový predaj tovaru a pod. Ide o služby spojené s prepravou cestujúcich.

Celá žel. infraštruktúra a teda a budova železničných staníc (žst.) a žel. zastávok (o tento prípad ide v Detve) je vo vlastníctve ŽSR a pokiaľ tam vykonávajú ZSSK nejaké činnosti musia platiť ŽSR nájomné a náklady na dodávané služby. Ich výška je rovnako ako, v cudzine formálne regulovaná a aby nedochádzalo k zneužívaniu (využitie priestorov na komerčné účely za nekomerčné nájomné) a zvýhodnené nájomné (pre jasne definované účely spojené so službami poskytovanými štátom resp. tretími subjektmi cez služby vo verejnom záujme. ŽSR na zastávke v Detve žiadneho zamestnanca nemajú. Zavedenie "bezplatného" cestovného proces "agónie* prevádzkovania neobsadených tarifných bodov len akcelerovalo.

Tento problém by bolo potrebné riešiť celkovo všeobecne v spolupráci s MF SR (financovanie výkonov vo verejnom záujme na infraštruktúre a aj doprave) a MDV SR, aby na seba mohla samospráva prevziať časť povinností za výhodných ekonomických podmienok (symbolické nájomné) pričom zase táto zabezpečí adekvátne služby a "dohľad" nad dotknutými objektami. Z praxe vieme, ako obvykle dopadnú objekty, ktoré nie sú pod sústavným dozorom (odcudzovanie inventára a devastácia objektov, znečistenie a pod.). Myslím si, že cca 15-tisícové mesto, ako je Detva by mohla starostlivosť o zastávku na svoje bedrá prevziať. Toto riešenie je potrebné, či bude "bezplatné cestovanie" alebo nie, a formou spolupráce manažéra infraštruktúry a samosprávy sa podobné prípady riešia aj v zahraničí (každá samospráva má samozrejme iné možnosti - ekonomické a aj personálne kapacity).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Odomknutie čakárne

je problém ?
Na TEŽ v Novej Polianke prvý mašinfíra odomkne a posledný zamkne. Niečo podobné sa v Detve nedá ?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?