ZVOLEN. Výbery vedúcich pracovníkov, ako aj radových zamestnancov magistrátu sú na Mestskom úrade (MsÚ) vo Zvolene výlučne internou záležitosťou. Nové tváre úradu vyberá komisia určená primátorom mesta, zložená prevažne z vedúcich pracovníkov úradu a poslancov. Externú firmu pri personálnom audite využilo mesto naposledy v roku 2005.
"Personálna agentúra vtedy sledovala prácu zamestnancov podľa ich pracovnej náplne," uviedla pre TASR vedúca organizačného oddelenia na MsÚ vo Zvolene Silvia Husáriková. Mesto sa však nakoniec týmto auditom neriadilo a v personalistike postupovalo podľa aktuálnych potrieb úradu. Po presune viacerých kompetencií na samosprávu bola totiž nutná zmena organizačnej štruktúry.
"Už niekoľko rokov sa stav zamestnancov úradu nemení, kompetencie a tým aj prísun novej práce sa však zvyšujú," hovorí Husáriková. Stav všetkých zamestnancov MsÚ je v súčasnosti asi 250, výkonných úradníkov v rámci jednotlivých oddelení je z toho 114. Zvyšok tvoria napríklad pracovníci opatrovateľskej služby, ktorých je 33, terénni pracovníci, správcovia budov či cintorínov a mestskí policajti. Len strážcov zákona je asi 40.
Mesto Zvolen neplatí externým firmám žiadne financie ani na realizáciu rôznych prieskumov či ankiet. "Všetko si robíme vo vlastnej réžii," hovorí referentka strategického rozvoja na MsÚ Dagmar Weisová.
Prieskumy medzi obyvateľmi robí magistrát tri-štyri razy do roka. Využívali ich najmä v uplynulých dvoch rokoch, ako podklad pre strategické plány mesta. "Prieskumy na rôzne témy robíme formou dotazníka, vsunutého do infolistov, ktoré štvrťročne smerujú do každej domácej schránky," konštatuje Weisová.
Aj keď je náklad infolistov viac ako 15.000 kusov, vyjadriť sa takouto formou k veciam verejným využije vždy len asi stovka občanov. Najviac odpovedí, asi 180 sa im vrátilo vlani pri ankete o umiestnení sochy Andreja Hlinku a Martina Rázusa.