Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Tatra Air končí. Zo Sliača bude lietať Hron - Airom

Sliač - Spoločnosť Tatra Air, ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač - Praha – Sliač, ide do konkurzu. Letecké spojenie Sliača cez Prahu so svetom však zostane kontinuálne zachované. Ako informoval podpredseda predstavenstva Tatra Airu Jozef Žitník, spojenie bude zabezpečovať nová spoločnosť Hron - Air, ktorá vznikla začiatkom tohto mesiaca. V spolupráci s ostravskou spoločnosťou Job Air, bude prevádzkovať linku Sliač - Ostrava - Praha a späť. „Ako štatutár Tatra Airu som zo zákona povinný podať návrh na vyhlásenie konkurzu, keďže sú na to splnené obe podmienky - spoločnosť je predlžená a má záporné základné imanie,“ povedal Žitník, ktorý je aj členom dozornej rady spoločnosti Hron - Air. Dodal, že Tatra Air je v strate od svojho vzniku. V roku 2003 vytvorila stratu vyše päť miliónov korún, v roku 2004 vyše 9 miliónov a vlani vyše 10,5 milióna korún. Straty cez dotácie a zvyšovanie základného imania vykrýval Banskobystrický samosprávny kraj, ktorý sa postupne stal s vyše 90-percentým podielom majoritným akcionárom Tatra Airu. Novú spoločnosť Hron - Air založili Železiarne Podbrezová, ktorým BBSK pôvodne ponúkol vstup do Tatra Airu. Uprednostnili však založenie novej spoločnosti. „Mali sme výhrady voči niektorým minoritným akcionárom Tatra Airu a ďalším dôvodom bola výrazná zadlženosť tejto spoločnosti. Navyše sme nemali urobený detailný audit a obávali sme sa, že by sa mohlo zjaviť niečo, čo nie je v účtovníctve,“ zdôvodnil odmietnutie vstupu do Tatra Airu podpredseda predstavenstva železiarní a konateľ Hron Airu Marián Kurčík. Železiarne Podbrezová majú záujem na leteckom spojení regiónu, pretože je dôležité pre ich biznis aj pre ich aktivity v cestovnom ruchu. Podľa Kurčíka by Hron - Air mohol na budúci rok dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Spolu s Job Airom totiž budú linku zabezpečovať menším, 33-miestnym lietadlom s nižšími prevádzkovými nákladmi. Na dosiahnutie minimálneho zisku tak bude stačiť obsadenosť 15 miest, kým teraz pri 48-miestnom lietadle ČSA treba minimálne 24 pasažierov. Priemerný počet cestujúcich je teraz 13 v smere Sliač - Praha a 14 v opačnom smere. „Niektorých cestujúcich síce môže odradiť medzipristátie v Ostrave, ale pribudla zasa možnosť prestupu na letecký spoj z Ostravy do Viedne, čo teraz nie je,“ povedal Kurčík. Dodal, že ceny leteniek by mali zostať na zhruba rovnakej úrovni ako teraz, zostane aj možnosť kupovať letenky priamo do konečných destinácií s prestupom v Prahe. „Letenky sa budú predávať cez ČSA v sieti cestovných kancelárií,“ dodal Kurčík. Základné imanie spoločnosti Hron - Air je 11 miliónov korún, pripravená je už zmluva o vstupe BBSK do tejto spoločnosti. Na krajskú samosprávu by mali previesť 34-percentný podiel, zaplatí ho v šiestich splátkach. Vstup do Hron - Airu ponúknu aj ružomberskej firme Eco-Invest, Tatra Air s ČSA by mali linku Sliač - Praha – Sliač prevádzkovať ešte minimálne do 7. januára.

Skryť Vypnúť reklamu

(sita)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 553
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 745
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 853
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 228
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 892
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 514
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 012
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 842
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 203
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 8 800
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Bilancujeme: Zvolenská bežecká liga sa zastavila po štyroch podujatiach

Aký bol nedokončený piaty ročník Zvolenskej bežeckej ligy?

Štart úvodných pretekov 5. ročníka na Bakovej Jame.

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Mestský úrad je zatvorený do odvolania

Zvolenskú radnicu pre verejnosť zatvorili.

Mestský úrad vo Zvolene.

Ceny Literárneho fondu putovali aj do Zvolena

Do Zvolena poslal fond cenu a dve prémie.

Zlatica Gillová v hre Tichá noc, tmavá noc, v pozadí Ján Selecký.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?