Športové predajne prispôsobujú svoj tovar sezóne. V zime predávajú lyže, korčule, zimné vetrovky, v lete zasa všetko, čo súvisí s cyklistikou, plávaním či inými letnými športmi. Aj preto sú u nich výpredaje častejšie. „Vzhľadom na to, aká je táto zimná sezóna, začali sme s výpredajom skôr ako v minulosti,“ povedal nám Jaroslav Šupolík zo Sevia športu vo Zvolene. V minulosti začínali s výpredajom zimného tovaru až keď sa sezóna blížila ku koncu. Teraz nie, prispôsobili sa počasiu a hoci je iba polovica januára, už aj tovar z posledných kolekcií možno kúpiť lacnejšie. „Na lyže sú zatiaľ zľavy 25%, niektoré oblečenie zlacnelo až o 50%. Väčšina oblečenia je však lacnejšia o 30%,“ skonkretizoval majiteľ predajne a dodal: „V lete začíname s výpredajom už koncom júla, v zime to bývalo začiatkom februára.“ Športový sortiment sa síce nekazí ako potraviny, napriek tomu ho musia priebežne vymieňať. Treba sa ho zbaviť. „Niekedy je aj slovo zbaviť namieste. To, čo nás núti zlacňovať, sú módne trendy, tovar má stále novšie kolekcie a my na to musíme reagovať a staršie veci vypredávať,“ povedal J. Šupolík. Podľa neho ani po zlacnení tovaru sa zákazníci nehrnuli do predajne. Veď vonku bolo krásne jarné počasie i napriek tomu, že podľa kalendára je stále január. Túto sezónu považuje majiteľ športovej predajne za doteraz úplne najhoršiu. Našťastie nenakúpili všetok zimný tovar, ktorý plánovali. Inak by vraj boli na tom ešte horšie.
(ms)