Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Značenie cyklotrás je v súčasnosti dobré

Občianske združenie Cykloklub Poľana funguje viac ako sedem rokov. „Jeho hlavným cieľom je vytvárať podmienky pre zdravý pohyb na bicykli,“ hovorí predseda cykloklubu, Ján Ľupták z Detvy. Sadnúť na bicykel a ísť je jednoduché. A ak máme dobre vytýčenú tra

Cykloklub Poľana už niekoľko rokov vytvára nové cyklistické trasy, najmä v Podpoľaní. A ako vnímajú najnovšie snahy o vytlačenie cyklistov z našich lesov milovníci cykloturistiky v Podpoľaní? „Podľa mňa je to holý nezmysel. Jednoznačne ide o cestu späť. Vidím to ako výsledok lobistických aktivít niektorých poslancov a možno aj podnikateľov. Ide o to, aby nebolo vidieť, ako sa v lesoch hospodári, aby tam ľudia nenazerali a nevideli, čo sa vlastne v lesoch deje,“ povedal nám predseda Cykloklubu Poľana Ján Ľupták. V Podpoľaní je približne štyristo kilometrov cyklistických trás. Väčšina z nich vedie po spevnených komunikáciách a iba málo je ich v teréne. „V minulosti sa nám nepodarilo vytvoriť sieť trás v rámci Chránenej krajinnej oblasti Poľana, kvôli odmietaniu zo strany Správy CHKO. Cyklisti tam napriek tam idú a výsledkom je, keďže ich trasy neusmerňujú, že chodia hocikade,“ dodal.

Samé povolenia...
Nie je to však iba o prístupe ochranárov. Najväčším problémom je vraj samotná legalizácia cyklotrasy. „Keď sme začínali a robili prvú sieť cyklotrás, celé úradné konanie trvalo dva roky a samotné vyznačenie iba po roka. Tento problém pretrváva dodnes – legislatívne úkony sú omnoho náročnejšie, nielen časovo ale aj finančne,“ doplnil informáciu J. Ľupták. Cyklotrasy posudzovali ako líniové stavby a keďže idú aj cez štyri okresy, vstupovalo do toho niekoľko desiatok subjektov, ktoré sa vyjadrovali. V zahraničí to funguje tak, že iniciátorom vytvorenia cyklotrás sú združenia cestovného ruchu a o samotné trasy sa potom stará samospráva. „My sme viac v polohe realizátora takejto trasy, spolupracujeme na štúdiách a podobne. Starostlivosť o tieto trasy je iba našou dobrovoľnou činnosťou,“ dodal Ľupták.

Niektoré obce nechcú cyklotrasy
Zaostávanie Slovenska za vyspelou Európou sa prejavuje všade. Na jednej strane sa volá po podpore cestovného ruchu, na strane druhej niekedy nie sme schopní urobiť ani minimum pre dobro veci. Napríklad cyklotrasy. Samospráva by mohla byť rada, že má čo ponúknuť návštevníkom... „Niektoré obce to však stále berú ako cudzí prvok,“ priznal Ján Ľupták. Cykloklub má obrovské problémy so starostlivosťou o trasy. Tabuľky lámu vandali, ich výroba nie je lacná a treba ich často vymieňať. A starať sa o trasy len s dobrovoľníkmi, to nejde donekonečna. „Mali sme aktivistu – dobrovoľníka zo Zvolena, no už ho to prešlo. Takže teraz neviem, čo bude do budúcna,“ povzdychol si predseda klubu. Občas sa klubu podarí získať aj nejaký grant, posledný bol z Nadácie Ekopolis, takže tabuľky sú vraj v súčasnosti v dobrom stave a začas – možno rok a možno aj dva, vydržia.


Najčítanejšie na My Zvolen

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  3. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  10. Od Česka až po Jadran
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  6. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Keď ekológia spája
  9. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  10. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 394
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 137
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 406
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 309
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 129
  6. Od Česka až po Jadran 2 973
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 942
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 828
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 711
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 425
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Marcel Beník

„Kombinézy sú v našom tíme prekliatie,“ smeje sa automobilový pretekár Marcel Beník, ktorého sme vyspovedali v rubrike Športové naj.


2m

Máš chuť zmeniť svoje podnikanie a nevieš ako na to? Zdá sa ti, že doba dnes nepraje odvážnym ľuďom? Nepremeškaj diskusiu, ktorá dá cenné informácie podnikateľom každého zamerania. Sleduj nás už v pondelok o 11:00 hod.


47m

Aké je športové zázemie v zahraničí a na Slovensku? Aj o tom sme sa rozprávali s futbalovým odborníkom a bývalým hráčom Stanom Angelovičom.


20 h
Krupinskí hasiči v kameňolome Fitzberg

V teréne kameňolomu si vyskúšali záchranu ľudí.


ROS 16 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šelma ležala neďaleko kontajnera.


a 1 ďalší 22 h

K machináciám malo prísť v súvislosti s výstavbou parkovacích domov.


28. júl

Pre havarijný stav bola zatvorená takmer desať rokov. Stala sa rajom pre asociálov a vandalov.


16 h

Drevené sedenia budú čiastočne prekryté z hornej a bočnej strany. Vedľa nich bude zeleň.


20 h

Už ste čítali?