Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Značenie cyklotrás je v súčasnosti dobré

Občianske združenie Cykloklub Poľana funguje viac ako sedem rokov. „Jeho hlavným cieľom je vytvárať podmienky pre zdravý pohyb na bicykli,“ hovorí predseda cykloklubu, Ján Ľupták z Detvy. Sadnúť na bicykel a ísť je jednoduché. A ak máme dobre vytýčenú tra

Cykloklub Poľana už niekoľko rokov vytvára nové cyklistické trasy, najmä v Podpoľaní. A ako vnímajú najnovšie snahy o vytlačenie cyklistov z našich lesov milovníci cykloturistiky v Podpoľaní? „Podľa mňa je to holý nezmysel. Jednoznačne ide o cestu späť. Vidím to ako výsledok lobistických aktivít niektorých poslancov a možno aj podnikateľov. Ide o to, aby nebolo vidieť, ako sa v lesoch hospodári, aby tam ľudia nenazerali a nevideli, čo sa vlastne v lesoch deje,“ povedal nám predseda Cykloklubu Poľana Ján Ľupták. V Podpoľaní je približne štyristo kilometrov cyklistických trás. Väčšina z nich vedie po spevnených komunikáciách a iba málo je ich v teréne. „V minulosti sa nám nepodarilo vytvoriť sieť trás v rámci Chránenej krajinnej oblasti Poľana, kvôli odmietaniu zo strany Správy CHKO. Cyklisti tam napriek tam idú a výsledkom je, keďže ich trasy neusmerňujú, že chodia hocikade,“ dodal.

Samé povolenia...
Nie je to však iba o prístupe ochranárov. Najväčším problémom je vraj samotná legalizácia cyklotrasy. „Keď sme začínali a robili prvú sieť cyklotrás, celé úradné konanie trvalo dva roky a samotné vyznačenie iba po roka. Tento problém pretrváva dodnes – legislatívne úkony sú omnoho náročnejšie, nielen časovo ale aj finančne,“ doplnil informáciu J. Ľupták. Cyklotrasy posudzovali ako líniové stavby a keďže idú aj cez štyri okresy, vstupovalo do toho niekoľko desiatok subjektov, ktoré sa vyjadrovali. V zahraničí to funguje tak, že iniciátorom vytvorenia cyklotrás sú združenia cestovného ruchu a o samotné trasy sa potom stará samospráva. „My sme viac v polohe realizátora takejto trasy, spolupracujeme na štúdiách a podobne. Starostlivosť o tieto trasy je iba našou dobrovoľnou činnosťou,“ dodal Ľupták.

Niektoré obce nechcú cyklotrasy
Zaostávanie Slovenska za vyspelou Európou sa prejavuje všade. Na jednej strane sa volá po podpore cestovného ruchu, na strane druhej niekedy nie sme schopní urobiť ani minimum pre dobro veci. Napríklad cyklotrasy. Samospráva by mohla byť rada, že má čo ponúknuť návštevníkom... „Niektoré obce to však stále berú ako cudzí prvok,“ priznal Ján Ľupták. Cykloklub má obrovské problémy so starostlivosťou o trasy. Tabuľky lámu vandali, ich výroba nie je lacná a treba ich často vymieňať. A starať sa o trasy len s dobrovoľníkmi, to nejde donekonečna. „Mali sme aktivistu – dobrovoľníka zo Zvolena, no už ho to prešlo. Takže teraz neviem, čo bude do budúcna,“ povzdychol si predseda klubu. Občas sa klubu podarí získať aj nejaký grant, posledný bol z Nadácie Ekopolis, takže tabuľky sú vraj v súčasnosti v dobrom stave a začas – možno rok a možno aj dva, vydržia.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 653
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 987
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 689
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 888
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 150
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 823
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 364
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 314
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 150
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Zvolen - aktuálne správy

Areál strojárskej spoločnosti PPS Group Detva.

Z priehrady je prírodné klzisko (foto + video)

Kým mobilná ľadová plocha na zvolenskom námestí zostáva pre pandémiu zatvorená, o klzisko sa Zvolenčanom postarala príroda.

Príprava ľadovej plochy na zvolenskej priehrade.
Ilustračné foto.
Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

Prehľad: Kde sa môžete dať otestovať

Ľudia môžu využiť aj testovacie miesta v blízkom okolí.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Už ste čítali?